30 שנה, לך תזכור! חמישה מערכונים נוסטלגיים שרלבנטיים גם היום

כאוס פוליטי, מפלגות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם, סגר גלל ארצי, מלחמה בפתח - כל זה רק נראה לכם שהם הצרות של העשור האחרון, אבל המערכונים שתראו חוזרים אחורה 50 שנה ומוכיחים ששום דבר לא משתנה. עדיין לא החלטנו אם זה חיובי או שלילי

לא פעם אנחנו נתקלים במערכונים או בשירים סאטירים שצולמו לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה ואומרים לעצמנו, "יא-ללה שום דבר לא השתנה". כי מסתבר שעודף מוגזם של מפלגות, איומי מלחמה ממדינה אויבת ואפילו סגר הם ממש לא המצאות חדשות. אז אספנו כמה מהמערכונים הבלתי נשכחים שחוץ מהעובדה שהם בשחור לבן או באיכות מיושנת, תחשבו שהם מדברים על ישראל 2021.

1. לכל אדם יש מפלגה

ישראל נכנסה למערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים ונדמה שבכל יום שעובר קמה לה עוד מפלגה עם איש אחד. חשבתם שרק היום זה נראה כאילו לכל אזרח במדינה יש מפלגה משלו? תחשבו שוב.

לא צריך לחזור יותר מידי אחורה. טוביה צפיר במערכון מוזיקלי בשם "שיר המפלגות" לבחירות 1999 מוכיח שאמנם שמות המפלגות השתנו, והמועמדים חלקם כבר לא איתנו, אבל כבר אז, כמות מפלגות הייתה לא הגיונית.

עוד בנושא:

מאחד העם ועד נבסו: איזו סדרה הכי הצחיקה אתכם?

כואב לכם? תשירו את זה! נעמי לבוב מגיבה לדו''ח משוטר

יצאתם לחל''ת? ככה תיפרדו מכל העובדים והמנהל שלכם

2. ממשלת אחדות מתפרקת

שתי מפלגות מקצוות המפה הפוליטית מתאחדות לממשלת אחדות עם הבטחה ל-4 שנים מלאות, אבל פתאום, כמעט באמצע הכהונה הממשלה מתפרקת. ולא, אנחנו לא מדברים על ביבי וגנץ. כבר אז בשנת 1990 ממשלת האחדות של שמיר מהליכוד ופרס מהעבודה נופלת בגלל "התרגיל המסריח", ושמיר מקים ממשלת ימין.

מי שהצליח לתאר באופן מדוייק את היחסים בין המנהיגים והמפלגות היה שוב טוביה צפיר, החקיין של המדינה דאז, שלקח יחד עם אפרים סידון את שיר הגירושין והתאים אותו למצב הפוליטי. אז לא נותר מה לומר חוץ משלום לך ממשלת אחדות.

3. מלחמה בפתח

אז נכון, הגרעין האיראני הוא איום על קיומה של מדינת ישראל, אבל כבר לפני 50 (!) שנה, חבורת ניקוי ראש הצליחה להגדיר באופן מושלם את השיטה של הפוליטיקאים הישראלים לאיים במלחמה בכל פעם שצריך להפנות את תשומת הלב לנושאים הבוערים יותר בחיי המדינה.

היום זה הגרעין האיראני, שלא משנה מה מצב הכלכלה או החברה, הפוליטיקאים מזכירים לנו את האיום, ולפני כמעט 50 שנה, זה היה סוריה ואסד שמאיים לשטח את ישראל.

4. סוגרים את המדינה

מדינת ישראל עדיין נמצאת בשיאו של הסגר השלישי גרסה ב, אבל ההורים שלנו יזכרו טוב טוב את המערכון הבא של ניקוי ראש, שכבר אז הסביר שצריך לסגור את המדינה בגלל רעות חולות.

 

5. תירוצים כמו חו''ל ואין מה לאכול 

המערכון הבא מיועד לאנשים שיצאו מהבית, תפס אותם שוטר, לא היה להם תירוץ משכנע וחטפו דו''ח של מאות שקלים. השלישייה המצחיקה ביותר שהייתה במדינת ישראל, הגשש החיוור, במערכון רלוונטי מתמיד.

לטוב ולרע, הכול נשאר אותו דבר, כמות המפלגות גדלה, הממשלות מתקשות, האיראנים על הגדרות, והמדינה נעולה! או בקיצור שגרה.