הזרקור: האמנים החדשים שאתם חייבים להכיר

בכל יום עוד ועוד זמרים מתחילים משחררים שירים לרדיו ומנסים להגיע לקהל הרחב. לכבוד הדור החדש של המוזיקאים בישראל פתחנו את מדור "הזרקור", לתת להם את החשיפה הראשונה והקריטית. והפעם: חן כהן משחרר שיר חדש ומקסים לקראת אלבום שלישי, טל חמו פורץ עם סינגל בכורה ותומר פישר מוציא שיר מיוחד ואישי מאוד. קבלו את הזמרים החדשים שאתם חייבים להכיר

זמן צפייה: 03:01

חן כהן – כשהייתי קטן

"אני בן 27. התחלתי את הכניסה לעולם הזה בכל מיני מסגרות של מחזות זמר ומוזיקה בחולון, העיר שגדלתי בה. הייתי במגמת תיאטרון בתיכון ומשם הגעתי ללהקות צבאיות. אחרי הצבא הגעתי לתוכנית 'דה וויס' תחת המנטורית מירי מסיקה. הגעתי עד לשלב הביצועים החיים לפני שהודחתי. האודישן לתוכנית היה מגניב ולא הראו אותי רוב הזמן והיתה תהיה אם זה בן או בת ששרים. אחרי 'דה וויס' שחררתי סינגל ראשון בהפקה של ניר מימון, שהפיק את דודו טסה ונרקיס בין השאר. מאז הוצאתי שני אלבומים ומשהו כמו 16 סינגלים לרדיו. היו השמעות ואירוחים ברדיו, נכנסתי לפלייליסטים שונים של ספוטיפיי ואפל מיוזיק. בתקופת הקורונה הסתגרתי באולפן הבייתי שלי וכל מה שעשיתי היה להתמקצע עוד בכתיבת שירים ובהפקה המוזיקלית שלהם. השיר החדש שלי שהוא סינגל ראשון מתוך אלבום שלישי שייצא בעתיד".
ספר לנו על השיר החדש "כשהייתי קטן".
"השיר לא מדבר על הגיל הביולוגי אלא על הגדילה מבחינה נפשית. היתה לי ילדות לא פשוטה עם עצמי. כלפי חוץ הכל היה מהמם אבל בפנים הייתי חרדתי מאוד. מעבר ל-OCD היו גם חרדות של ילד שנמצא עמוק בתוך הארון. זה גרם לי להיות ילד שחושב המון ולא נהנה מהרגע ולא שמח בדברים הפשוטים שבגילי שמחו עליהם. התחלתי לטפל בעצמי ואני מרגיש שאני מתקן את כל מה שהיה פעם, את הילדות ואת מי שהייתי. השיר מדבר על הגדילה הזו, על להכיר את עצמך בסופו של דבר".

הקשיבו לשיר "כשהייתי קטן" של חן כהן
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-141-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_6uoyppfk' duration='181']

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?
"זו שאלה שאני שואל את עצמי הרבה. אני חושב שהחלום הכי גדול הוא הקהל, המקום שלו בדבר הזה חשוב מאוד. אני רוצה לפתוח הופעה בבארבי או אמפי שוני ולעשות סולד אאוט. המקום הזה שיקשיבו לך הוא הבסיס לאומנות הזו. יש לי קהל בשירותי הסטרימינג אבל אני רוצה יותר קהל שיבוא להופעות. היתה הופעה בלבונטין לפני חודשיים והגיע קהל אבל אין עדיין את המסה הגדולה שהייתי רוצה שתהיה".
מה הקשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?
"מלבד כסף? אני חושב שההתמדה. תאמין בעצמך מספיק כדי לתחזק את זה כל הזמן וגם אם שיר שלך לא נכנס לפלייליסט או לא קרה איתו משהו גדול, יש עוד שירים ויש דרך ארוכה לעבור. אני לא אקום ואפול על שיר אחד. חשוב ליהנות מהדרך ואני מצליח ליהנות ממנה היום יותר מבעבר כי אני פחות מתוסכל. המדד להצלחה השתנה עבורי והוא הרבה יותר ריאלי ותואם את המציאות. פעם, כשהייתי קטן בנפש, הייתי מתוסכל ממה שלא קורה, היום אני הרבה יותר מחובר לדרך ולתהליך".

חן כהן
חן כהן | צילום: מעיין רחימה

 

טל חמו – "כמה רציתי"

"אני בן 26 מבאר יעקב, זמר ויוצר בתחילת הדרך. אני מנגן על גיטרה ופסנתר ויש לי אולפן בייתי שבו אני כותב ומלחין את השירים שלי. אין לי ניסיון ענק בתחום. עבדתי שנתיים בבר של מלצרים מזמרים וקיבלתי המון ניסיון שם, דבר שהניע אותי להיכנס יותר לתחום הזה. הוצאתי סינגל ראשון לאחרונה שנקרא 'כמה רציתי'. לימדתי את עצמי לנגן עם הפסנתר והגיטרה. כשכל החברים יצאו ובילו אני ישבתי שעות בחדר והתאמנתי על הנגינה. אני עושה כמעט הכל לבד בפרויקט הזה".
ספר לנו על השיר "כמה רציתי".
"השיר הזה נכתב על אהבה נכזבת שחוויתי לפני משהו כמו ארבע שנים. השיר מספר על התקופה שהיה לי מאוד קשה להתגבר על מישהי ולא הצלחתי לשכוח אותה. אתה חסר אונים בתקופה הזו ועושה מה שהחברים ממליצים כדי לעבור הלאה אבל לא מצליח לברוח מזה. הניסיון לעבור הלאה ולשכוח אותה לקח שנתיים. יש נגיעות ים תיכוניות בשיר כי זה המקום המוזיקלי שהגעתי ממנו מהבית, אבל הוא מאוד ישראלי. זה שילוב של הדברים שהקשבתי להם בבית דרך אבא שלי, כמו אייל גולן, משה פרץ, חיים משה וזמרים נפלאים נוספים, ואני מקשיב היום לעידן עמדי ונתן גושן".

