"שניים משלושת השירים האהובים עלי מהאירוויזיון הם מישראל". הזמרת מאלבניה לאירוויזיון 2022 מפרגנת

באירופה כבר התחילו לבחור את השירים לאירוויזיון 2022, והאחרונה שנבחרה היא הזמרת רונלה חייאתי מאלבניה. בריאיון שנערך עם חייאתי היא גילתה מה שלושת השירים האהובים עליה מכל הזמנים באירוויזיון, ושניים מהם הגיעו מישראל. וגם: ענו על הסקר - איזה מבין שלושת השירים שנבחרו עד עכשיו לאירוויזיון אתם הכי אוהבים?

זמן צפייה: 00:56

אמנם בישראל המרוץ לבחירת הנציג הבא לאירוויזיון נמצא בעיצומו עם שבוע האירוויזיון שמתקרב, בו יופיעו המתמודדים ב"אקס פקטור לאירוויזיון" עם השירים הגדולים והאהובים מתחרות המוזיקה הגדולה בעולם, אבל יש שלוש מדינות באירופה שכבר הקדימו ובחרו את הנציג שלהן לאירוויזיון 2022 שייערך ב-14 במאי באיטליה.

המדינה הראשונה שחשפה את השיר שלה לאירוויזיון 2022 היא בולגריה. רשות השידור של המדינה פנתה לבחירה דרך וועדה פנימית, ובסופו של דבר להקת Intelligent Music Project תגיע לאירוויזיון עם השיר "Intention". הלהקה, ששחררה עד היום שישה אלבומי אולפן, ידועה בז'אנר רוק כבד שמשולב בסאונד של שנות השמונים.

לפני שבועיים צ'כיה בחרה את הנציג שלה לאירוויזיון. שבעה שירים התמודדו על התואר ובמשך שבוע הקהל הצ'כי, בעזרת דעתם של חובבי האירוויזיון בעולם, הצביעו באינטרנט לשיר המועדף עליהם. הזוכה היא להקת We Are Domi, להקת אלקטרו פופ צ'כית נורבגית שחבריה הכירו במהלך לימודי מוזיקה בלידס שבבריטניה. השיר הנבחר הוא "Lights off".

השבוע הצטרפה אלבניה לשתי המדינות שכבר בחרו ונציג, ורונלה חייאתי נבחרה לייצג את המדינה באירוויזיון הקרוב עם השיר "Sekret". חייאתי בת ה-32 ידועה באלבניה קרוב לעשור. היא שחררה מספר שירים והשתתפה בפסטיבלים חשובים. חייאתי נוהגת לעסוק הרבה בדימוי גוף ולהעניק השראה לנשים בארצה. כמדי שנה, אלבניה בוחרת את הנציג שלה לתחרות דרך פסטיבל בסגנון "פסטיבל הזמר והפזמון" שנערך בישראל בשנות השישים והשבעים. השנה נערך הפסטיבל בפעם ה-60 ברציפות. יש לציין שכמו בפסטיבל סן רמו באיטליה, גם השירים בפסטיבל הזה חורגים משלוש דקות, ורק לקראת האירוויזיון השיר יקוצר ויופק מחדש. בכל שנה אלבניה עוברת את התהליך הזה מחדש.

בריאיון לאתר החובבים הבריטי Wiwibloggs המוקדש לאירוויזיון, הצטלמה חייאתי וספרה על שלושת השירים הזכורים והאהובים עליה מהאירוויזיון, כששניהם מהם הגיעו מישראל. יש לכם ניחוש על אילו שני שירים מדובר?

"אקס פקטור לאירוויזיון" - ימים ראשון, שלישי וחמישי ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.