הראל סקעת: "אין מאושר ממני לדעת שאני חלק מהשינוי שקרה לקהילה הגאה בישראל"

נדמה שהראל סקעת הספיק לעשות הכל – אירוויזיון, תיאטרון, תארי זמר השנה ולהיטים שמחזיקים אותו בפסגת המוזיקה הישראלית כבר 17 שנה. עכשיו הוא חוזר לשורשיו התימניים בשיר חדש עם עופר ניסים ולראשונה בחייו פותח קופה בקיסריה. ראיון בלעדי!

הראל סקעת
הראל סקעת | צילום: שירי אופטובסקי

 

"אני ועופר ניסים מכירים המון שנים", מספר הראל סקעת על החיבור בינו ובין הדי.ג'יי הענק. "אני מגיע לכל האירועים והמסיבות שלו. תמיד אמרנו שאנחנו צריכים לעשות משהו ביחד וחיפשנו את המקום האמיתי של החיבור כדי שזה לא ירגיש מאולץ. בגלל התקופה של הקורונה שעצרה את כל ההופעות התפנה אצלנו זמן לצלול אל תוך הדבר הזה. עשינו כמה נסיונות ובסוף באתי עם המאוול הזה בתימנית. נורא בא לי לחזור לבית אבא ולבית הכנסת. מצאנו את השיר הנכון, שנקרא 'שאהבה נפשי', ואנחנו עפים עליו ברמות".

הקשיבו לשיר "שאהבה נפשי" של הראל סקעת ועופר ניסים

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-external' autoplay='0' credit='צילום: פיוז'ן' desc='בימוי: איציק אתון' poster='' kid='1_73wfyg2z' duration='']

זו הפעם הראשונה שסקעת משחרר לרדיו שיר שכולל מאוול תימני, אבל הקהל שמגיע להופעות שלו כבר התרגל. "כל המוטיבים התימניים והמזרחיים מבית הכנסת כבר נמצאים בהופעות שלי, אבל אני מניח שזה יבוא יותר לידי ביטוי בשירים הבאים שכתבתי במהלך הקורונה. כולם מאוד הרמוניים ומלודיים ויש בהם נגיעות של התרבות התימנית שגדלתי עליה".
מה גרם לך לעשות את המהלך הזה?
"זה לא מהלך. אני מניח שמאז שהסבא התימני שלי נפטר לפני כמה שנים זה יותר בוער בי. הוא תמיד חלם לשמוע אותי בתימנית. אני זוכר שישבתי לידו בבית הכנסת בתור ילד קטן והוא רצה שאעלה לדוכן של החזנים ואשיר. תמיד התביישתי כי הזמרים בבית הכנסת היו כל כך טובים ואמרתי לו שבחיים לא אעלה לשם. אני ממש זוכר את האצבע שלו על ספר התורה. אני חושב שברגע שהוא נפטר משהו זז אצלי. חוץ מזה, גדלתי על התרבות הזו ואני ממש אוהב אותה כי שרתי אותה כל הילדות שלי. מרגיש לי טבעי מאוד להביא את זה גם לרדיו".

עוד במדור המוזיקה

"כבוד הראב": ביקורת סינגלים חדשים

הזרקור: האמנים החדשים שאתם חייבים להכיר

זן נדיר - שירים על ובהשראת הקהילה הגאה

הראל סקעת
הראל סקעת | צילום: עומר קידר

לקראת הופעה בקיסריה

בחודש הבא יחגוג סקעת יום הולדת 40 ולכבוד המאורע הוא פותח קופה בקיסריה בפעם הראשונה בחייו בחודש אוקטובר. "את ההופעה בקיסריה אני דוחה כבר כמה שנים טובות. היה דיבור על זה בתחילת הדרך שלי כזמר. אמרו לי להופיע שם ושאהיה הזמר הצעיר ביותר שהופיע בקיסריה, אבל ברגע האחרון החלטתי לא לעשות את זה כי רפרטואר השירים שלי לא היה גדול. רציתי לעשות קיסריה עם שירים שלי. אני מתכנן מעכשיו להופיע בקיסריה כל שנה. אני מגיע מוכן עם קהל ענק ורפרטואר אדיר של שירים. יהיה בעיקר כיף, מרגש ומשמח".
אני זוכר שניסית לפתח קריירה בצרפת. מה קורה עם זה?
"היה איזה רגע שמשקיעים בצרפת רצו להשקיע בקריירה שלי והלכתי על זה. אבל אם לומר את האמת, אני לא בנוי למעברים. אני מת על ישראל, אין לי שום רצון לגור בשום מקום אחר בעולם. הייתי עסוק בלהביא ילד לעולם במקום לאכול קרוק מאדאם בפריז, זה טיפה חשוב יותר", צוחק סקעת.

התינוק של הראל סקעת ועידן רול
התינוק של הראל סקעת ועידן רול | צילום: צילום מסך

עבר עשור מאז שיצאת מהארון. אתה מרגיש את השינוי שחל בישראל בנוגע לקהילת הלהט"ב?
"אי אפשר שלא לראות את השינוי האדיר שנעשה פה בעשור האחרון. אני צופה בסדרות בטלוויזיה, שומע מוזיקה, קורא כתבות ובעיקר רואה את הממשלה החדשה ובעיקר את בן הזוג שלי. אני רואה הרבה בני נוער שמרגישים בנוח, או יותר בנוח מהעבר, לחיות את חייהם. אין מאושר ממני לדעת שאני חלק מהשינוי האדיר הזה. לפני עשר שנים זה פשוט לא היה ככה".
יש מצב שנראה אותך בעתיד שוב באירוויזיון?
"לא, פעם אחת זה מספיק".

הראל סקעת יופיע בקיסריה בתאריך 7.10