תמר יהלומי: "אלוהים לא מעניש אותי בגלל שאני לא מתפללת מספיק"

החיבור הרוחני לבורא עולם הוא מהדברים החשובים בחייה של תמר יהלומי, אחת מהיוצרות המושמעות ביותר ברדיו בשנה החולפת. למרות שהיא חוששת שהיא לא קרובה אליו מספיק, עד עכשיו הוא המטיר עליה שפע הצלחות. בימים אלה היא משחררת שיר חדש בשם "מי אני" ומסבירה למה היא בחרה לחזור לקדמת הבמה

תמר יהלומי
תמר יהלומי | צילום: ניר אמיתי

 

יש מצב שאתם לא מכירים את תמר יהלומי, 27, אבל אתם ללא ספק מכירים את השירים שהיא כתבה יחד עם יונתן קלימי. "כשהכל ייגמר" ו-"תגיד שאתה כאן" ששרה שרית חדד כבשו את תחנות הרדיו בשנה שעברה, "מכאן ועד הנצח" ו-"לא פשוט להיות פשוט" ששר אייל גולן, "שלום לך" ו-"אוהבת אותי אמיתי" בביצוע עומר אדם ורשימת הזמרים הגדולים ששרו שירים שלהם ארוכה. לא סתם יהלומי הגיעה למקום השני בדירוג האמנים המושמעים ביותר ברדיו לשנת 2020 לפי אקו"ם, כשלפניה נמצאת נעמי שמר ז"ל. "הדברים האלה שקורים לי מפליאים אותי, ממש לא ציפיתי לזה", אמרה יהלומי. "אני לא מחפשת את המספרים  או הדירוגים האלה, אני כותבת את השירים למען עצמי, כי בא לי. מחמיא שמשמיעים את השירים שלי ברדיו. האמת היא שלא התרגשתי מהמקום השני כמו שהתרגשתי להיות באותה רשימה עם יוצרות שאני מעריכה בטירוף, זה ממש חלום".

בימים אלה משחררת יהלומי שיר חדש, כשהפעם היא עומדת בקדמת הבמה. "שמרתי בצד חמישה שירים שכתבנו בשנה האחרונה. מצד אחד אני רוצה להמשיך לייצר שירים ולהיטים שעושים טוב למי שמקשיב להם, אבל מהצד השני רציתי לשמור כמה שירים לעצמי. לקח לי זמן להבין מה בדיוק מתאים לי, והרגשתי שהשיר הזה הוא שלי. אני מרגישה את זה בעצמות. יש משהו בחיבור שלי לבורא עולם שיוצא דרך השיר הזה, התודה שלי על כל העשייה של השנים האחרונות שהיא לא מובנת מאליה".

על מה מדבר השיר "מי אני"?

"הוא מדבר על מה שעברתי בשנים האחרונות, על חוסר הסיפוק למרות שהיה שפע. המרחק שלי מבורא עולם זה הדבר הכי חשוב אצלי כרגע. היו תקופות שאני ואלוהים היינו פחות קרובים וזה גרם לי לנקיפות מצפון. פעם הרגשתי שאם לא התפללתי מספיק לא הצלחתי ליצור שירים טובים. היום אני יודעת שהחיים לא עובדים ככה ואלוהים לא מעניש אותי בגלל שאני לא מתפללת מספיק. הסיבה שקראתי לשיר ככה היא שמצאתי את מי שאני בתוך התהליך הזה".

הקשיבו לשיר החדש של תמר יהלומי- "מי אני"

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-31-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_lxa0p3my' duration='193']

 

דרכה של יהלומי בתחום החלה בזמן לימודיה בגימנסיה לאומנויות בחולון, עיר הולדתה, ומשם היא המשיכה ללהקה צבאית. לפני עשור היא השתתפה בתוכנית הריאליטי "כוכב נולד". "לא הרבה אנשים עברו את הדרך שאני עברתי מאז 'כוכב נולד'. להיות בפרונט זה דבר שמאוד בוער בי ולעבור להיות מאחורי הקלעים זה צעד מאוד קשה, אבל לי זה היה צעד שהרגיש נכון. הזכות לכתוב ולהפיק מוזיקה לזמרים שאני מאוד מעריכה מקצועית ואוהבת, זה השלם שלי מבחינתי. זה משהו שלא היה במכוון אבל התאהבתי בזה כי קיבלתי במתנה את היכולת ליצור ואם אני יכולה להשתמש בזה ולא רק עבור עצמי, עוד יותר טוב".

בתחילת העשור הקודם הוצאת כמה שירים, חלקם אפילו זכו להצלחה. מה גרם לך להפסיק?

"זו היתה החלטה מודעת, הרגשתי שאני לא טובה מספיק במה שאני עושה. האמת היא שלא חשבתי שאחזור לקדמת הבמה כי ברגע שמצאתי את המקום של היצירה הבנתי שזה הדבר שאני עושה הכי טוב. להתפרנס ממוזיקה זה דבר שהוא מאוד מאוד קשה, לא חשבתי שאצליח להתפרנס ממוזיקה. החלום הוא לעבוד רק בזה, רק ליצור מוזיקה והיום זה בדיוק מה שאני עושה אבל בעבר היו לי עבודות קודמות שעזרו לי להתקיים בכבוד".

חשבת לכתוב להיט לאירוויזיון הבא?

"חיזרו אחרי הרבה מה'אקס פקטור' וכמעט אמרתי כן אבל זה פחות בשבילי. כשצפיתי באירוויזיון השה חסרה לי העברית כי אני אדם מאוד ישראלי ואני מאמינה שגם אנחנו שווים משהו. אני חושבת שכן, צריך לשיר בעברית באירוויזיון. הייתי שולחת שיר שהוא טיפה מזרחי כדי לשמור על מי שאנחנו ועל השמחה הישראלית שלנו. מי יודע, אולי אכתוב שיר לאירוויזיון יום אחד".

תמר יהלומי
תמר יהלומי | צילום: ניר אמיתי