כל מה שצריך לדעת לקראת אירוויזיון 2022

תחרות האירוויזיון לשנת 2022 תערך בחודש מאי בשנה הבאה, ועד אז נדאג להשאיר אתכם מעודכנים עם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראתה. והשבוע: קדם האירוויזיון באסטוניה החל, צ'כיה תחשוף ראשונה את השיר שלה לאירוויזיון, יוון מתקדמת עם בחירת הנציג ולהקת מונסקין ממשיכה לכבוש את העולם ועושה כבוד לאירוויזיון

זמן צפייה: 00:47

קדם האירוויזיון באסטוניה

ישראל כבר לא המדינה היחידה שהחלה בחיפוש פעיל אחרי הנציג הבא שלה לאירוויזיון 2022. אסטוניה, המדינה הבלטית שזכתה בתחרות בשנת 2001, החלה לשדר את תחרות קדם האירוויזיון שלה (Eesti Laul). התחרות מורכבת מארבעה רבעי גמר שבכל אחד מהם יתחרו עשרה שירים, כשמתוכם חמישה ימשיכו לשלב הבא. בהמשך צפויים להתקיים שני חצאי גמר שיצמצמו את 20 השירים שהתקדמו הלאה לעשרה שירים, והם ישתתפו בגמר הגדול שיתקיים בתאריך 12 בפברואר.
ביום שבת האחרון התקיים רבע הגמר הראשון מתוך הארבעה, וחמישה זמרים התקדמו הלאה. בין הזמרים האלה ניתן למצוא את סטיג רסטה (ייצג את אסטוניה באירוויזיון 2017 והגיע למקום השביעי בגמר) ואוולין סמואל (ייצגה את אסטוניה באירוויזיון 1999 שנערך בירושלים, בו היא הגיעה למקום השישי)
הקשיבו לשיר של סטיג רסטה שהתקדם לחצי הגמר:

גיאורגיה בחרה נציגים לאירוויזיון

אחרי שבלגיה כבר אישרה שג'רמי מקיאסה, הזוכה הטרי של "דה וויס בלגיה", ייצג אותם באירוויזיון בשנה הבאה, גם גיאורגיה אישרה את הנציג הבא שלה לתחרות. להקת Circus Mircus נבחרה לייצג את המדינה בתחרות בשנה הבאה. חברי הלהקה מבקשים להישאר אנונימיים בשלב כזה (כמו שחברי להקת לורדי מפינלנד ביקשו להישאר אנונימיים מתחת לתחפושות של המפלצות בשנת 2006), אבל הם שחררו סרטון קצר שמסביר בצורה הומוריסטית מי הם.
על פי הסרטון הלהקה מורכבת מאנשים שנשרו מבית ספר לליצנים, אבל בירור קצר מגלה שאין בית ספר לליצנים בטביליסי, בירת גיאורגיה. אם מסתכלים על מי שכתב את השירים ללהקה, אפשר לגלות את ניקה קוחרוב וחברי להקת Young Georgian Lolitaz שייצגו את המדינה באירוויזיון 2016 עם השיר "Midnight gold" שהסתפק במקום ה-20 בגמר. האם אלה אותם אנשים? נאלץ להמתין לאישור סופי.
צפו במסר של חברי הלהקה על בחירתם:

יוון ממשיכה בתהליך בחירה פנימי

יוון נהנתה מהצלחה אדירה באירוויזיון אחרי שהם עלו על נוסחה שמערבבת מוזיקה פופ עם אלמנטים יווניים קלילים, אבל בשנים האחרונות היא מתקשה לשחזר את ההצלחה כמו פעם. אחרי כמה שנים קשות הצליחה יוון להשתחל לעשירייה הראשונה בגמר בשנה שעברה, ההישג הטוב ביותר שלהם מאז שנת 2013, אז הם הגיעו למקום השישי עם השיר "Alcohol is free".
השנה החליטה רשות השידור היוונית לבחור נציג דרך וועדה פנימית. אחרי שחברות תקליטים ומרים שלחו שירים והצעות לקידום השירים ביוון ובאירופה, חמישה זמרים עברו לשלב הסופי, מהם ייבחר הנציג הבא לאירוויזיון. בין החמישה ניתן למצוא את איליאס קוזאס, לשעבר הסולן של להקת קוזה מוסטרה שייצגה את המדינה בתחרות בשנת 2013.

מתמודד נוסף על התואר הוא Good Job Nicky (שמו האמיתי ניקולה וארת'קורי) ששחרר בינואר האחרון את השיר "Blue" שהפך לסנסציה במדינה. הסגנון של ניקי מתואר בשילוב של פופ אלקטרוני אלטרנטיבי והקליפ אוונגרדי ושובה לב.

זוכי האירוויזיון ממשיכים להצליח
להקת מונסקין, שזכתה בתחרות האירוויזיון האחרונה עם שיר הרוק "Zitti E Buoni", קיבלה פרס נוסף למדף – "להקת הרוק הטובה ביותר" בטקס פרסי MTV אירופה שנערך בשבוע שעבר בהונגריה. הלהקה, שהצליחה להכניס שני שירים לעשירייה הפותחת ברחבי העולם בשנה החולפת מלבד השיר איתו הם זכו באירוויזיון, ניצחה להקות מוכרות וותיקות יותר כמו קולדפליי, פו פייטרס וקינגס אוף לאון לתואר. הלהקה היתה מועמדת לשני פרסים נוספים אבל בסופו של הערב זכתה בפרס הנחשב יותר. במהלך הטקס הופיעו חברי הלהקה על הבמה עם השיר החדש שלהם, "MAMMAMIA".

צפו בהופעה מתוך הטקס:

מבזקים:

פינלנד
קדם האירוויזיון הפיני ייערך בתאריך 26.2 ויכלול שבעה זמרים שכל אחד מהם ישיר שיר אחד. שבעת השירים נבחרו מתוך 300 שירים שהוגשו לקדם אירוויזיון. בשנה שעברה פינלנד השיגה את אחד המקומות הטובים שלה בתולדות האירוויזיון – מקום שישי עם "Dark side" של להקת בליינד צ'אנל.

צ'כיה
המדינה הראשונה שתחשוף את השיר שלה לאירוויזיון תהיה צ'כיה. השנה המדינה תערוך קדם אירוויזיון במסגרת אינטרנטית. בתאריך 6 בדצמבר ייחשפו הפיינליסטים והשירים ויום למחרת תחל הצבעה לפי ביצועים חיים של השירים. ההצבעה תימשך שבוע, ובתאריך 15 בדצמבר יוכרז הזוכה לפי צוות בינלאומי (50% מהקולות), קהל בינלאומי (25% מהקולות) והקהל הצ'כי המקומי (25% מהקולות).

אירלנד
אחרי שש שנים בהם נבחרו נציגי האי על ידי ועדה פנימית, השנה ככל הנראה חוזרת אירלנד למתכונת של קדם אירוויזיון עם חמישה או שישה שירים. הפרטים עדיין לא אושרו סופית אך ככל הנראה תחרות קדם האירוויזיון תתקיים בתאריך 21 בינואר. כזכור, בשנתיים האחרונות (2019, 2021) הצליחה אירלנד לסיים במקום האחרון בחצי הגמר שלהם. מאז שנות התשעים, אז זכתה אירלנד ארבע פעמים תוך חמש שנים, לא הצליחה המדינה לשחזר חלקיק מההצלחה הגדולה שלה.

"אקס פקטור לאירוויזיון" - ימים ראשון, שלישי וחמישי ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.