המסמכים חשפו: מייקל ג'קסון הותיר אחריו חובות של חצי מיליארד דולר

מנהלי העיזבון של מלך הפופ הגישו עתירה לבית המשפט, וזו חשפה כי כשהלך לעולמו ב-2009 - ג'קסון הותיר אחריו חובות בסך 500 מיליון דולר. מאז, הצליחו מנהלי העיזבון להגיע להסדר עם כמה מהנושים - אולם עדיין ישנן לא מעט בעיות כספיות: "ילדיו נחסמו מלקבל כסף עד שיוסדרו העניינים"

מייקל ג'קסון
מייקל ג'קסון | צילום: shutterstock

כמי שעמד מאחורי כמה מהאלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, מילא אצטדיונים ברחבי העולם והוגדר כ"מלך הפופ" עם להיטים נצחיים - מייקל ג'קסון הרוויח לאורך השנים מאות מיליוני דולרים, וגם אחרי מותו הוא היה לסלב שאינו בין החיים המרוויח ביותר, בכל שנה. ואולם, ממסמכים שהוגשו בסוף השבוע לבית המשפט בלוס אנג'לס ונחשפו באתרי הבידור מעבר לים, עולה כי כשהלך לעולמו ב-2009 - ג'קסון הותיר אחריו חובות בסך חצי מיליארד דולר.

מנהלי העיזבון של ג'קסון הגישו בסוף השבוע עתירה לבית המשפט, בבקשה שיאשר לשלם לשלם לעורכי דין שונים עבור שירותים שהם סיפקו לעיזבון לאורך תקופה. עתירתם, הלכה למעשה, חשפה פרטים רבים על נכסיו של ג'קסון לפני ואחרי מותו, וגילתה כי 65 נושים הגישו תביעות נגד הזמר לאחר מותו - שחלקן הובילו לתביעות משפטיות.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

ג'קסון מת ב-25 ביוני 2009, בגיל 50, מדום לב בשל מנת יתר של הסם פרופופול, במהלך ההכנות לסיבוב ההופעות הבינלאומי שלו, This Is It. רופאו האישי, קונראד מארי, הורשע בהריגתו ברשלנות ונידון לארבע שנות מאסר, מתוכן ריצה שנתיים בפועל.

מגישי העתירה ציינו כי העיזבון היה על סף פשיטת רגל עם פטירתו של ג'קסון, אולם בשלב זה כמעט כל תביעות הנושים נפתרו בהסכם כזה או אחר - בין היתר גם בשל עסקת הענק עם סוני, במסגרתה רכשה החברה מג'קסון את קטלוג השירים של להקת הביטלס שהיה ברשותו, תמורת 750 מיליון דולר. עם זאת, העיזבון עדיין חייב סכום משמעותי משום ש"ישנן בעיות עסקיות, משפטיות ובעיות מס שמנהלי העיזבון והיועצים ממשיכים להתמודד איתן", לשון העתירה.

על פי הדיווחים, שלושת ילדיו של ג'קסון, פרינס (27), פריס (26) וביגי ג'קסון (22), יורשיו החוקיים של כוכב הפופ, נחסמו מלקבל כסף מקרן הנאמנות שלהם עד שיוסדרו הבעיות עם מס הכנסה. "העיזבון משתף פעולה עם ילדיו של מייקל בכל פעם שהם צריכים משהו. האחוזה עובדת איתם כדי להבטיח שהם יטופלו היטב, בדיוק כפי שמייקל היה רוצה".