יובל דיין: "התחלתי לשאול את עצמי, לאן החיים האלה הולכים?". ראיון בלעדי

כבר עשור שיובל דיין כובשת את תחנות הרדיו ואת לבבות המאזינים, והיום היא משחררת שיר חדש, "קרוב בינינו", שחושף כיוון מוזיקלי מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל ממנה. "היתה לנו שנה עם הרבה טלטלות ומתחים ואני רואה בהופעות שלי שיש מקום וצורך גם לשירים כאלה". ראיון בלעדי!

יובל דיין
יובל דיין | צילום: יובל בניאן

 

"תקופת הקורונה התחלקה לכמה תקופות עבורי", מספרת יובל דיין לרגל צאת השיר חדש "קרוב בינינו". "בהתחלה נהניתי והתרעננתי במנוחה הכפויה. חגגתי במהלכה יום הולדת 26 וקלטתי שבמשך עשור לא עצרתי. העבודה שלנו כל כך כיפית ומספקת, אני עושה את מה שאני כל כך אוהבת, כך שלפעמים קשה לקחת הפסקה. כאילו, ממה אני אקח הפסקה, מהדבר שהכי משמח אותי? אבל הבנתי שזה גם בסדר וצריך לעצור מדי פעם, להתבונן ולעכל את הדברים, לפנות מקום לחדש והטוב שעוד יגיע".

היו גם בטח רגעים פחות נעימים.

"היו רגעים שהבנתי שהעבודה מאוד חסרה לי. אני אוהבת להיות פרודוקטיבית ותכלס, כשחושבים על זה, זו העבודה הראשונה שלי. התחלתי לשאול את עצמי לאן החיים האלה הולכים? בזמנים האלה האמונה מאוד עזרה לי, לדעת שיש מי ששומר עלינו ומכוון את הדברים. הידיעה הזו הרגיעה אותי מאוד".

היום את משחררת את שיר חדש שם "קרוב בינינו". הוא נכתב על מישהו ספציפי?

"לא, הוא לא נכתב על מישהו ספציפי. הרבה פעמים אנחנו לוקחים רגע קטן מהמציאות ומפתחים אותו בדמיון. זה טקסט שחיכה הרבה זמן לצאת החוצה וכשאבי אוחיון הלחין איתי את השיר הרגשתי שנוצרה תמונה שלמה. למדתי בשנה האחרונה שטיימינג של שירים צריך להיות מדויק. אי אפשר להתערב להם בזה, הם יודעים מתי הכי נכון להם להגיע לעולם".

מדובר בשיר קצבי יותר ממה שאת בדרך כלל מוציאה.

"האמת שחשבנו להוציא שיר בכיוון אחר לגמרי, הוא כבר ממש מוכן ורק חיכה לצאת, אבל במהלך השבועיים האחרונים, כשחזרנו לבמות, הרגשתי שהקהל מבקש אנרגיה אחרת. אני רואה אותם יושבים בשירים הראשונים ומרגישה את התנועה שלהם והרצון לקום ולהשתחרר. היתה לנו שנה מאוד סגורה עם הרבה טלטלות ומתחים. אני שמה לב שבהופעות של וברפרטואר יש מקום וצורך בשירים שיבטאו את זה".

עברו חמש שנים מאז שהוצאת אלבום. תם עידן האלבומים?

"קשה לי לומר שעידן האלבומים תם. אביתר בנאי שחרר לפני שבוע אלבום מדהים עם נושא וסיפור לכל אורכו. אני נהנית להקשיב לו ובטוחה שכמוני יש עוד רבים. אני חושבת שהעיקר הוא להמשיך ליצור ובסופו של דבר כן נאגד הכל לאלבום אחד. לי זה חשוב, אלה מעין תחנות בזמן, ראשי פרקים בקריירה שלי. בגלל שאני כותבת את השירים שלי על החיים עצמם יוצא שהשירים שלי הם ראשי פרקים שמסכמים תקופות אמיתיות. בכל מקרה, סינגלים או אלבומים, החלום שלי הוא להגיע לכמה שיותר אנשים".

הקשיבו לשיר החדש של יובל דיין - "קרוב בינינו"

הופעות קרובות של יובל דיין:

24/6 מיני ישראל (מארחת את גלי עטרי)

5/8 אמפי גדרות

12/8 קיבוץ כברי

19/8 אמפי עומר

26/8 רידינג 3, ת"א

9/9 אמפי מגידו

30/9 גבעת ברנר