הזרקור: האמנים החדשים שאתם חייבים להכיר

בכל יום עוד ועוד זמרים מתחילים משחררים שירים לרדיו ומנסים להגיע לקהל הרחב. לכבוד הדור החדש של המוזיקאים בישראל פתחנו את מדור "הזרקור", לתת להם את החשיפה הראשונה והקריטית. והפעם: הגר יפת, נועם צוריאלי ותום להב ינסו לזכות בליבכם ואוזנכם

הזרקור

הגר יפת – "תארזי מזוודה"

"אני בת 21 ומאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת לשיר. בגיל 14 העליתי סרטונים שלי שרה לרשתות החברתיות וככה הדברים התחילו להתגלגל. כמה עמודים גדולים ברשתות העלו את הסרטונים שלי והגעתי למאות אלפי צפיות לכל סרטון. אחרי שסרטון שלי שרה את "רק בזכרונות" של מוטי טקה צבר המון צפיות, הקלטתי גרסה משלי באולפן. אמא שלי תמיד האמינה בי ודחפה אותי. היא לקחה אותי לאולפן הקלטות. הלכתי גם לאודישן ל'כוכב הבא' ועברתי את השלב הראשון אבל אז הודחתי. האודישן שלי שם עבר את המיליון צפיות והחלטתי לנצל את זה. אני מגשימה את עצמי דרך המוזיקה ולא האמנתי שזה יכול בכלל לקרות. המשכתי להוציא עוד שירים עד שהחתימו אותי ב'שרית הפקות'. עד היום שחררתי ליוטיוב בערך 15 שירים ובקרוב ייצאו שירים נוספים".

ספרי לנו על השיר החדש שלך, "תארזי מזוודה".

"את השיר כתב והלחין צחי לוי. לא הכרתי אותו לפני שקיבלתי את השיר, ובשנייה הראשונה ששמעתי אותו התאהבתי בו. זה שיר שאני אוהבת מאוד. בשיר אני פונה למישהי קרובה שנשבר לה הלב ואומרת לה לשחרר את הגבר מהלב שלה, גם עם זה עוד כואב. אין בחורה שהשיר לא מדבר אליה. אפילו גברים יכולים להתחבר אליו כי גם להם נשבר הלב או שהם חוו דחייה".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-19-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ksgx1xie' duration='']

את מי סגנון המוזיקה שלך יזכיר לנו?

"הז'אנר שלי הוא ים תיכוני מיינסטרים. אני לא חושבת שאני מזכירה מישהי בתעשיית המוזיקה. אני בוחרת את השירים שלי בפינצטה ורוצה שעל התו הראשון של השיר יבינו שהם מקשיבים להגר ולא למישהי אחרת".

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?

"להיות הזמרת של ישראל ולהגיע לבמות הכי גדולות. אני רוצה לפוצץ את היכל מנורה ואת קיסריה. החלום שלי הוא לפרוץ בארץ בענק. הייתי רוצה לפרוץ גם בחו"ל אבל קודם נבסס את הקריירה בארץ ואז נחשוב על ההמשך".

מה הקשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?

"בצבא כבר הייתי מוכרת ולא תמיד זה בא לטובתי. ניסו להתנכל לי בשירות הצבאי ולשים לי רגליים. כשהבינו שאני מוכרת ישר חשבו שאני סנובית אבל מהר מאוד הבינו שזה לא נכון. אני תמיד מסתכלת על הצד החיובי, הדברים הרעים פחות מעניינים אותי".

הגר יפת
הגר יפת | צילום: יניר סלע

 

נועם צוריאלי "ובחלומי"

"אני בן 25 וכבר מכיתה ו' ידעתי שאני רוצה להיות ראפר. קיבלתי את הדיסק 'האור והצל' של סאבלימינל והצל ותכננתי להיות ראפר צעיר. כתבתי שירים על כבוד, שירים על קהל שבכלל עוד לא היה לי, חבשתי את הכובע מצחייה באלכסון על הראש, הייתי עמוק בכל הקטע הזה. כשהתחלתי ללמוד במגמת המוזיקה של 'הצוללת הצהובה' היתה לי האפשרות לעמוד על במה עם חומרים מקוריים שלי ואז הנחתי בצד את הגינונים, הכובעים והפוזה, ושאלתי את עצמי מה אני באמת רוצה להגיד במוזיקה שלי. לפני הצבא הייתי אלוף ישראל באתלטיקה לנוער וכשהתגייסתי היתה מחשבה אולי ללכת ללהקה צבאית או להיות ספורטאי מצטיין. בסוף החלטתי ללכת על שירות קרבי כי זה המקום שאני יכול להיות הכי משמעותי בו. בזמן הצבא המשכתי לכתוב שירים, בעיקר על הצבא, ו'שיר הניווטים' שהעליתי ליוטיוב הפך לוויראלי. המשכתי ללמוד מוזיקה אחרי הצבא והתחלתי להלחין את השירים שכתבתי".

ספר לנו על השיר החדש שלך, "ובחלומי".

