עברי לידר: "אני מתבייש, עצוב וכועס. נשארנו אלפי שנות אור מאחור"

הזמר עברי לידר מצטרף להראל סקעת ויוצא כנגד עמדת המדינה המתנגדת לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים "אני לא יכול לשתוק"

זמן צפייה: 04:40

עברי לידר מצטרף להראל סקעת במחאה הפומבית נגד עמדת המדינה המתנגדת לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים, החלטה שזכתה לקולות מחאה רבים בקרב הקהילה הגאה.

בפוסט שפרסם בצהריים בעמוד האינסטגרם האישי שלו כותב לידר: " אני לא יכול לשתוק מול התגובה של מדינת ישראל בעניין אימוץ ילדים על ידי הומואים ולסביות.

תשובת מדינת ישראל? המדינה שלי? מי בדיוק במדינה שלי לא מאפשר לנו  לאמץ ילד רק בגלל שאנו חיים את חיינו עם בני אותו המין?"

שיק שיק שיק. עברי לידר | צילום: עופר חן

לידר לא חוסך במילים קשות וממשיך "מי בדיוק במדינה שלי כה רפה שכל שחשב שאם בני אותו זוג מגדלים ילד הדבר יהווה העמסה של מטען נוסף על הילד?

ומי בדיוק במדינה שלנו כה פרימיטיבי וחשוך שהעז לחשוב שגידול ילדים על ידי בני זוג מאותו המגדר הוא "מטען נוסף"?

אם נשארה כאן עוד טיפת כבוד למישהו בממשלה שלנו, אם יש כאן עוד מישהו, ראש הממשלה לדוגמא, שחוק כבוד האדם וחירותו והיותנו שווים בפני החוק – חשובים לו ומהסיבות הנכונות- זה הזמן לקום ולעשות מעשה.

אני מתבייש, אני עצוב, אני כועס אבל בעיקר אני המום שבשנת 2017 במדינה שלנו, נאורה ומתקדמת באין ספור תחומים, נשארנו אלפי שנות אור מאחור".

 

אני לא יכול לשתוק מול התגובה של מדינת ישראל בעניין אימוץ ילדים על ידי הומואים ולסביות. תשובת מדינת ישראל? המדינה שלי? מי בדיוק במדינה שלי לא מאפשר לנו  לאמץ ילד רק בגלל שאנו חיים את חיינו עם בני אותו המין? מי בדיוק במדינה שלי כה רפה שכל שחשב שאם בני אותו זוג מגדלים ילד הדבר יהווה העמסה של מטען נוסף על הילד? ומי בדיוק במדינה שלנו כה פרימיטיבי וחשוך שהעז לחשוב שגידול ילדים על ידי בני זוג מאותו המגדר הוא "מטען נוסף"? אם נשארה כאן עוד טיפת כבוד למישהו בממשלה שלנו, אם יש כאן עוד מישהו, ראש הממשלה לדוגמא, שחוק כבוד האדם וחירותו והיותנו שווים בפני החוק – חשובים לו ומהסיבות הנכונות- זה הזמן לקום ולעשות מעשה. אני מתבייש, אני עצוב, אני כועס אבל בעיקר אני המום שבשנת 2017 במדינה שלנו, נאורה ומתקדמת באין ספור תחומים, נשארנו אלפי שנות אור מאחור

A post shared by @ivrilider on


כזכור, אמש פירסם הראל סקעת פוסט זועם ברשת החברתית בו התייחס סקעת לאנשי ארגון "איגי" (ארגון הנוער הגאה) בבאר שבע, בפניהם העביר הרצאה, והוסיף: "יום יבוא עוד כמה שנים ותצטרכו להתגייס לצבא ולתרום את חלקכם. בתור ישראלי ששרוף על המדינה שלו וגאה להיות יהודי ומדבר על זה מעל כל במה בעולם, שירת בגאווה בצבא, זה שבן זוגו רב סרן בצה"ל ומשרת קרוב לחודש בשנה עד היום, אני קורא לכם לא להתגייס לצבא!". סקעת הוסיף וקרא "לא לשלם מיסים על הכסף שתרוויחו בקרוב, בכלל, כל חובה שהמדינה מבקשת מכם למלא פשוט תשימו *** – כי זה מה שהיא שמה עליכם בכל הקשור לזכויות השוות שמגיעות לכם. לכו ותפזרו את כל הטוב הרב שיש לכם לתת מכל הבחינות במקומות שמקבלים אתכם ולא היכן שלא".

 

מוקדם יותר היום פרסמה המדינה את התנגדותה לאימוץ על ידי זוגות חד מיניים,בבקשה תקראו עד הסוף. תודה לכל הנערים והנערות של איגי (ארגון הנוער הגאה)שכיבדו אותי בסניף שלהם בבאר שבע! (בתמונה: הקיר שהכינו עבורי.. הסניף נקרא ביתה מלשון בית:)מרגש לראות דור חדש של נערים ונערות שמדברים על אהבת חינם, קבלה וסובלנות גם לאור הקשיים הרבים שעוברים ביום יום..גאה בכם/ן אחד ואחת.. יום יבוא עוד כמה שנים ותצטרכו להתגייס לצבא ולתרום את חלקיכם.. בתור ישראלי ששרוף על המדינה שלו וגאה להיות יהודי ומדבר על זה מעל כל במה בעולם, שירת בגאווה בצבא,זה שבן זוגו רב סרן בצהל ומשרת קרוב לחודש בשנה עד היום, אני קורא לכם לא להתגייס לצבא! ויודעים מה, גם לא לשלם מיסים על הכסף שתרוויחו בקרוב, בכלל, כל חובה שהמדינה מבקשת מכם למלא פשוט תשימו זין. כי זה מה שהיא שמה עליכם בכל הקשור לזכויות השוות(!!!!) שמגיעות לכם.. לכו ותפזרו את כל הטוב הרב שיש לכם לתת מכל הבחינות במקומות שמקבלים אתכם ולא היכן שלא. גברת איילת שקד ושאר פוליטיקאים פחדנים מאין כמוכם. אתם לא שווים אותנו. והלוואי ומליוני האנשים שפקדו את תל אביב במצעד הגאווה האחרון על מנת שתוכלו להתהדר בקבלה הפגומה שלכם בפני העולם הנאור, יהפכו כוח אלקטוראלי ויעיפו אתכם משם כבר. יש פה דור חדש שלא יסבול את הצביעות הזו עוד הרבה זמן. אני עולה לבמה, כי אמנות מצילה אותנו מהמציאות. ללט ואהבה לכולם.

A post shared by Harel Skaat (@harelskaat) on