11 דברים חשובים שמבינים רק בגיל 40

קובי מימון וליטל שוורץ הבינו שהם כבר לא ילדים והחליטו לצאת למסע שמטרתו להבין האם הם היו יכולים להשיג יותר מהחיים. חשבנו שזו הזדמנות טובה להוציא את הרשימה שכל אישה חייבת לעצמה

1. אפשר להתפטר

אבל לא סתם להתפטר, אלא לבוא להניח על השולחן את כל מה שאת חושבת על הבוס הבלתי נסבל שלך ולצאת בדרמטיות מהחדר. רצוי מלווה במחיאות כפיים סוערות משאר העובדים או לפחות לדמיין כאלו בראש. אחרי גיל ארבעים עם משכנתא וילדים את נשארת בעבודה גם אם את המנקה של שרה נתניהו.

 

2. חייבים לראות עולם

כדאי לעשות את הטיול הארוך הזה למקום המרוחק ההוא שחלמת עליו בגיל 16. להכיר אנשים חדשים, לאכול מאכלים שלא שמעת עלייהם, לראות נופים שיש רק בסדרות טלוויזיה שמצולמות בניו זילנד או ברומניה. אם יוצאים מגלים עולמות חדשים וזה נכון לכל גיל, אבל בעיקר לגיל כזה שלא צריך לשלם על הגן הפרטי.

איפה וויז שצריך אותו
איפה ווייז שצריך אותו

3. תשחררי מהסטנדרטים שלך

אפשר לצאת עם כל מי שלא עונה לסטנדרטים של רשימת המכולת שיצרת לעצמך, אולי תופתעי לטובה. רגע לפני שאת מעדיפה את נטפליקס על בחיר ליבך זה הזמן לצאת ולחקור. הכל.

4. אל תחכי לאהוב

לא צריך לחשוב פעמיים לפני שאת אומרת למישהו שאת אוהבת אותו. תרימי טלפון כמו שנות התשעים ותגידי לו את כל מה שאת חושבת. אל תסמסי. בימנו זה נשמע כמעט בלתי אפשרי, אבל זה יהיה ממש נחמד אם הוא ישמע שאת מחייכת בשיחה. אולי זו תהיה אהבת חייך, בהנחה שנשארו לכם עוד המון שנים לחיות והקורונה לא תיקח את כולנו.

אנחנו מאוהבים וחולמים על העתיד
אנחנו מאוהבים וחולמים על העתיד

5. תיהני מהכלום

ההבנה שכבר לא יקראו רחוב על שמך אבל את אדם נהדר ועשית משהו בחיים, גם אם  בינך לבין עצמך, את עדיין תוהה מה תעשי אחרי הצבא. יש לך עוד המון זמן להיות מי שתרצי. תיהני מהכלום שאת ותפסיקי לכעוס על עצמך.

6. לנצח את הפחד

את מפחדת מכלבים? אמצי כלב. את מפחדת מגבהים? תצנחי. את מפחדת להגיד מה את חושבת בישיבת הנהלה? עלי על השולחן והשמיעי קול, אישה! זה הזמן שלך לנצח את כל השדים הפנימיים שבתוכך ויש הרבה עזרה בחוץ שתעזור לך להתגבר על זה. ככל שתעשי זאת מוקדם יותר בחיים תחסכי לעצמך המון רגעי חרטה על זה שלא הקמת צעקה ודרשת מה שמגיע לך.

7. יוגה משנה חיים

ככה אומרים, נסי וספרי לנו. ואם לא יוגה, אז  אולי תרשמי לקורס ההוא שתמיד רצית לעשות, או לתואר ההוא שכולם אמרו לך פעם שאין מה לעשות איתו. אל תפסיקי ללמוד לעולם. אם זה בדמך- לכי על זה, גם אם זה קיפולי נייר יפנים או גילופי קולאז' סינים.

אני גם סטודנטית וגם גמישה
אני גם סטודנטית וגם גמישה

8. ללמוד להכין מתכון אחד ממש טוב

גם אם את לא אוהבת לבשל, תמצאי מתכון אחד כזה שישדרג כל ארוחה, כזה שיהפוך אותך לבשלנית המאה, למרות שאת יודעת להכין עוד רק חביתה. מתכון כזה שיהמם את האורחים ותיזכרי לנצח נצחים בהיכל התהילה של הבשלנים. יש באוכל כוח שמשכין שלום, והדרך לליבם של כולם היא דרך קיבתם.

9. להיות אמא

כי לרוץ אחרי ילדים בגינה זה לא מחמיא באף גיל וכי השעון הביולוגי מתקתק. אלו הסיבות הלא נכונות כמובן, אך לא נשקר לך שזה תמיד כה נפלא על אף שלעיתים, אלו הרגעים הכי יפים. השתדלי שהילדים שלך לא יהפכו להיות סך כל הדברים שדחית לאחרי החגים או אלו שלא תספיקי לעשות אותם בחיים.

10. להפסיק ללבוש תחתוני תחרה

בואי נודה באמת המרה- זה מגרד, לא פרקטי ומבליט את כל המקומות הלא נכונים ואף אחד לא רואה את זה מלבד בן זוגך והוא נרדם לפנייך.

11. תאהבי את עצמך

כמו כל הקלישאות שבא לך לירות בהן בראש. תאהבי את עצמך שמנה, רזה, נמוכה, גבוהה, משכילה, נעל בית ,שכירה, עצמאית ,לבד או ביחד, חרדתית או מגה סטלנית. זה הזמן לתת לעצמך חיבוק ולא לעזוב לעולם. ארבעים כבר כאן.

לפרקים של קובי וליטל לחצו כאן