"ידעתי שיש לי את הכוחות לעבור את זה אבל לא ידעתי איך". רוני דלומי חוזרת עם שיר חדש

את השיר "למרות" כתבה רוני דלומי אחרי תקופה מורכבת בה היא התמודדה עם חרדות: "הבנתי שאני מגיעה לקצה ורואה את התרחישים הכי גרועים". אחת הנשים הכי מוכשרות בתעשייה פותחת את הלב ומתמודדת עם הפחדים פנים מול פנים

זמן צפייה: 03:31

הריאיון עם רוני דלומי, אחת הנשים המוכשרות והעסוקות בתעשייה בימינו, נעשה לכבוד השיר החדש שהיא משחררת היום לרדיו. "למרות" (מילים: רוני דלומי ועמוס בן דוד, לחן: רוני דלומי) מדבר על קבלה עצמית וקבלה של אחרים למרות כל הטעויות והחסרונות. זו הפעם הראשונה שדלומי משתפת פעולה עם עמוס בן דוד אחרי העבודה המשותפת ב"כוכב נולד" לפני 12 שנים, שם הוא היה אחראי על הפן המוזיקלי. "הייתי אז בת 17, משהו מאוד רך", נזכרת דלומי. "אני זוכרת את התהליך המוזיקלי שעברתי איתו בתוכנית, החלק הכי חשוב ומהותי, כמשהו מכיל ואמפתי. אני יכולה להגיד שגם היום זה נשאר אותו הדבר, האיש הזה נדיר. אני נהנית מהעבודה איתו ומרגישה שזה תהליך כל כך מדויק, עמוק ומלא הקשבה. יש לו את היכולת לזהות מי עומד מולו ולתרגם את זה למוזיקה. העבודה עם עמוס הגיעה אחרי שהייתי תקופה בחיפוש מוזיקלי".

הקשיבו ל"למרות", השיר החדש של רוני דלומי

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-202-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_y9mklzmj' duration='211']

"השיר נכתב אחרי תקופה של משבר", משתפת דלומי בחשש גדול. "הייתי על הפנים ומאוד אסופה אל עצמי. היו מקומות שנשברתי בהם. היו לי מוקדי תמיכה רבים, ותודה לאל על פרויד ופסיכולוגיה. ידעתי להיעזר בהם אבל רוב הזמן הייתי מכונסת וכנראה זה מה שהגן עלי באותה התקופה. לאורך כל המשבר הרגשתי שמשהו לא בסדר איתי והשיר מדבר על הרגע שבו החלטתי שאני אצליח לצאת מזה. ידעתי שיש לי את הכוחות לעבור את זה אבל לא ידעתי איך. היה שלב שהרגשתי שאני מצליחה להוציא רגל אחת מתוך זה וחזרתי לנשום. אני סומכת על עצמי וידעתי שאני על השביל הנכון. היום אני יכולה לדבר על זה ולהשקיף על זה, לא רק להיות בתוך זה".

על איזה משבר אנחנו מדברים?
"עברתי תקופה של חרדות. היו לי חרדות לאורך השנים וזה משהו שאני מכירה בעצמי והוא קיים אבל בתקופה הזו החרדות הרימו את הראש יותר ממה שהכרתי. הבנתי שאני מגיעה לקצה, רואה את התרחישים הגרועים ביותר שיש מול העיניים, שואלת את עצמי מה יקרה אם... חייתי את התחושה הזו עם בקרים שלמים של בכי. אחד הטריגרים לחרדות היה הפרידה של ההורים שלי אחרי שהתחתנתי. באותו רגע לקחתי את הפרידה בקלות, אמרתי שאני גאה בבחירות שלהם ושיעשו מה שטוב להם. יחד עם זאת, אני חושבת שהיתה משאלה כמוסה שזה יחזיק מעמד ושאני אצליח לעזור להם להישאר ביחד. המקום הזה שרוצה לסדר את הדברים מסביב, שרוצה להמשיך לעזור ולעבוד על דברים גם כשהם נגמרים... לקחתי אחריות על דברים שלא קשורים אלי. הייתי צריכה להבין שהמנגנון שנורא רוצה לעזור לאחרים צריך להירגע. הפסיכולוגיה עזרה לי מאוד וחשוב לי להגיד את זה. מה שעוד עזר לי להתמודד היה העבודה והעשייה. ברגע שהגעתי לחזרות או להופעה זה הרים אותי ברמות".