"אחד השירים הראשונים שהלחנתי. בחרתי לעבוד עם אייל מזיג, שהפיק את השיר הזה ושירים נוספים שאוציא בקרוב, כי אני אוהב את מה שהוא עושה ואת המוזיקליות שלו. השיר מגיע ממקום של ייאוש, שעוד לא התחלתי וכבר אין לי אוויר. המילים פשוט יצאו ממני וככל שהתקדמתי עם הכתיבה שלו הגעתי למהות של מה שאני עושה ולמה. זה שיר העצמה לכל מי שיש לו חלום, שיר לרגעים הקשים של השבירה, שיר שיזכיר לך למה אתה עושה את מה שאתה עושה. הקליפ צולם בטייק אחד רציף. בקליפ אני רץ הרבה. המסלול בקליפ היה של 700 מטר אבל צילמנו בערך 15 טייקים עד שהגענו למה שרצינו. מתן פורטנוי, הבמאי של הקליפ ידע על ההיסטוריה שלי כספורטאי והבין שהסיפור של הספורט לא רחוק מהמסע שאני עושה בעולם המוזיקלי. כל הזמן לרוץ, כל הזמן להמשיך לנוע עד שאתה מגיע למטרות שלך. רצתי בערך 14 קילומטרים בצילומים וכן, הצלחתי לנשום אחרי זה".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-18-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_667yb8aa' duration='']

את מי סגנון המוזיקה שלך יזכיר לנו?

"תלוי במילים ובלחן של כל שיר. במילים אני מתחבר מאוד לאלבומים המוקדמים של סבלימינל והצל וגם לטונה של היום. הלחנים יותר בכיוון של קווין ושלמה גרוניך, יותר תיאטרלי. אני לא מפחד ממוזיקה שקשה לנגן מסביב למדורה".

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?

"אני חושב שהמטרה היא לעשות טוב ובעזרת המוזיקה אני יכול לעזור לאוכלוסייה גדולה, בלי קשר למגדר או שכבת גיל. החלום הכי גדול הוא להתפרנס בכבוד מהמוזיקה שאני עושה".

מה הקשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?

"תכוון הכי גבוה שאפשר אבל תכין את הקרקע למקרה שתיפול חזק כי לא כל דבר שתשחרר לאוויר העולם יצליח כמו שתרצה. אי אפשר לדרוש או לסמוך שמישהו אחר יעשה את העבודה שאתה צריך לעשות. צריך עשר טון של אמונה ולעבוד קשה. אפילו הביטלס לא פרצו עם האלבום הראשון שלהם ואם הם היו מתייאשים אחרי אלבום אחד הם לא היו הביטלס שהם היום. גם טונה פרץ אחרי עשור בתחום ועשרות שירים שיצאו לרדיו".

נועם צוריאלי
נועם צוריאלי | צילום: ניב גלזמן

 

תום להב "כל הדמעות דומות"

"אני בן 32 והספקתי להוציא מספר סינגלים לרדיו עד היום. למדתי תיפוף בניו יורק ובמשך רוב שנות ה-20 שלי ניגנתי על במות בארץ עם המון אמנים. תמיד היו גיטרה ופסנתר בבית כי אני מגיע מבית מוזיקלי. אבא שלי הוא לואי להב (מעבד ומפיק מוזיקלי מהחשובים בישראל. עבד עם ריטה, כוורת, שלום חנוך ורבים אחרים – ג.י) והוא תורם ומייעץ מהניסיון שלו. אני רואה דברים במיקרו והוא רואה את התמונה הגדולה. הוא לימד אותי שהרבה פעמים מילה אחת משנה מחשבה שלמה. אני שמח שהוא חלק מההתפתחות המוזיקלית שלי, הוא תרם לי המון לא רק באבא אלא גם כמוזיקאי".

ספר לנו על השיר החדש שלך, "כל הדמעות דומות".

"זה שיר שהלחנתי למילים של יהונתן גפן, שמדבר על אהבת חינם והזדהות עם מי שעומד מולך. השיר מתחבר לתקופה הנוכחית ולכל מה שחווינו לאחרונה. התחברתי לטקסט שמדבר על פיוס. הכרתי את השיר דרך ספר השירים האחרון של יהונתן, "לאט". השיר הזה בלט מהרגע שקראתי אותו ורגע אחרי שסיימתי לקרוא אותו ניסיתי להלחין אותו. שלחתי ליהונתן את השיר ושעה אחרי זה הוא חזר אלי ואמר שהוא אוהב את הביצוע. למחרת כבר הייתי באולפן להקליט אותו כי התלהבתי שהוא אישר לי להשתמש בטקסט שלו. זה שיר מודרני עם אווירה נוסטלגית".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-21-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_pna0mxup' duration='']

את מי סגנון המוזיקה שלך יזכיר לנו?

"באנגלית אומרים Singer songwriter ואני עדיין מנסה למצוא את ההגדרה הנכונה לזה בעברית. אני זמר יוצר בתחום הפופ רוק, נראה לי שזה עונה על ההגדרה. אני מאוד אוהב את דיוויד ברוזה והחברים של נטאשה בישראל. אני מקשיב הרבה לניל יאנג, רדיוהד ובוב דילן אז יש משהו 'פולקי' אצלי".

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?

"אני מקווה שעוד כמה שנים אראה את עצמי מופיע עם החומרים שלי, מתחדש וגדל בתור אמן. מקווה שהיצירה לא תיפסק לעולם".

מה הקשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?

"יש הרבה קשיים, כולם יודעים שזה מקצוע לא פשוט וההוצאות הכספיות לא נגמרות, אבל יש אתגר גדול יותר מבחינתי וזה להישאר נאמן לעצמך. החיפוש העצמי הוא האתגר הכי גדול. יש את מה שכולם עושים היום והמחשבה רוצה להתכתב עם זה ולהצליח אבל מצד שני אתה רוצה להיות עצמך. לתמוך בזהות שלך וללכת עם האמת זו קלישאה וקל להגיד את זה אבל קשה ליישם. הייתי רוצה שאנשים לא יתקבעו על אותם ארבע תחנות רדיו בארץ ושיתנו צ'אנס למוזיקה מעט שונה".

תום להב יופיע בגיטר LOFT בתל אביב בתאריך 19.6. מחיר כרטיס: 60 שקלים. מכירה מוקדמת: 55 שקלים

תום להב
תום להב | צילום: לירון עדן