קנדריק לאמאר נבחר להופיע בסופרבול - ואמריקה חצויה

היות שהסופרבול הקרוב יתקיים בניו אורלינס - עיר הולדתו של הראפר ליל ויין - רבים היו בטוחים כי הוא זה שיקבל את הכבוד להופיע במחצית. ההכרזה על בחירתו של קנדריק לאמאר תפסה את המעריצים לא מוכנים - ואלו הביעו את זעמם ברשת: "למען השם, זה בעיר שלו - ליל חייב לקחת חלק בחגיגה"

קנדריק לאמאר
קנדריק לאמאר | צילום: שאטרסטוק

כבר ברגע הראשון ששמענו אמש (א'), כי הראפר קנדריק לאמאר הוא שיופיע במחצית הסופרבול 2025, תיארנו לנו שההכרזה לא תעבור בשקט וחיכינו לתגובה של הנמסיס שלו - הראפר דרייק. אלא, שזה טרם הגיב, והתגובות הנזעמות הגיעו - אך ממקורות לא צפויים.

הסופרבול, נסביר, שייערך ב-9 בפברואר 2025, יתקיים באצטדיון ה-Caesars Superdome שבניו אורלינס - עיר הולדתו של הראפר ליל וויין - כך שרבים ממעריציו היו בטוחים שהוא יקבל את הכבוד להופיע במחצית הנחשקת. ההכרזה על הופעתו של לאמאר, יליד קומפטון, קליפורניה, ניפצה להם את החלום וקצת עוררה את זעמם.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

מאז ההכרזה, שמו של ויין הפך לחם ברשת X (טוויטר לשעבר), כשבין התגובות שמצאנו היו: "ליגת ה-NFL לא כיבדה את ליל ויין"; "הקטלוג של ליל ויין עצום - ולמען השם, זה בעיר שלו!"; "קנדריק על פני ליל בניו אורלינס? לכו לעזאזל". מנגד, היו גם כאלה שכלל לא הבינו את עצם ההשוואה בין השניים: "אילו להיטים יש לליל ויין, שהוא יכול גם להופיע איתם במופע לכל המשפחה?!", תהה אחד, ואחר הוסיף כי "הבחירה בקנדריק נכונה. לליל לא היו להיטים השנה".

אחרים הפנו את זעמם נגד ג'יי זי, מייסד חברת רוק ניישן שנמנית על אחת ממפיקות המופע: "ג'יי זי מוערך יתר על המידה. וויין היה האמן הגדול ביותר"; "ג'יי זי, אכזבת"; ויש מי שהציע פשרה: "ה-NFL פשוט צריכים לגרום לקנדריק וליל להופיע יחד. אני חושב שזה יהיה רעיון מצוין". גם אנחנו.

ליל ויין
ליל ויין | צילום: שאטרסטוק

גם הראפר מאסטר פי, שבעבר שיתף פעולה עם ויין בכמה שירים, הציע את אותה הפשרה, ובפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, כתב: "אני מסכים עם המעריצים שגם ליל צריך להיות חלק מהחגיגה הזאת. הוא אחד מאמני ההיפ הופ הגדולים ביותר, עדיין רלוונטי - והוא יליד ניו אורלינס. בואו לא נפספס את הרגע התרבותי הזה. החיים קצרים מדי". עם זאת, המאסטר גם בירך את קנדריק, והוסיף: "מגיע לו, הוא אחד האמנים הלוהטים ביותר ויש לו את אחד השירים הגדולים ביותר כרגע".

ויין עצמו טרם התייחס לסערה ברשת, אך המנהל המוזיקלי שלו פביאן מרסקיולו פרסם סטורי משונה-משו, שבו כתב: "מבולבל, מאוכזב, כועס. אבל יותר מהכול. השראה. לעולם לא נהיה שוב במצב שבו אנחנו נתונים לחסדי החלטה של מישהו אחר. אנחנו נקבל את ההחלטות".

כאמור, אתמול הכריזו מארגני הסופרבול כי מופע המחצית יהיה של קנדריק לאמאר. הראפר בן ה-37 הופיע גם במחצית של שנת 2022, יחד עם רפארים אחרים בניצוחו של ד"ר דרה. בשנה האחרונה הוא היה עסוק בעיקר בביף הבלתי-נגמר עם הרפאר דרייק, ואין לנו ספק שגם תגובה מכיוונו תגיע.

ג'יי זי עצמו פרסם אמש דברים יחד עם ההכרזה על לאמאר, ומסר כי הוא "אמן ופרפורמר של פעם בדור. אהבתו העמוקה להיפ-הופ ולתרבות מעידה על החזון האמנותי שלו. יש לו יכולת להגדיר ולהשפיע על תרבות ברחבי העולם, שאין שני לה. עבודתו של קנדריק מתעלה על מוזיקה, וההשפעה שלו תורגש במשך שנים רבות".