חלום חייה

לצד קריירה מוזיקלית שנמשכת יותר מעשור ואחרי שלושה אלבומים, תארי "זמרת השנה" ושירים שמשתלטים על הפלייליסטים הכי נחשבים כל הזמן, דלומי הפכה לשחקנית תיאטרון ושמה הפך לתו איכות להצגות בהן היא משתתפת, ביניהן "אביב מתעורר", "עלובי החיים" ו"סימני דרך". בקרוב תככב דלומי בתפקיד הראשי ב"ינטל", המבוסס על התפקיד שברברה סטרייסנד גילמה בסרט לפני 40 שנה. יחד עם זאת, תפקיד חייה עוד לא הגיע אליה. "החלום שלי הוא לשחק את אלפבה במחזמר 'Wicked' ('מרשעת' בתרגום לעברית). ראיתי את ההצגה בלונדון שלוש פעמים וכל פעם שאני טסה לשם אני חייבת לצפות זה, זאת אובססיה רצינית. נראה לי שהתפקיד של אלפבה הוא התפקיד הכי קשה במיוזיקל שקיים היום, תפקיד שסוחט ממך את כל המיץ ובשבילי זה כל הכיף. יש משהו מדבק בפייטריות שלה. איזה כיף זה להילחם על העקרונות שלך, ללכת מכל הלב בדרך שאת רוצה. זה קשה מאוד. אני מזדהה עם הנאמנות הזו לעצמך, גם כשהיא קשה".

אולי זו גם הדרך שלך בתעשייה וגם ההסבר למה יש לך קריירה ארוכה לעומת זמרים אחרים שפרצו ונשכחו.
"זה קטע, אף פעם לא חשבתי על זה ככה. אני פשוט אוהבת את מה שאני עושה ואני לא יודעת אם זה בסדר להגיד את זה אבל אני חרוצה מאוד. אני יודעת שגם בימים שאני מרגישה שאני לא מספיק טובה, ויש ימים כאלה, יש לי עמוד שדרה ומרכז פנימי חזק. אני לא מחכה לאישור מבחוץ והולכת בדרך שלי גם אם זה יצליח או לא. אני אומרת לעצמי שגם אם אני לא מספיק טובה, אני ממש חרוצה ואני אעבוד קשה עד שזה יצליח. אני באמת חושבת שזו הגישה הנכונה. יש פה אפשרות לעשות דרך ואני רוצה להאמין שאני גם מוכשרת", צוחקת דלומי.

לפני כמה שנים אמרת בריאיון ש"אני חייבת לעצמי להמשיך לעשות טעויות כי אין לי אוויר, אני לא נושמת". הצלחת לעשות טעויות?
(צוחקת) "זה בדיוק חלק מהשיר החדש, לקבל את עצמי למרות כל הטעויות, לאהוב את עצמי ולאפשר שיאהבו אותי למרות שאני מנסה להיות הכי ראויה כל הזמן ולעשות דברים בצורה נכונה. עדיין קשה לי כשאני מרגישה שעשיתי טעות, אני לוקחת את זה ללב אבל אני מרגישה שעם הזמן זה משתפר. אני רואה את זה כמו גרף, בלי עלייה חדה למעלה אלא משהו הדרגתי".

את מדברת הרבה על ללמוד לשחרר. איפה את מרגישה שאת משוחררת?
"יש שני מקומות שאני הכי משוחררת בהם. הראשון הוא בבית עם בעלי, אלון. אני מכירה אותו מגיל 19 ויש בינינו מקום כל כך חופשי ואמיתי, זה ממש לא מובן מאליו. היה לי את המזל לפגוש אותו בגיל כל כך צעיר ולזהות את הבית ביני ובינו. המקום השני הוא הבמה. לא יעזור כמה קלישאתי זה נשמע, זה פשוט נכון".

לסיום, איפה את עומדת בנושא האירוויזיון? משהו שמעניין אותך לעשות?
"וואו, הייתי שמחה לכתוב שיר לאירוויזיון, אני מתה על התחרות, שרופה עליה. אני לא רואה את עצמי שרה על הבמה אבל אשמח לנסוע לשם בתור כותבת השיר. מיכאל בן דוד פשוט מהמם ואני חושבת שהוא פרפורמר שאפשר לשלוח לתחרות ולהישאר בראש שקט. אני יודעת שהוא יביא את כל הכבוד שאפשר ואני סקרנית לראות מה הוא יעשה על הבמה, אין ספק שיהיה אלמנט של הפתעה".

רוני דלומי
רוני דלומי | צילום: אלה ברק

רוני דלומי יוצאת במופע חדש בליווי להקה ובהפקתו המוזיקלית של עמוס בן דוד. המופע יכלול את כל הלהיטים מאלבומיה הקודמים, כמו "סתם שני אנשים", "קצת אחרת", "תן" ואחרים.
ההופעה הראשונה תתקיים ביום שישי, 4.3 בזאפה הרצליה (מופע צהריים). אורחות מיוחדות: האחיות כרקוקלי.

רוני דלומי
רוני דלומי | צילום: אלה ברק