חדשות האירוויזיון: כל מה שצריך לדעת לקראת אירוויזיון 2022

תחרות האירוויזיון לשנת 2022 תערך בחודש מאי בשנה הבאה, ועד אז נדאג להשאיר אתכם מעודכנים עם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראתה. והשבוע: בלגיה הפכה למדינה הראשונה שבוחרת את הנציג לתחרות, כמה מדינות אישרו את השתתפותן באירוויזיון 2022, להקת סטפס הבריטית חידשה שני שירים מקדם האירוויזיון בשבדיה ופסלה אפשרות להשתתף בתחרות ולהקת ונגבויז ההולנדית מציעה את שירותיה עבור בריטניה

נטע ברזילי עם הפרס בגמר אירוויזיון 2018
נטע ברזילי עם הפרס בגמר אירוויזיון 2018 | צילום: רויטרס

בלגיה חשפה את הנציג הראשון לאירוויזיון 2022

בלגיה הפכה למדינה הראשונה שחושפת את הנציג שלה לתחרות האירוויזיון לשנת 2022. ג'רמי מקיאסה, שרק בחודש אפריל האחרון זכה בתוכנית הריאליטי "דה וויס" של בלגיה, נבחר לייצג את המדינה באירוויזיון הבא. זו הפעם החמישית שזוכה של "דה וויס" מייצג את מדינת השוקולד באירוויזיון אחרי רוברטו בלארוסה (2013, מקום 12), לואיק נוייט (2015, מקום רביעי), בלאנש (2017, מקום רביעי) ואליוט (2019, לא עלה לגמר).

ג'רמי מקיאסה
ג'רמי מקיאסה | צילום: HADRIEN HANSE

בראיון שנערך עבור הטלוויזיה הבלגית אמר מקיאסה שלקח לו שבועיים לבחון את ההשתתפות באירוויזיון. "כן, זכיתי ב'דה וויס', אבל זה עדיין היה חדש עבורי. לפתע צלצלו אלי ואמרו לי 'ג'רמי, אתה יכול להשתתף באירוויזיון...'. לא ידעתי מה לעשות כי הכל הגיע בבת אחת והייתי צריך לחשוב על זה. אחרי שבועיים התקשרתי ואמרתי שאשתתף. יש לי הרבה דברים להגיד ואני חושב שבמת האירוויזיון היא המקום הכי נכון להביע את עצמך". למרות הבחירה בנציג הבלגי בשלב כל כך מוקדם, עדיין לא ידוע עם איזה שיר ג'רמי מקיאסה ייסע לאירוויזיון. בחירת השיר תעשה בחודשים הקרובים.

צפו בביצוע הגמר של ג'רמי מקיאסה בגמר "דה וויס" לשיר של מייקל ג'קסון:

עוד במדור המוזיקה:

חידון האירוויזיון הגדול

ישראל דוז פואה? חמשת השירים הישראליים מהאירוויזיון שהיינו מחליפים בשמחה

כל החדשות על אירוויזיון 2022

להקת סטפס חידשה שני שירים מהמלודיפסטיבאלן

בשנת 1997 פרצה להקת הפופ הבריטית סטפס עם השיר "5,6,7,8" ובמשך ארבע שנים נחשבה לאחת מלהקות הפופ המצליחות ביותר בבריטניה ובאירופה. בסוף שנת 2001 הלהקה התפרקה והותירה אחריה קריירה שכללה שני אלבומים שהגיעו למקום הראשון במצעד הבריטי, שני סינגלים שהגיעו למקום הראשון ו-14 שירים שהגיעו ברצף לחמישייה הראשונה במצעד. החידוש של סטפס לשיר "Tragedy" ((במקור של הבי ג'יז) הפך ללהיט הגדול ביותר שלהם עד היום. אחרי כמה ניסיונות, האיחוד הגדול הגיע בשנת 2017 ומאז שוחררו שני אלבומים שהצליחו מאוד בבריטניה וכללו שיר אחד שהפך ללהיט, "Scared of the dark".

בימים אלה שחררה הלהקה שני שירים חדשים מתוך אלבום חדש שיצא השבוע וייכנס לאחד משני המקומות הראשונים במצעד האלבומים הבריטי. הראשון הוא השיר "A million years" שנחשף לראשונה בקדם האירוויזיון של שבדיה, המלודיפסטיבאלן, בשנת 2017. את השיר שרה במקור מארייט שהגיעה למקום הרביעי בקדם עם השיר. השיר השני שלהקת סטפס שחררה הוא "Victorious" שגם הוא נחשף לראשונה בקדם האירוויזיון השבדי, הפעם בשנת 2019. את השיר שרה במקור לנה הדלונד (היתה חברה בלהקת אלקאזר בעלת הלהיט העולמי "Crying at the discoteque" שהשתתפה בקדם השבדי לא פחות מחמש פעמים) והוא הגיע למקום ה-11 בתחרות של אותה שנה.

הקשיבו לביצוע של להקת סטפס לשיר "A million years"

לאורך השנים היו הרבה שמועות שלהקת סטפס התבקשה לייצג את בריטניה באירוויזיון. אחד מחברי הלהקה, איאן ווטקינס, הוא מעריץ מושבע של האירוויזיון שרוצה שהלהקה תופיע בתחרות, אבל בראיון שנערך השבוע ל"מירור" הבריטי אמרו חברי הלהקה שהם לא מתכננים ללכת לאירוויזיון בקרוב. פיי טוזר, חברת הלהקה, הסבירה את הסיבה: "עבדנו ממש קשה כדי שייקחו אותנו ברצינות ולא יצחקו עלינו. אם נקבל אפס נקודות בתחרות זה יהיה ממש חבל. איאן אוהב את התחרות ורוצה להשתתף בה אבל אני לא רוצה שנעשה את זה". קלייר ריצ'ארדס, חברת להקה נוספת, אמרה: "זו תהיה חוויה נפלאה אבל יש הרבה סיבות למה לא כדאי לנו להשתתף בתחרות".

