ההופעות הכי מוצלחות של הסופרבול

האמנים הכי גדולים בעולם הופיעו על במת הסופרבול לאורך השנים. לקראת ההופעה של ליידי גאגא היום בלילה, הנה תזכורת לכמה מההופעות הכי זכורות

היום בלילה ייערך הסופרבול, אירוע שמושך אליו צופים מכל רחבי העולם, חובבי ספורט – אבל לא רק. גם למי שפחות בעניין של המשחק עצמו, יש הרבה מה למצוא באירוע הזה, אם אלו הפרסומות המושקעות או דווקא הופעת המחצית הגרנדיוזית. באופן מסורתי מדי שנה נבחר אחד השמות הגדולים בעולם המוזיקה כדי להוביל את המופע, שמוזיקאים עומדים בתור כדי להיבחר אליו מצד אחד, ומצד שני משקשקים ממנו מפחד – בכל זאת, הופעה מול מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם. השנה תעשה את זה ליידי גאגא, וכרגע השאלה הנשאלת היא האם היא תגיב לאירועים הפוליטיים שמתרחשים כרגע בארצות הברית. השמועות מספרות שראשי האיגוד הזהירו אותה מראש שתישאר מחוץ לפוליטיקה, אבל גאגא כידוע, עושה רק מה שהיא רוצה. בכל מקרה, מה שבטוח – זו תהיה הופעה שתגרום לכולם לדבר עליה אחר כך.

אבל לא תמיד הופעות המחצית נחשבו לרגעי שיא. עד שנות ה90 מי שקיבל את הכבוד להופיע היו בעיקר להקות אלמוניות, דמויות דיסני מזמרות ומופעי קוסמים, שעודדו את הצופים לנצל את הזמן הזה כדי לזפזפ לערוץ אחר או לקפוץ לשירותים. בתחילת שנות ה90, הדברים השתנו ובהנהלת הסופרבול הבינו שהם חייבים לשמור על הצופים שלהם. ב1993 מייקל ג'קסון היה הכוכב הכי גדול בעולם, ועליו הוטלה המשימה להפוך את הופעת המחצית לטלוויזיה שחובה לצפות בה. המהלך הזה הצליח והמשדר הפך לאחד הנצפים ביותר בכל הזמנים.

המארגנים ראו כי טוב, והפכו את ההופעה לחלק שאסור להחמיץ, עם שלל כוכבים וגימיקים. ב1996 למשל דיאנה רוס עזבה את האיצטדיון במסוק, שנה האחים בלוז חברו לג'יימס בראון לשואו מטורף וב2000 ראינו שיתוף פעולה בומבסטי של אירוסמית', אן סינק, מרי ג'יי בלייג', נלי ובריטני ספירס, שעלו כולם על במה אחת להופעת אול סטאר נוצצת.

| האחים בלוז

| בריטני ספירס וחברים

אבל לא תמיד ההופעות התקבלו ברוח טובה. חייבים לדבר על ההופעה שהרסה לג'נט ג'קסון את הקריירה, בעזרתו האדיבה של ג'סטין טימברלייק. בסוף ההופעה הוא משך לג'קסון את הבגד וחשף חלק מהחזה שלה, כולל פטמה מכוסה בעגיל. הרגע הזה הפך לשערורייה ענקית, אמריקה השמרנית זעמה ודרשה מהשניים להתנצל. טימברלייק הסכים, ג'קסון סירבה והקריירה שלה לא הצליחה להתאושש.

מאז הפרפורמרים של הסופרבול מנסים לצאת בסדר עם כולם, לעשות שמח ובעיקר לראות זינוק במכירות שלהם אחר כך.
לאורך השנים היו הופעות טובות יותר ופחות. הנה כמה מהטובות יותר, והופעה אחת שנחשבת דווקא לאחת הגרועות.

| ביונסה (2013)

ביונסה תמיד היתה כוכבת, אבל הופעת הסופרבול שלה ב2003 הקפיצה את המעמד שלה לדרגת סופרסטארית. הפירוטכניקה, הלהיטים וכמובן – הופעת האורח של החברות מדסטיני'ז צ'יילד הפכו את ההופעה הזאת לבלתי נשכחת. ביונסה חזרה לסיבוב נוסף כאורחת בהופעת המחצית של קולדפליי בשנה שעברה והרימה יחד עם ברונו מארס את הקהל, שחייבים להודות, די השתעמם מכריס מרטין ולהקתו.

