מנהלים ישראלים בחברת הפקה הוליוודית נתבעים על הטרדה מינית

עובדה לשעבר בחברת ההפקות של אבי לרנר ובועז דוידזון תובעת את בכירי החברה על אפלייה והטרדה מינית

בכירה לשעבר בחברת הפקת סרטים הוליוודית שבראשה עומדים ישראלים, הגישה נגדם תביעה על הטרדה מינית. החברה היא "מילניום פילמס" שאחראית לסרטים כמו סדרת סרטי "הבלתי נשכחים", "המטרה: לונדון" ועוד, ובראשה עומדים אבי לרנר, דני לרנר ובועז דימבורט. חוץ מהשלושה האלו רשימת הנתבעים כוללת מספר שמות נוספים, ביניהם גם בועז דוידזון, במאי קלאסיקות כמו "חגיגה בסנוקר", "צארלי וחצי" ו"שבלול".

במאי הקלאסיקות בועז דוידזון והקולגות מהוליווד
במאי הקלאסיקות בועז דוידזון והקולגות מהוליווד

התובעת, ג'יין רו, טוענת שבמהלך השנים בהן עבדה בחברה, היא ועובדות אחרות נחשפו לאפליה, יחס עוין והטרדות מיניות. רו מאשימה את הנתבעים בכך שפנו אל העובדות בכינויים כמו "זונות", "פילגשים" ו"מוצצות" ועודדו אותן להגיע למשרד בלבוש מינימלי. באחת הדוגמאות שמובאות בכתב התביעה מסופר על סגנית הנשיא שהואשמה שלא הפיקה סרט כראוי מכיוון שהיתה עסוקה בלשכב עם החבר שלה.

התביעה שכוללת שלושים ושישה עמודים מאשימה את אבי לרנר בכך ששכר את בנות הזוג שלו לתפקידי מפתח בחברה ונתן להן יחס מועדף על פני עובדות אחרות בחברה שלא ניהלו רומנים איתו או עם הבכירים האחרים. כשהתובעת התלוננה על כך, השיבו לה שאותן עובדות חיוניות לחברה לא רק כי הן שוכבות עם הבכירים, אלא גם בגלל שהן עוזרות למצוא נערות ליווי שיבלו עם השחקנים שעובדים עבור החברה. רו עצמה פוטרה בשנה שעברה, לאחר שלטענתה נזקקה לניתוח גב דחוף.

אבי לרנר
אבי לרנר

אבי לרנר נתן תגובה לאתר "דדליין" וטען: "הכל שקרים. הכל בדיחה".

עוד ברשת תרבות: