כל מה שצריך לדעת לקראת אירוויזיון 2022

תחרות האירוויזיון לשנת 2022 תערך בחודש מאי בשנה הבאה, ועד אז נדאג להשאיר אתכם מעודכנים עם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראתה. השבוע: להקת מונסקין כובשת את העולם, השיר "Arcade" שזכה באירוויזיון שנערך בתל אביב הופך ללהיט עולמי דווקא עכשיו, ולמה בלארוס הושעתה מהתחרות ומתי היא צפויה לחזור?

זמן צפייה: 01:00

בלארוס הושעתה מתחרות האירוויזיון עד שנת 2025

אחרי שהשתתפותה של בלארוס בתחרות האירוויזיון לשנת 2021 בוטלה בגלל שרשות השידור המקומית (BTRC) בחרה לשלוח שיר פוליטי שתומך ברודן ששולט במדינה, דבר שחותר תחת חוקי התחרות, איגוד השידור האירופאי הודיע על הרחקתה של המדינה מהתחרות לשלוש שנים. ההרחקה נובעת מאיסור חופש העיתונות במדינה ומאסר של מתנגדים פוליטיים. איגוד השידור האירופאי בחר להרחיק את בלארוס מהארגון, דבר שלא רק יגרום למדינה לא להשתתף באירוויזיון ובאירוויזיון לילדים (בו היא השתתפה מרגע הקמתו בשנת 2003), אלא המדינה לא תוכל לשדר אירועים שמופקים על ידי הארגון. תוקף ההרחקה הוא עד יולי 2024, מה שמאפשר למדינה לחזור לתחרות רק בשנת 2025.

בלארוס השתתפה בתחרות האירוויזיון לראשונה בשנת 2004 ונחשבת לאחת המדינות הפחות מוצלחות בה. עד כה השתתפה בלארוס 16 פעמים באירוויזיון (לא כולל השירים מהשנתיים האחרונות שלא זכו להופיע על הבמה). ההישג הטוב ביותר שלה בתחרות היה בשנת 2007 כשדמיטרי קולדון הגיע למקום השישי בגמר עם השיר "Work your magic", אותו הלחין הסופרסטאר הרוסי פיליפ קירקורוב. בלארוס העפילה לגמר שש פעמים בלבד מתוך 16 השתתפויות.

"Arcade" נכנס לטופ 40 במצעד האמריקאי

דאנקן לורנס
דאנקן לורנס | צילום: יחסי ציבור

נדיר מאוד ששיר מהאירוויזיון מצליח להגיע לצד השני של האוקיאנוס האטלנטי ולהתברג במצעד 100 השירים השבועי האמריקאי. הפעם האחרונה שדבר כזה קרה היתה בשנת 1996 עם השיר "Ooh Aah... just a little bit" שייצג את בריטניה עם הזמרת ג'ינה ג'י בתחרות והגיע רק למקום העשירי. השיר, שהיה מועמד רציני לזכייה באותה שנה, הפך ללהיט עולמי ואף זכה למועמדות לפרס הגראמי בקטגוריית שיר הדאנס הטוב של השנה. השיר הגיע עד למקום ה-12 במצעד האמריקאי ובבריטניה השיר הגיע למקום הראשון במצעד השירים ובכך הפך לשיר הבריטי האחרון שכבש את הפסגה בבריטניה.
מאז שהשיר "Arcade" של דאנקן לורנס זכה בתחרות האירוויזיון שנערכה בתל אביב בחודש מאי 2019 הוא ממשיך לצבור מאזינים חדשים. ההצלחה של השיר לא הגיע מהרגע הראשון, ורק לפני שנה הוא צבר פופולריות ענקית בזכות אתגר טיקטוק. לורנס ההולנדי הופיע במספר תוכניות אירוח אמריקאיות בחודשים האחרונים, כולל הופעה אצל אלן דג'נרס, והשיר התחיל לזכות לאהדה ביבשת. במצעד האמריקאי השבועי האחרון הצליח השיר "Arcade" להגיע למקום ה-30 ובכך שבר בצורת של 25 שנה מאז ששיר מהאירוויזיון נכנס למצעד. בעבר שירים מהאירוויזיון הפכו ללהיטים גדולים באמריקה, כולל השיר "ווטרלו" של להקת אבבא והשיר "וולרה" האיטלקי כבש את המקום הראשון בשנות ה-50. כזכור, השיר "Toy" של נטע ברזילי הגיע למקום הראשון במצעד הדאנס האמריקאי אבל לא הצליח להיכנס למצעד מאה הגדולים השבועי.

זוכת האירוויזיון כובשת את העולם

להקת מונסקין האיטלקית שזכתה במקום הראשון בתחרות האירוויזיון האחרונה עם השיר "Zitti E Buoni" ממשיכה לאת רצף ההצלחות שלה בשלושת החודשים מאז הזכייה ההיסטורית. המעריצים ברחבי אירופה מגלים לגלות את הקטלוג המוזיקלי של הלהקה, כששני שירים ישנים שלה זוכים להצלחה מטאורית במצעדים: השיר "I wanna be you slave" הגיע למקום השישי במצעד הבריטי והשיר "Beggin", חידוש לקלאסיקה משנת 1967 של פרנקי ואלי, הגיע למקום החמישי במצעד הבריטי ולמקום ה-29 במצעד האמריקאי. במצעד הגלובלי "Beggin" הגיע עד למקום השלישי ואחרי 11 שבועות במצעד הוא כרגע יושב במקום הרביעי. השיר "I wanna be your slave" הגיע עד למקום ה-13 והשבוע הוא ממוקם במקום ה-22.

למרות שבריטניה הגיעה פעמיים ברצף למקום האחרון בתחרות, הקהל הבריטי אימץ את הלהקה אל חיקו. מעקב אחרי השירים שמשתמשים בהם בסרטוני טיקטוק בבריטניה מגלה שהשיר "Beggin" נמצא בראש הרשימה בשלושת החודשים האחרונים, ובכך עקף אפילו את השיר החדש של אד שירן. גם ברשימת השירים המצליחים של הקיץ של ספוטיפיי הצליחה מונסקין להכניס את שני השירים לרשימה.

 

עשרת הקליפים הנצפים ביותר לחודש אוגוסט

ערוץ היוטיוב הרשמי של האירוויזיון חשף את עשרת הסרטונים הנצפים ביותר לחודש אוגוסט. את המקום הראשון תפסו, כצפוי, להקת מונסקין עם השיר "Zitti E Buoni" ואת המקום השני תופס אלכסנדר ריבק עם השיר "Fairytale" שזכה בתחרות בשנת 2009. אל המקום השלישי הגיעה להקת Go_A שייצגה השנה את אוקראינה בתחרות עם השיר "SHUM" שהגיע למקום החמישי, אבל זכה במקום השני בהצבעות הקהל. נטע ברזילי והשיר "Toy" הגיעו למקום התשיעי (בדירוג הכללי ברזילי נמצאת במקום השני בכל הזמנים אחרי השיר "Uno" שהיה אמור לייצג את רוסיה באירוויזיון בשנה שעברה).

הנציג הישראלי לתחרות האירוויזיון לשנת 2022 ייבחר במסגרת ה"אקס פקטור לאירוויזיון" שתשודר ברשת 13 בקרוב.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.