ההערות של חברי הלהקה מגיעות אחרי שבריטניה זכתה במקום האחרון בתחרות האירוויזיון בשנתיים האחרונות, כשבשנת 2021 ג'יימס ניומן, הנציג הבריטי לתחרות, הצליח לסיים את התחרות עם אפס נקודות. חברות התקליטים בבריטניה מחרימות את התחרות בעקבות זה ובימים אלה בריטניה מנסה למצוא דרך להישאר רלוונטית בתחרות.

Steps
Steps

 

כמה מדינות ישתתפו באירוויזיון 2022?

ההרשמה לתחרות האירוויזיון הסתיימה השבוע ונכון לכתיבת שורות אלה רק 26 מדינות אישרו את השתתפותן בתחרות. בכל שנה מגיע תאריך היעד ו"חסרות" מדינות בתחרות, אבל הסיבה היא שההודעה על ההרשמה לתחרות מתעכבת. תחרות האירוויזיון הקרובה צפויה להכיל 39 מדינות, אלא אם כן אחת מהמדינות תפרוש בהפתעה.

המדינות שאישרו את השתתפותן כרגע הן: אוסטרליה, אוקראינה, איטליה (מארחת את התחרות), איסלנד, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, בלגיה, גרמניה, דנמרק, הולנד, יוון, ישראל, לטביה, ליטא, נורבגיה, סלובניה, סן מרינו, ספרד, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קרואטיה, שבדיה ושוויץ. 13מדינות עדיין לא אישרו את השתתפותן השנה: אוסטריה, אזרבייג'ן, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, מולדובה, מלטה, סרביה, פולין, צפון מקדוניה, קפריסין, רומניה ורוסיה. כאמור, 13 המדינות הנותרות צפויות לאשר את השתתפותן בימים הקרובים. למרות שסרביה טרם אישרה את השתתפותה, התהליך לבחירת השיר שייצג אותם באירוויזיון כבר החל.

עדיין לא ידוע מה העתיד לגבי חמש מדינות שהשתתפו בעבר בתחרות ופרשו ממנה בגלל סיבות שונות לפני מספר שנים: ארמניה, בוסניה והרצגובינה, הונגריה, טורקיה, מונטנגרו ומרוקו. כן, מרוקו השתתפה פעם אחת בתחרות האירוויזיון בשנת 1980 והגיעה למקום הלפני אחרון עם השיר "Bitakat hob" של סמירה סעיד. ההשתתפות של מרוקו נבעה מפרישתה של ישראל באותה השנה.

אפשר כבר להגיד שארבע מדינות לא יחזרו לתחרות אחרי שהן פרשו ממנה בעבר: אנדורה, לוקסמבורג, מונקו וסלובקיה. לוקסמבורג, שזכתה באירוויזיון חמש פעמים, פרשה מהתחרות בשנת 1993 בעקבות חוסר עניין לציבור. מונקו פרשה מהתחרות בשנות השבעים, חזרה לסיבוב נוסף בתחילת שנות האלפיים לכמה פעמים ובעקבות הכישלונות הצורמים פסקה להתמודד. גם אנדורה השתתפה בתחרות בתחילת שנות האלפיים ואחרי שהיא לא הצליחה להעפיל לגמר אפילו פעם אחת, גם היא פרשה מהתחרות. סלובקיה השתתפה כמה פעמים בודדות ולא נחלה הצלחה גדולה. ומה בנוגע למדינות חדשות בתחרות? ליכטנשטיין, המדינה הזעירה באירופה, כבר הודיעה שהיא לא תשתתף בתחרות הקרובה ועדיין לא ברור אם קזחסטן וקוסובו יוזמנו לתחרות. קזחסטן מתחרה כמה שנים באירוויזיון לילדים וזוכה להצלחה גדולה.

 

להקת ונגבויז ההולנדית רוצה לייצג את בריטניה

סוף שנות ה-90 היו מעולות למוזיקה הפופ והדאנס באירופה, ואחת הלהקות שניצלו את הדבר היתה ונגבויז (Vengaboys) ההולנדית שהצליחה לכבוש את אירופה עם השירים "Boom boom boom boom" ועם "We're going to Ibiza". שני השירים הגיעו למקום הראשון במצעד הבריטי בשנת 1999. סך הכל הצליחה הלהקה להכניס עשרה שירים למצעד הסינגלים הבריטי ושני אלבומי הלהקה נכנסו לעשירייה הראשונה במצעד האלבומים הבריטי.

Vengaboys
Vengaboys

ונגבויז עדיין פעילה ונמצאת בהופעות בקנדה ובקרוב היא תגיע להופעות בבריטניה. בשבוע שעבר שחררה הלהקה חידוש לשיר "1999" של צ'ארלי XCX וטרוי סיוון. בראיון לעיתון "מטרו" הבריטי, אמר חבר הלהקה רובין פורס: "אנחנו יכולים לייצג את בריטניה באירוויזיון בשנה הבאה. הייתי מובך עבור בריטניה בתחרות שהתקיימה השנה בגלל שבריטניה היתה טובה. הזמר היה טוב והשיר היה טוב אבל הם לקחו את ה'אפס נקודות' בקלילות. שנה הבאה נארגן את הנושא. אנחנו אוהבים את בריטניה". נאחל להם בהצלחה.

ישראל תבחר את הנציג שלה לתחרות דרך "אקס פקטור לאירוויזיון" שתשודר ברשת 13 אחרי החגים.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בחודש מאי.