עושים שישי עם דויד ברוזה

ליום שישי יש את הקצב שלו, השגרה שלו והמוזיקה שמיוחדת רק לו. במיוחד עבור היום הכי מיוחד בשבוע, דויד ברוזה מגלה את שגרת יום שישי שלו ומביא לכם את הפלייליסט שעוזר לו להיכנס לסוף השבוע

דויד ברוזה
דויד ברוזה | צילום: הדס פרוש

מה יום שישי מסמל עבורך?
"שאלה טובה. מאז תחילת הקריירה המוזיקלית שלי, יום שישי מתחיל כבר בחמישי, מפני שלרוב משובצות לי הופעות במהלך סוף השבוע. כשאין לי הופעה ביום שישי אנחנו תמיד מתארגנים לארוחת ערב משפחתית שאני כל כך אוהב".

 

מה הדבר שאתה לא יכול בלעדיו ביום שישי?
"הדבר שהכי נעים לי ואני אוהב מאוד לעשות אלה הקניות בשוק הכרמל. אני קונה בשוק הכרמל כבר עשרות שנים, קונה בדוכנים הרגילים ומבקר את החברים שלי שם. למרות השינויים שנעשו בשוק אני עדיין מכיר חלק מהסוחרים זה כיף גדול".

מה אתה הכי אוהב לאכול בשישי?
"מצד אחד יש את הבישול הקלאסי של מרק עוף ועוף בגריל עם תוספות. מהצד השני, יש את הפעמים שאנחנו , נילי אשתי ואני, מכינים מאכלים פחות מסורתיים ליום שישי, כמו סושי כמנת פתיחה, ממשיכים בסטייקים טעימים או כבש בתנור. אפילו הכנו תבשילי קארי של דגים או עוף".

דויד ברוזה
דויד ברוזה | צילום: Lorenz Scmidle

איזו שגרה מיוחדת יש לך ביום שישי?
"אני מתחיל את הבוקר באימון כושר, כמו בכל יום אחר בשבוע. אחר כך אני שוקע בעיתונים כדי להתעדכן במה שנעשה במדינה ואז יוצא לקפה עם חבר או קופץ לשוּק לעשות קניות".

מה הזיכרון הכי חזק שלך מחוויה שקרתה ביום שישי?
"אני זוכר בתור ילד את אבא שלי שהיה עושה קידוש ואת אמא שלי שהיתה מכינה ארוחה חגיגית למשפחה ולחברים. הטעמים של האוכל מהבית ממשיכים איתי עד היום".

 

מה תעדיף – ארוחת שישי אינטימית או המונית?
ארוחה משפחתית תמיד תמיד. יש משהו מרגש ומחזק כשכל בני המשפחה נמצאים ביחד, יושבים מסביב השולחן, אוכלים ומחליפים חוויות מהתקופה האחרונה".

שנ"צ בשישי – חובה או מותרות?
"חובה בכל יום ואני ממש משתדל להקפיד על זה".

דויד ברוזה
דויד ברוזה | צילום: יחסי ציבור

איזה שיר מתקשר אצלך ליום שישי?
" אני אבחר בשני שירים שלי שמזכירים לי את יום שישי. הראשון הוא 'ביקור מולדת' שכתב יהונתן גפן ויצא לרדיו בשנת 1991. שיר נוסף שמתקשר אצלי ליום שישי הוא השיר 'שלום רב' מתוך האלבום 'תפילה' שהוצאתי ממש לאחרונה ומשלב תפילות עתיקות עם לחנים חדשים שלי".

על איזו סדרה תמליץ לבינג׳ של סוף שבוע?
"סידרה צרפתית שכבר רצה בנטפליקס הבינלאומי והיא נקראת 'Call My Agent'. הסדרה עוקבת אחרי עובדים בסוכנות של זמרים והיחסים שלהם עם הקליינטים. הרבה פעמים מתארחים בסדרה אומנים צרפתיים גדולים".

 

איזו דמות היית מזמין לארוחת שישי? ולמה?
"את מאיר אריאל ז"ל חברי הטוב, אני מאד מתגעגע אליו ואל השיחות שהיו לנו. אחד האנשים הכישרוניים שהכרתי".

מה השירים שחייבים להיות בפלייליסט שלך ליום שישי?

דויד ברוזה שחרר את אלבומו החדש "תפילה", שיתוף פעולה עם בית הכנסת "עמנו אל" מניו יורק, בו הוא משלב בין מילות תפילה מסורתיות ועתיקות לבין לחנים חדשים שלו. האלבום כולל מספר ז'אנרים - מפופ וג'אז ועד גוספל, פולק ומוזיקה קלאסית. באלבום משתתפים 22 נגנים ועל העיבודים התזמורתיים אחרי עומר אביטל.

דויד ברוזה
דויד ברוזה | צילום: יחסי ציבור