הסיפור הבלתי יאמן של המחבל שהפך לפעיל שלום

מי שהיה בצעירותו חלק מהחולייה של המחבל יחיא עיאש, מוחמד מאסד היום הוא המבקר החריף ביותר של הרשות הפלסטינית: "אחרי שהכרתי את הישראלים הבנתי שהם בני אדם כמוני"

זמן צפייה: 03:22

מוחמד מאסד נולד בכפר ליד ג'נין. הוא התחיל לירות בנשק בגיל 14, וכשהתבגר מעט הפך לפעיל טרור ושימש חלק מהחוליה של הארכי-מחבל יחיא עיאש. היום, מוחמד מתגורר בישראל ומשמש כאחד המבקרים החריפים ביותר של הרשות הפלסטינית, מגנה את הטרור ומנסה להביא לשלום בין ישראל לפלסטינים.

בסרטון ששותף ברשתות החברתיות נראה מוחמד מרצה בפני מספר ישראלים ומפציר בהם לא להצביע למפלגות מהשמאל: "אם אתה מצביע לזה שתומך ברשות (הפלסטינית) - אתה מצביע להשאיר את העם שלי ברעב". לטענתו של מוחמד, הסבל של הפלסטינים הם הגורם המניע אותם לפעול נגד ישראל במסגרת הטרור.

בריאיון לעקיבא נוביק בתכנית "הצינור", מוחמד מספר מסביר מדוע הוא החליט לשנות את דרכו מפעילות טרור לפעיל שלום: "בגיל 14 הייתי יורה בקלצ'ניקוב על חיילים ישראלים, בהמשך הרכבנו חגורות נפץ ליחיא עיאש". מוחמד מספר בגילוי לב, "כשהייתי מחבל, רציתי להרוג את כל הישראלים ולזרוק אותם לים - אחרי שהכרתי את הישראלים הבנתי שהם בני אדם כמוני".

כיום מוחמד מסביר מדוע הוא מתנגד לרשות הפלסטינית תחת הנהגתו של מחמוד עבאס: "יש כאלה שמנסים להפיק רווחים על חשבון הדם של בני עמי וגם על של ישראלים. אחרי שראיתי איך המנהיגים מושחתים ואיך הם מתעללים בעם שלי הצטערתי על היום שבו הייתי מוכן לתרום את חיי למענם".

בעקבות עמדותיו הנחרצות, מוחמד מקבל איומים על חייו: "איימו הרבה וכל יום מאיימים - אבל כלב נובח לא נושך" מצהיר מוחמד, "הצדק איתי ועובד לטובת העם שלי לכן אלוהים ישמור אותי".