האליטות החדשות: מהו סוד כוחה של עדן בן זקן?

מה הופך את הסינגל החדש של הזמרת להצלחה ועוד ארבעה סינגלים ים תיכוניים שעשו את השבוע

זמן צפייה: 00:17

שי צברי - "אנא אנא אנא"
מצד אחד שי צברי זמר גדול, שלומי שבן יודע לתרגם ולאונרד כהן המנוח הוא כמובן משורר מוזיקלי ענק. מצד שני, כל הקונספט הזה שבו לוקחים להיט לועזי ("Lover Lover Lover"), ומתרגמים אותו לעברית, זועק מפרובינציאליות. כי יש דברים שלא נוגעים בהם. מצד שלישי, צברי ובנו הנדלר עיבדו וצברי מגיש את השיר מספיק רחוק מהמקור כך שלא מדובר בניסיון פאתטי להישמע כמו. מצד רביעי, אם לפחות איש או אישה, נער או נערה, שעד היום לא הכירו את לאונרד כהן, יתחילו להכיר אותו הודות לקאבר הזה (שהם די בטוח ישמעו בגלגלצ), צברי את שבן את הנדלר עשו את שלהם.
ציון: 3.5

[youtube_embed youtube_id='YwR2EqplwCM']

עדן בן זקן - "לזאת שניצחה"
עדן בן זקן פותחת את הקמפיין לאלבומה השלישי ברגל ימין. "לזאת שניצחה" הוא שיר פופ ים תיכוני טוב מאוד, בלדת-כוח של בחורה שמודה בהפסד של הבחור אתו יצאה לבחורה אחרת. מעבר לעצב ולאכזבה (אך לא דיכאון) יש כאן גם סרקזם ואירוניה, מה שיגרום למאזינות המעריצות ליתר הזדהות. רבות מהן ימצאו בשיר הזה את הקול שלהן, שמדבר מגרונן. היופי אצל בן זקן הוא ביכולת שלה להביע בקול שלה את אותן רגשות. היא שרה כאן כמישהי שסיפור כזה קרה לה בעבר. כשהיא שרה "הכל בסדר עכשיו!" זה בניואנס המדויק. "לזאת שניצחה" מהווה עבורה אפוא התקדמות כזמרת. על השיר כולו חתומים ביחד יעקב למאי, דולב רם ופן חזות, במפגש דורות של יוצרים ומפיקים מצליחים. אם זה הצוות שעומד מאחורי האלבום השלישי של בן זקן, מצבה טוב. הבחירה ב"לזאת שניצחה" כסינגל ראשון מאלבום היא טובה. אין כמו בלדה עצובה כשבחוץ מכה הגשם. יש עוד אביב וקיץ שלמים בשביל להיטים קצביים.
ציון: 4.5

[youtube_embed youtube_id='vTDjXjZO_hk']

ליאור נרקיס - "ביוטי"
מצער לומר, אבל בזמן שהמוזיקה הים תיכונית הולכת קדימה, בחירת השירים של ליאור נרקיס הולכת אחורה, או לכל הפחות תקועה במקום. השיר החדש שלו "ביוטי" נשמע הכי 2011, פופ ים תיכוני שכאילו מגלה לראשונה את המוזיקה האלקטרונית ומתחבר אליה בדאנס-חפלה שהכי מתאים להרים בחתונה, בהפקת (דיג'יי) ינון יהל. לא לטעות, מדובר בלהיט יעיל, ברחבות יעופו על זה, אבל זה לא אומר שהשיר טוב. נרקיס הוא זמר משופשף שנשמע טוב כמעט בכל מצב וגם כאן הוא מצטיין כמבצע, אבל הוא עצמו, שכבר שרף את המדינה עם "שגעת-טרפת" ו"מהפכה של שמחה" יודע ש"ביוטי" לא מתקרב לסטנדרט שהוא עצמו כבר הציב. ואחרי שדודו אהרון הביא את "טרמינל 3", עומר אדם את "בוקרשט" ומשה פרץ את "טיסה 5325", נרקיס נזכר לשיר על הדיוטי פרי. המילים של גילי זכאי מספרות על גבר שמנסה לרצות את אשתו בעלת הטעם הסנובי, קונה לה מותגים יוקרתיים ונכנס לחוב כספי, עד כדי שהוא קונה כרטיס בעמידה לרכבת. הכי סטריאוטיפי. וזה עוד לפני השורה " אז נסענו לאילת כי רצינו לבד איזה רגע להתאהב". מה אומרים? לא אומרים.
ציון: 2.5
[youtube_embed youtube_id='O8k_0VufGHw']

זהבה בן - "אילו רק ידעת"
זמרת איכותית כמו זהבה בן ראויה למילים וללחן של דיקלה, מהיוצרות הבולטות בז'אנר בשנים האחרונות. דיקלה כותבת כיום את הקול הנשי הכי טוב, הכי אותנטי והכי יפה. שירים שקשה לערער עליהם. היא אלופה בהחצנת רגש. הבתים שלה נפלאים ("אילו רק ידעת כמה גשם ספגתי בשבילך, הייתי ים, הייתי נחל, שובל ארוך של מתנה באמצע השממה,עוד ממתינה"). הפזמון נוגע בקיטש וקלישאות, אבל לא באופן שגורם למאזין לגחך. כשהיצירה שלה פוגשת זמרת כמו בן, שהשירה שלה מרגשת באופן טבעי, התוצאה לוכדת אותך לכמה דקות ולא מרפה. העיבוד וההפקה המוזיקלית של עידו אוחיון ודיקלה יודעים להעצים את השיר למקומות הנכונים, באווירה של מזרחית ישנה וטובה שמשתלבת עם רוק כשהכל יוצא החוצה בצליל עכשווי. מבנה כזה, כינורות כאלה וגיטרה כזו כבר שמענו לא מעט בעבר, אבל אף אחד לא מצפה מהם להמציא מחדש את בלדת הגעגועים המזרחית. שיר לא רע.
ציון: 3.5

[youtube_embed youtube_id='EbdhvB8-E1s']
רינת בר - "כבר לא אותה ילדה"
רינת בר זמרת טובה עם יכולות מוכחות, שאף פעם לא הפכה ממש לכוכבת גדולה שכל המדינה שרה את שיריה ומעריצה אותה. בשיר הזה, שכתב והלחין איציק שמלי, נדמה שהיא הולכת צעד קדימה לכיוון איכותי יותר, מבלי לצאת מעורה, מבלי לברוח מפרופורציות. המילים על האישה הבוגרת שכבר לא אותה ילדה ומגיע לה אושר אמיתי והלחן שהולך לאמצע הדרך הישראלי, ממקמים אותה יותר קרוב לזמרות בוגרות ממנה בהרבה. גם הביצוע של בר שומר על פרופורציות וירגש לפחות חלק מהקהל בהופעות. העיבוד וההפקה של רן אביב לוקחים אותה לכיוון בלדת הרוק, ושוב, עם פרופורציות, מבלי להגזים. התוצאה היא שיר נחמד, לא רע ולא מבריק, יש בו רגש, הוא ייגע בנשים, מאזינות, מעריצות, שעשויות להזדהות איתו ולהרים אותו כקהל. זה שיר סדר, אבל הוא לא כובש.
ציון: 3

[youtube_embed youtube_id='Gspf_-gUgCY']

עוד ברשת סלבס

חתונת הענק של אורן חזן 

הזוגיות של כוכבי "דה וויס" נחשפת

מלכת ההצעות: עדן בן זקן מתחתנת