"אני שמח על המקום שהגעתי אליו". אלי חולי מתחיל את השלב הבא הקריירה

אחרי שאלי חולי סיים במקום השני ב"אקס פקטור לאירוויזיון" הוא מתחיל את השלב הבא בקריירה ומשחרר שיר חדש לרדיו שנכתב על האקסית מימי "דה וויס". ריאיון על הפלוסים והמינוסים של להיות אלי חולי

אלי חולי
אלי חולי | צילום: עידו אסולין

"זה שיר על האקסית שהכרתי ב'דה וויס', הוא מתחיל במילים 'סימנים כחולים בלב מאז כיסא שהסתובב'", מספר אלי חולי על "תמיד זאת את", השיר החדש והקצבי שהוא משחרר היום לרדיו. "הכרנו בתוכנית כשבאנו להתמודד שם. זה שיר מאוד עצוב למרות שהוא נשמע שמח, זה שיר שובר".

 

עוד במדור המוזיקה:

תמיר גרינברג לא כוכב, הוא גלקסיה. ביקורת הופעה

15 שאלות מתחום המוזיקה הישראלית לסוף השבוע

חמש המדינות הגדולות באירוויזיון בחרו שיר לתחרות. מי תגיע גבוה יותר?

 

אחרי שחולי הגיע למקום הרביעי ב"דה וויס" לפני חמש שנים, הוא הצטרף ל"אקס פקטור לאירוויזיון" השנה וסיים במקום השני בהפרש של נקודה אחת ממיכאל בן דוד שזכה במקום הראשון. בגמר התוכנית הוא שר את "Blinded Dreamers" שיצא גם בגרסה אקוסטית בשבוע שעבר, והיום כאמור הוא משחרר שיר חדש לרדיו, הראשון שלא קשור לתוכנית. "אני חושב שבשמיעה ראשונה השיר זה מרגיש לא צפוי כשהוא מגיע ממני אבל אם תקשיבו לטקסט תראו מה קורה שם ותבינו אותו. הוא יותר קצבי משירים שבצעתי ב'אקס פקטור' אבל זה שיר עם מכלול סגנונות וזה בעצם אני".

הקשיבו לשיר "תמיד זאת את" של אלי חולי

זה שיר נפלא להופעות.
"נכון אבל אני אוהב אותו בלי קשר. יש שם טקסט ולחן מדהימים. הרגיש לי ולצוות שלי שזה השיר הנכון להוציא אחרי התוכנית".

בסוף השיר מופיע צחקוק קטן וממזרי. מה המשמעות שלו?
"שיש תקווה ללב. לאור השיר אני מדבר על זה שאני מנסה לקחת את הלב שלי חזרה מהבחורה שהוא היה אצלה תקופה. הצחוק הזה מסמל את התקווה שהלב שהיה כבול ושבור יוצא לחופשי".

אלי חולי
אלי חולי | צילום: כפיר זיו

 

תקופת התאקלמות

חמישה שבועות עברו מגמר "אקס פקטור לאירוויזיון" שבמהלכם חולי החלים מקורונה. "לקח לי שבוע או שבועיים להתאקלם לחזרה לגשרה וליצור שגרה חדשה אחרי התוכנית, זה משהו קשה מאוד. כל התוכנית מלווה בהרבה לחצים, חלקם טובים וחלקם פחות אבל כשזה נגמר אתה לא מתעורר בבוקר למשהו מוגדר. אתה צריך להתחיל את החיים האמתיים שלך ולעבוד על מוזיקה חדשה. הגעתי מוכן יותר לתוכנית ויש לי צוות מאחורי והרבה תכנונים, ועדיין... קשה לחזור לשגרה החדשה. הייתי צריך שבוע לעצמי ולמזלי בדיוק חליתי בקורונה אז התזמון היה ממש טוב עבורי. נחתי במשך שבוע וזה עזר לי מאוד".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-35-part-08' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_742syqic' duration='173']

דברת בגלוי על התקפי החרדה שהיו לך בעבר. זה משהו שחזר במהלך צילומי התוכנית?
"הפעם זה פחות קרה. ברור שהיו לחצים ודברים שאי אפשר לשלוט בהם אבל יש בזה פלוסים ומינוסים. אנשים שלא היו בפריים טיים פעם בשבוע לא יבינו את הלחץ המטורף הזה, אבל בסך הכל היתה לי חוויה טובה. הדבר הכי טוב קרב בתוכנית המקדימה לגמר שם קיבלתי אהבה קיצונית על כתיבת השירים שלי. זה נתן לי אישור על כל הדרך הארוכה שעשיתי, זה היה אחד הרגעים המשמחים בחיי".

רצית לזכות או שחששת מזה?
"כיוונתי למקום הראשון או השני. לדעתי יש פלוס ומינוס בשני המקומות האלה כי מקום ראשון זוכה אבל יש לו מחויבות לאירוויזיון. מקום שני לא מגיע לאירוויזיון אבל זה מאפשר לי להמשיך לעבוד על המוזיקה שלי עכשיו, דבר שלא היה קורה אם הייתי צריך לטוס לאירוויזיון. אני שמח על המקום שהגעתי אליו".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-biladi-self-16' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_lzydc8ab' duration='108']

לפני כמה שבועות היתה דרמה עם מיכאל ייסע לאירוויזיון או לא. כמו מלכות היופי, גם אתה התכוננת למקרה שתאלץ למלא את מקומו?
"האמת שלא, כבר התקדמתי הלאה ואני עובד על השירים שלי. לא הייתי רוצה לעצור את התהליך הזה כי בראש שלי כבר עברתי הלאה. בכלל לא חשבתי שמיכאל יפרוש, הוא לא אחד שמוותר. הוא מדהים".

אלי חולי
אלי חולי | צילום: כפיר זיו