ארנולד שוורצנגר נפגש עם נציגי משפחות החטופים: "אני רוצה להיות שם למען ישראל"

השחקן ומושל קליפורניה לשעבר אירח במשרדו כמה משורדי הטבח בנובה לצד כמה מבני משפחות החטופים, האזין לסיפוריהם וענד את הדיסקית "הלב שלנו שבוי בעזה". "מאוד חשוב שהעולם ישמע את הסיפורים האלה", אמר, "מעולם לא התמודדתי עם דבר כזה בעבר"

ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר | צילום: shutterstock

השחקן ומושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר נפגש בסוף השבוע עם כמה משורדי הטבח בנובה ועם כמה מנציגי משפחות החטופים. את המפגש, שהתקיים במשרדו של שוורצנגר בלוס אנג'לס, ארגן מרווין האייר, מייסד מוזיאון הסובלנות בלוס אנג'לס ובירושלים, יחד עם מטה החטופים. "מאוד חשוב שהעולם ישמע את הסיפורים האלה", אמר שוורצנגר לנוכחים, "אנחנו מקווים שזה יגרום לשנאה להיעלם". באירוע נכחו גם איש העסקים סילבן אדמס וקונסול ישראל בעיר ישראל בכר.

במפגש לקחו חלק בין היתר יעקב בוחבוט, שאחיו אלקנה נחטף מהמסיבה ברעים; בר רודאף, שאביה ליאור נחטף מהעוטף; ואלה שני, נערה מקיבוץ בארי שאביה נרצח בשבת השחורה ובן דודה, עמית שני (16), נחטף לרצועת עזה והוחזק בשבי במשך יותר מ-50 ימים. "אני חייב להגיד לך משהו", אמר לה שוורצנגר לאחר שזו גוללה את סיפורה הקשה, והמשיך: "איך את, ילדה בת 14, יכולה לדבר ככה? דיברת במשך חצי שעה בלי שום הערות. כשאני הייתי בן 14 פחדתי לפתוח את פי, לא יכולתי להגיד כלום. האומץ שהפגנת עכשיו פנטסטי".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

שוורצנגר קיבל מהנציגים את הדיסקית שעליה חרוט "הלב שלנו שבוי בעזה" וענד אותה. "מעולם לא התמודדתי עם דבר כזה בעבר", אמר, "אני תמיד רוצה להיות שם למען העם היהודי ולמען ישראל, אני חבר טוב של העם היהודי ושל ישראל". עוד הוסיף כי "כשאתה סלב, יש לך סוג מסוים של כוח לתקשר עם ההמונים כי יש מסביבך הרבה מצלמות. תודה למשפחות ששיתפו את הסיפור הלא ייאמן הזה. אני יודע כמה זה קשה".

כזכור, זמן קצר לאחר מתקפת הפתע של חמאס ותחילת מלחמת "חרבות ברזל", פרסם שוורצנגר הודעת תמיכה בישראל שבה כתב: "אני עומד לצד חברי הישראליים לנוכח המתקפות חסרות ההתגרות הברבריות. הלב שלי נשבר כשאני צופה בחדשות ורואה את הכאב והסבל".