הקשיבו לשיר "כמה רציתי" של טל חמו
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-142-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_0s4wglu4' duration='209']

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?
"השאיפה שלי כלפי עצמי זה לא להיכנע לכל מה שהחיים מביאים איתם כדי שלא אגיע למצב שאני לא יכול לעשות יותר מוזיקה. אני לא מגדיר חלומות כמו הרצון להופיע בקיסריה או דברים כאלה. החלום שלי זה שתמיד יהיו לי את הכלים לעשות מוזיקה, את האנרגיה וההזדמנות לכתוב, להקליט ולשחרר את השירים לעולם. כל מה שיבוא מסביב, קריירה או כל דבר אחר, זה רק ברכה ובונוס. החלום האמיתי הוא לעשות את המוזיקה שלי".
מה הקשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?
"יש המון קשיים, כמו הקושי הכלכלי, אבל אני חושב שהקושי הכי גדול הוא המנטלי. זה תחום שיש בו המון מבחר ויש המון לחצים שונים, גם מהסביבה וגם מהחיים עצמם. יש לדבר הזה מחיר גדול, יש המון הקרבות כמו לוותר על חלומות אחרים למען זה, לוותר לפעמים על חיי חברה, זה ממש להשתעבד לדבר הזה ויש המון רגעי שבירה. הדרייב שלי מגיע מהמקום שאני יודע שזו המהות שלי. אם לא הייתי כותב ומלחין את השירים שלי לא הייתי נכנס לתחום הזה".

טל חמו
טל חמו | צילום: נועה ניר

 

תומר פישר – "ילד רגיל"

"אני בן 29 וגר כרגע בבאר שבע. אני בוגר תואר ראשון בתקשורת ממכללת בספיר. אני זמר ויוצר על הרצף האוטיסטי. אני עובד כרגע במקום שאני עוזר לצעירים כמוני להשתלב בכל מיני מסגרות תחת הפרויקט 'יוצאים לקהילה' של עמותת 'גוונים'. המסע שלי בתחום המוזיקה החל לפני עשור. הצלחתי להיכנס לפרויקט 'יוצרים בנגב' של בית הספר רימון וקרן מיראז' וליוו אותי מוזיקאים מדהימים בדרך, כמו אבנר קנר ואוהד חיטמן. בשנת 2013 הוצאתי סינגל ראשון לרדיו שנקרא 'מודדת אהבה' ולפני שלוש שנים הוצאתי אלבום ראשון שאת רובו הפיק עוזי כץ. יש לי ניסון שידור ברדיו של שש שנים בתחנות חינוכיות וגם בכאן 88 ובכאן גימל, בה הפקתי תוכנית שנקראה 'אלבום מופת' ששודרה קצת יותר משנה. אני אוהב לחקור על מוזיקה ולאסוף פרטים על מוזיקאים".
ספר לנו על השיר "ילד רגיל".
"את השיר כתבו דן תורן ורננה ליש ואני נתתי לשיר לחן משלי. השיר נתן לי יותר פתיחות לדבר על עצמי ועל הסיפור שלי. יש בשיר משהו מאוד אישי ואמיץ ועד שהשיר הגיע אלי לא העזתי לכתוב או להתעסק בנושא. השיר אומר שאין דבר כזה ילד רגיל ובכל אחד יש מוזרות והוא לא מוצא את עצמו. לפעמים אתה צריך להכיר במה שמיוחד בך. במקור דן תורן העניק לשיר לחן אחר, יותר לכיוון פולק אבל אני לקחתי אותו למקום מעט אחר, יותר ארץ ישראלי. השיר מבוצע בטייק אחד עם מעט מאוד תיקונים, זו התחושה שרציתי להעביר דרכו והוא משקף את התהליך שעברתי לאורך השנים".

הקשיבו לשיר "ילד רגיל" של תומר פישר
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-140-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ew588rqy' duration='254']

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?
"אחד החלומות היה לפגוש את דני סנדרסון, הוא השראה גדולה מאוד עבורי. הצלחתי לחמם הופעה שלו לפני חודשיים וזו היתה התרגשות עצומה. עכשיו החלום הוא להופיע איתו על במה אחת ביחד. אני רוצה להוציא אלבום שני ויש מלא אומנים שאני מת לשתף איתם פעולה. אני רוצה לכתוב שיר לגידי גוב שגם אותו אני אוהב מאוד. חלומות זה משהו שתמיד הניע אותי וזה נוכח בשירים שלי, יש את הרצון לחלום ואת הרצון להגשים את החלומות".
מה הקשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?
"הרבה פעמים יש קושי אמיתי להביא קהל להופעות. יש הרבה אומנים מדהימים והיצע ענק. מהכובע שלי כשדרן רדיו אני יודע כמה קשה להקשיב לחמישים שירים חדשים שיוצאים ביום. כל יום שאתה מתעסק במוזיקה הוא יום לא מובן מאליו מבחינתי. כל אחד מפלס את הדרך שלו בזמן שלו. כמובן שיש תמיד קשיים בתקציב ובלמצוא את האנשים הנכונים לעבוד איתם, אבל היה לי הרבה מזל שאנשים טובים עזרו לי בדרך".
תומר פישר יופיע בפסטיבל סמילנסקי היום (רביעי, 18.8) בבאר שבע בשעה 20:30.

תומר פישר
תומר פישר | צילום: עוזי כץ