 

| מדונה (2012)

תגידו עליה מה שתרצו, גם היום מדונה היא אחת הפרפומריות הטובות שיש בעולם המוזיקה ויש לה קטלוג לא קטן של להיטים על זמניים שילהיבו גם את מי שלא בהכרח שומע אותה בבית להנאתו. רק חיסרון אחד היה במופע הזה – האורחים שהיא בחרה להביא איתה. עם ניקי מינאג' אנחנו עוד זורמים, אבל M.I.A, סילו גרין והצמד LMFO (מי?) ממש לא היו ראויים לחלוק איתה את הבמה הגדולה בעולם.

| ברוס ספרינגסטין והאי סטריט באנד (2009)

ספרינגסטין דחה מספר פעמים הצעות להשתתף בסופרבול, וכשסוף סוף הסכים, התברר שהיה שווה לחכות. הרוק הגיע לבמת הסופרבול, ובענק.

| קייטי פרי (2015)
היו לא מעט אנשים שפקפקו ביכולות של פרי להחזיק כזה מופע, אבל היא בהחלט הוכיחה את עצמה, בעזרתם של כמה עצים וכרישים מרקדים (וד"ש לכריש השמאלי!). ההופעה היתה מהנה וסוחפת, וקיבלה פוש רציני מהאורחים לני קראביץ ומיסי אליוט שעשתה קאמבק לרגע וגנבה את ההצגה.

| ברונו מארס (2014)

מארס כבר היה זמר מצליח מאוד כשנבחר להוביל את הופעת המחצית ב2014, אבל עם זאת גם נחשב עדיין לטרי יחסית בסצינה המוזיקלית (זה גם היה עוד לפני שיצא הלהיט הענק שלו, Uptown Funk). למרות זאת, הוא הוכיח כבר מהשניות הראשונות שהבמה הזאת ממש לא גדולה עליו. מארס פתח את הסט בסולו תופים מטורף שנתן את הטון להמשך הופעה מלאה בגרוב ופאנק. גם הרד הוט צ'ילי פפרס הגיעו להתארח, מה שלא הזיק.

| U2 - 2002

ההופעה של U2 הגיעה בתקופה מאוד קשה לאמריקאים, חמישה חודשים בלבד אחרי אסון התאומים. בונו והחברים הצליחו לספק קצת נחמה ופטריוטיות, עם במה בצורת לב, מסך עליו הוקרנו שמות כל הנספים באסון והדגל האמריקאי שהסתתר מתחת לג'קט של בונו.

| פרינס (2007)

ההופעה של פרינס, שהתקיימה במהלך סופה של גשם ורעמים (מה שנקרא - פירוטכניקה של הטבע), נחשבת לאחת ההופעות הטובות שהיו בסופרבול, אם לא הטובה שבהן. החל מהקאברים לפו פייטרז וקווין ועד הביצוע המחשמל לPurple Rain – זאת היתה הופעה שהעלתה את הסטנדרטים לכל אלו שהגיעו אחריו.

 

ונסיים עם אחת ההופעות הפחות מוצלחות שראה הסופרבול – של הבלאק אייד פיז (2011). האפונים היו בזמנו אחת הלהקות הפופולאריות והמצליחות בעולם, אבל ההופעה שלהם היתה פחות מגניבה ויותר מביכה. גם אשר וסלאש לא הצליחו לחפות על הבלאגן שהלך שם במרכז הרחבה.

עכשיו תורכם - מה הוא לדעתכם מופע המחצית הטוב ביותר בכל הזמנים

[brightcove_iframe video_id='entertainment-celebs-gossip-049' autoplay='1' credit='' kid='1_vx01wzjs' duration='49']