תסמונת, כוכבת: הצעירה עם הטורט שכובשת את הטיקטוק

סיוון גטי הפכה כוכבת בטיקטוק בעיקר בזכות תסמונת הטורט שהיא לוקה בה והפכה את החשבון למקום של הסברה על התסמונת, שינוי תודעה ועוד: "הטיקטוק לא סתם נקרא טיק טוק, בטיקים יש הרבה מכל מה שצריך בשביל לתפוס את תשומת הלב של אנשים"

זמן צפייה: 05:00

לטיקטוק יש תדמית קצת ירודה בעולם, אבל בתוך הבליל שמתרחש שם מתחיל לצוץ גם תוכן חשוב, משנה ומרחיב תודעה. סיוון גטי, המשתתפת בימים אלו בעונה החדשה של "סליחה על השאלה - ילדים" המשודרת בימים אלו בכאן חינוכית.

ניסית להסביר לעצמך מה סוד ההצלחה הזו?

אני מקדישה המון עבודה לספר על תסמונת הטורט ביום-יום. פשוט פרסמתי טיקטוק וזה תפס באלגוריתם וזה נהיה דבר גדול.

@pianogirlsivתהנו ##טורט ##tourettes♬ צליל מקורי - sivan

בפורמט קופצני כמו טיקטוק שצריך כל שניה לתפוס את העין, פתאום משהו שנחשב לחיסרון הופך ליתרון?

אני חושבת שטיקטוק לא סתם נקרא טיק טוק. אני חושבת שבטיקים יש את כל מה שצריך בשביל לתפוס את תשומת הלב של אנשים וזה משהו שאפשר להפוך ליתרון ענקי, לפחות זה מה שאני רואה שקורה בטיקטוק שלי. אנשים חוזרים הרבה לעמוד כדי לראות שוב את הטיקים, או את ההסברים על הטיקים ולהבין את זה.

סיוון גטי
סיוון גטי - כוכבת בטיקטוק בעיקר בזכות תסמונת הטורט | צילום: מתוך הצינור

זו בטח תסמונת שקשה להתמודד איתה, כי אנשים לא יודעים איך להגיב.

ביסודי ובחטיבה אנשים לא ידעו ממש איך להגיב לטיקים שלי, והיו פשוט יורדים עליי. היו מעדיפים לצחוק עלי מאשר לשאול מה זה, ולא יכולתי לענות גם כשאנשים שאלו מה זה אז אנשים היו מתעצבנים כי הם לא היו מקבלים שום הסבר, וחשבו שאני עושה את זה בכוונה.

@pianogirlsivאני עונה על מה שאני יודעת, אבל גם אני לא יודעת הכל על טורט. בכל מקרה רציתי לדבר קצת על השאלה הזאתי😊##tourettes ##טורט♬ צליל מקורי - sivan

לאן את חושבת שאפשר למנף את ההצלחה שלך?

אני חושבת שאוכל למנף לאן שאני רוצה בגלל שאנשים ישפטו אותי ברושם ראשוני לא משנה מה יקרה כי זה דבר שונה ומוזר. אני אנסה לעזור לאנשים שיש להם טורט וטיקים להרגיש בנוח עם זה, ולא להרגיש שהם לבד. הרבה אנשים פנו אליי בטיקטוק וסיפרו לי שיש להם טורט או טיקים וזה נורא עזר להם כי עכשיו הם יודעים מה עובר עליהם.

צפו בראיון המלא מתוך הצינור

עקבו אחרי סיון גטי