גאווה ישראלית: הישראלים שהצליחו בחו"ל בגדול

מהצמד הישראלי שכבש את פסטיבל המוזיקה "Tomorrowland" ועד כוכבת הקולנוע והוונדר וומן הישראלית שלנו, גל גדות - קבלו את הישראלים שהצליחו בענק מעבר לים והביאו לנו הרבה כבוד

גל גדות בטקס פרסי האוסקר 2018
גל גדות בטקס פרסי האוסקר 2018 | צילום: גטי אימג'ס/אימג'בנק

לכבוד הפרק של "קובי וליטל - החיים עצמם" בנושא ישראל, החלטנו לבחור בפינצטה ישראלים מוכשרים ומוכשרות שהחליטו להפיץ את הכישרון שלהם מחוץ למדינתנו הקטנה ופרצו שם בענק. מיותר לציין שהרשימה האמיתית כולל עוד ישראלים רבים, שגם בפניהם אנחנו מורידים את הכובע.

אולי יעניין אותך גם:

החלבון של העתיד: מה גרם לליטל וקובי לאכול חגבים?

ליטל שוורץ מסבירה: כך תוכלי לדעת אם בעלך בוגד בך

"מכאן זה ישר לאורתופד": איך נפצע קובי מימון בשיעור ריקוד על עמוד?

לצפייה ישירה בכל פרקי "קובי וליטל החיים עצמם"

נועה קירל

תרשו לנו לפתוח את הרשימה עם זו שאמנם עדיין לא פרצה בחו"ל, אבל עכשיו, כשהיא חתומה באחת מחברות התקליטים הגדולות ביותר באמריקה, אין לנו שספק שהפריצה הבינלאומית שלה קרובה יותר מתמיד.

בחברת "אטלנטיק רקורדס" שבה היא חתומה, חתומים גם אמנים בינלאומיים מטורפים כמו אד שירן, ברונו מארס, קארדי בי, סיה, וויז קליפה, קולדפליי ועוד. מדובר בהישג מרשים ביותר והסכם רחב, גדול ומקיף ביותר שנחתם מאז ומעולם מול אמן ישראלי. שאפו!

desc=

ליאור רז

סיפור ההצלחה של ליאור רז בחו"ל הוא מטאורי: במשך שנים הוא שיחק בתפקידים שוליים בסדרות טלוויזיה ישראליות, עד שהגיעה הפריצה הגדולה שלו בעקבות עלייתה לאוויר של "פאודה", הסדרה שכתב יחד עם אבי יששכרוף. לאחר שערוץ הסטרימינג 'נטפליקס' רכש לשידור את "פאודה" ושידר אותה בעשרות מדינות בעולם, הגיעה גם הפריצה הגדולה בחו"ל ששינתה את חייו מן הקצה אל הקצה, תרתי משמע: ליאור מנהל את חייו בישראל ובארצות הברית ועובד על פרוייקטים חדשים ומסקרנים.

desc=

אלון ליבנה

עם הרבה גלאם וכישרון, הצליח מעצב האופנה לכבוש את העולם ואת ליבן של הכוכבות הגדולות ביותר, ביניהן נעמי קמפבל, קייטי פרי, ליידי גאגא, ביונסה, מיילי סיירוס וניקי מינאז'.

אלון החל את דרכו בגיל צעיר מאוד, כשיש בן 17 בלבד ומאחוריו רזומה עשיר ומרשים שכולל עבודה משותפת עם מעצבי העל אלכסנדר מקווין ורוברטו קוואלי, תצוגות אופנה בינלאומיות ושבועות אופנה נוצצים בחו"ל.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ALONLIVNE (@alonlivne) on

 

אלונה טל

מ"הפיג'מות" ל"ורוניקה מארס": 17 שנים עברו מאז שהחליטה אלונה טל, שזכורה לכם בעיקר מתפקידה בסדרת הילדים "הפיג'מות", לארוז את חפציה ולנסות את מזלה בארצות הברית.

את דרכה בעולם הבידור החלה אלונה בשנת 2002, כששיחקה בקלטת ילדים ישראלית והקליטה את הלהיט "הפינאלי" יחד עם צמד הראפרים סאבלימינל והצל, אך הפריצה הגדולה שלה התרחשה כששיחקה בסדרה המצליחה "הפיג'מות" לצד אילן רוזנפלד, קובי פרג' ועודד טל, חבריה ששירתו יחד איתה בתיאטרון צה"ל. בשנת 2003 בחרה לעבור לניו יורק ובהמשך הגיעה ללוס אנג'לס, שם שיחקה תחילה במספר תפקידי אורח אך בהמשך זכתה בתפקידים בולטים יותר, ביניהם תפקידה של 'מג מנינג' בסדרה "ורוניקה מארס", 'ג'ו הארוול' בסדרת הפנטזיה "על טבעי", קומדיית הנעורים "TAKING 5" ועוד.

גאווה ישראלית. אלונה טל

גל גדות

ברור לכם שאי אפשר להכין רשימה שהכותרת שלה היא "ישראלים מצליחים בחו"ל" מבלי לכלול בתוכה את השחקנית, הדוגמנית, המנחה, המפיקה, מלכת היופי הישראלית והכוכבת הבינלאומית גל גדות, נכון?

credit="רויטרס

קצת קשה להאמין, אבל פריצתה של גל בחו"ל התרחשה כבר לפני 11 שנים, בשנת 2009, כאשר השתתפה בסרט הקולנוע "מהיר ועצבני 4", בו גילמה את סוכנת המוסד לשעבר ג'יזל ישר, לצידם של וין דיזל ופול ווקר. באותה השנה היא גילמה גם את ליסה בסדרת הטלוויזיה "הפמליה". בשנת 2011 גל חזרה לגלם את ג'יזל בפעם השנייה בסרט "מהיר ועצבני 5" ובמקביל שיחקה גם את התפקיד הנשי הראשי בסדרה "עספור". בשנת 2013 שיחקה בסרט "מהיר ועצבני 6", בו התעקשה לבצע את כל הפעלולים בעצמה. תפקידה הראשון בקולנוע הישראלי היה בסרט "שושנה חלוץ מרכזי" לצד אושרי כהן.

בשנת 2016 שיחקה גל בסרט האמריקאי "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" את דמותה של וונדר וומן, האלטר-אגו של דיאנה פרינס, לצד בן אפלק וג'סי אייזנברג. באוקטובר באותה השנה יצאה לאקרנים קומדיית הפעולה האמריקאית "השכנים של ג'ונס" בכיכובה של גל לצד איילה פישר וג'ון האם. במאי 2017 יצא לאקרנים הסרט האמריקאי בכיכובה "וונדר וומן" לצד כריס פיין.  הסרט זכה לביקורות נהדרות והפך לשובר קופות עם הכנסות שיא של כ-105 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו באמריקה הצפונית. "וונדר וומן" היה הסרט הרווחי ביותר בבימויה של אישה. על ההצלחה הכלכלית אמרה גל: "תוצאותיו של הסרט מראות שהעולם היה מוכן לסרט אקשן שיונהג על ידי אישה".

ויני ויצ'י

הישראלים הראשונים שהופיעו על הבמה המרכזית של פסטיבל המוזיקה הענק "Tomorrowland", זה שמופיעים בו גם דיויד גואטה, הארדוול, ארמין ואן ביורן ועוד, החלו את דרכם בהרכב טראנס ישראלי בשם 'ססטו סנטו'. חבריו היו מתן קדוש, אבירם סחראי ואיתי ספקטור. בשנת 2011 ספקטור חזר בתשובה ופרש מההרכב, בעקבות כך מתן ואבירם הקימו את "VINI VICI" ומאז הכול היסטוריה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vini Vici (@vinivicimusic) on

ההרכב התפרסם בעיקר בזכות הרמיקס לשיר "Free Tibet" של "Hilight Tribe", אשר זכה ללמעלה מ-105 מיליון צפיות ביוטיוב. בשנת 2016 פורסם הסינגל "Great Spirit", במהלכו שיתפו פעולה עם ארמין ואן ביורן, שזכה ליותר מ-127 מיליון צפיות נכון לרגע כתיבת הכתבה הזו. "Great Spirit" היה גם לטראק המושמע ביותר בשנת 2017 על במות פסטיבל "Tomorrowland".

מתן ואבירם הופיעו יחד עם דייג'ים בין לאומיים בהופעותיהם בישראל, בהם הארדוול, W&W, DVLM ודאש ברלין והשתתפו בפסטיבלי המוזיקה האלקטרונית המצליחים בעולם ביניהם Tomorrowland, אולטרה מיאמי, EDC, לייף אין קולור וסטייס אוף טראנס. בשנת 2019, הופיעו על הבמה המרכזית של הפסטיבל Tomorrowland בפעם השנייה ברציפות.

"קובי וליטל החיים עצמם", ערוץ 13