מבוכה באוסקר: הוכרז הזוכה הלא נכון. כך זה נראה

ערב של שבירת שיאים בהוליווד: זוכה מוסלמי ראשון, הבמאי האיראני זכה והחרים את הטקס והבמאי הצעיר ביותר שאחז בפסלון המוזהב

זמן צפייה: 00:24

עונת הפרסים השנתית של תעשיית הקולנוע ההוליוודיות מגיעה לפנות בוקר (שני) לשיא כשטקס פרסי האוסקר ה-89 יצא לדרך בצל המתיחות הפוליטית עם הנשיא דונלד טראמפ. הטקס נערך זו השנה ה-16 ברציפות בתיאטרון "דולבי" בלוס אנג'לס בהנחייתו של הקומיקאי האמריקני ג'ימי קימל, שמנחה את הטקס היוקרתי לראשונה בקריירה. בראש רשימת המועמדויות נמצא המחזמר הקולנועי שובר הקופות "לה לה לנד", שהשווה את שיא כל הזמנים עם 14 מועמדויות בסך הכול, שיא אותו חולק הסרט רק עם "הכול אודות חווה" ו"טיטאניק".

הנה פירוט של מה שהלך בטקס, דקה אחר דקה

03:30 שקט! מתחילים. ג'סטין טימברלייק שר... אוי כל השחקנים הלבנים לא יודעים לרקוד, מקווה שהמצלמה תתמקד יותר בג'אנל מונה ופחות בג'ף ברידג'ס.
הבמאי יודע מה הוא עושה, הוא מתמקד באוקטביה ספנסר ומונה. רק בשביל זה היה שווה לעשות את מחאת השחורים שנה שעברה. הקהל יודע לזוז! אוי לא ניקול קידמן, מסתבר שלא רק את שרירי הפנים שלה היא לא יכולה להזיז. גם את הגוף היא לא מסוגלת לנענע.

ג'סטין טימברלייק מזמין אתכם לזוז
ג'סטין טימברלייק מזמין אתכם לזוז

03:38 המונולוג של ג'ימי קימל מתחיל, בוא נשחק משחק, נספור כל פעם שנכנסים בטראמפ. "אנחנו צריכים להיות מאוחדים, ויש פה בקהל ברייבהארט אחד אבל הוא לא יהיה זה שיאחד אותנו (מצביע על מל גיבסון) מונולוג מצוין, קימל מצליח להיכנס בכל הפרות הקדושות בהוליווד, כולל החבר הכי טוב שלו, מאט דיימון "כשהיכרתי את מאט דיימון לראשונה, הוא היה השמן בינינו", מריל סטריפ "יש הרבה שחקניות לא מוערכות בעולם, אבל אני רוצה להתייחס להכי מוערכת יתר על המידה, הבינונית ביותר. זאת המועמדות ה-20 של מריל סטריפ. מה שמדהים כי היא בכלל לא הופיעה בסרט השנה, סתם הכנסנו אותה אוטומטית", כל הקהל עומד ומוחא כפיים לסטריפ.

המנחה של הטקס ג'ימי קימל
המנחה של הטקס ג'ימי קימל

03:47 - פרס שחקן המשנה הטוב ביותר. אליסיה ויקנדר זוכת השנה שעברה הגיעה שזופה כל כך, נראה כאלו נשכחה בתוך תא שיזוף מאז הטקס בשנה שעברה או שהיא רוצה להראות הזדהות עם ג'דה פינקט סמית.
והזוכה הוא מאהרשלה עלי המוסלמי הראשון שזוכה בפרס האוסקר (בפנים שלך דונלד טראמפ). הוא מקבל את הפרס על "מונלייט": "אני רוצה להודות למורים שלי, היו לי כל כך הרבה מורים מעולים. הם הסבירו לי שאני אף פעם לא במרכז, אלא הדמויות. תודה לצוות הנפלא ולשחקנים. זאת הייתה חוויה כל כך נפלאה. אני רוצה להודות לחבריי המועמדים ואחרונה חביבה אשתי, שעזרה לי לעבור את כל זה. נולדה לנו ילדה לפני ארבעה ימים וזה מרגש מאוד"

לתוך פרצוף שלך טראמפ. מאהרשלה עלי
לתוך פרצוף שלך טראמפ. מאהרשלה עלי

03:57: קטגוריית האיפור והשיער, הזוכה הוא "יחידת המתאבדים", כן, הסרט שזכה לשלל ביקורות קטלניות זכה כרגע בפרס האוסקר הראשון שלו. יותר מ"לה לה לנד" (כרגע..) על מה הפרס הלך? הצבעים בשיער של מרגו רובי? או הנבל עם פני הקרוקודיל? עם קייט מקינון המופלאה וג'ייסון בייטמן שמגישים את הפרס. והנה הרגע המדכא הראשון של הערב. "יחידת המתאבדים", אתם זוכרים, ההוא עם אנשי קרוקודיל, מרשעת שרוצה להשתין כל הזמן ואוסטרלי מוזר שמת אחרי 4 שניות מסך? ובכן, כעת לנצח הוא רשום כסרט שזכה באוסקר, לעומת הכלום שבו זכו השנה קלינט איסטווד ומרטין סקורסזה.

04:10 כוכבות הסרט "מאחורי המספרים", ג'אנל מונה, טראג'י פ. הנסון ואוקטביה ספנסר מציגות את הפרס לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר. הן מציגות את קתרין ג'ונסון, אחת משלושת הנשים עליהן מתבסס הסרט המרגש, הקהל עומד על הרגליים ומוחא דמעות.
הזוכה הוא הזוכה הוא "או. ג'יי: תוצרת אמריקה", סרטו של עזרא אדלמן המספר את סיפורו של המשפט המפורסם בתולדות ארה"ב, זהו הסרט הארוך ביותר שזוכה בפרס (7.5 שעות - כמעט כמו הערב היום)

04:15 אוילילי קרבאליו שרה את HOW FAR ILL GO מ"מואנה"
04:30 פרס עריכת הסאונד הולך לסילבן בלמאר "המפגש" שמעפיל על "לה לה לנד"
פרס על סאונד מיקס הולך ל קווין או'וקונל שזו המועמדות ה-21 שלו הערב, עד היום הוא הפסיד במשך 20 פעמים והיום הוא שובר את הקללה על הסרט "הסרבן" אותו ביים מל גיבסון. זה הפרס הראשון הערב לסרטו המהולל של גיבסון.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-965' autoplay='0' credit='' kid='1_wxt6zslg' duration='56']

04:42
מרק ריילנס מציג את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר. הזוכה (הלא מפתיעה) היא ויולה דיוויס, שמועמדת עבור "גדרות", זו המועמדות השלישית שלה והזכייה הראשונה שלה ( הישג ראשון עבור שחקנית שחורה). דיוויס הנרגשת שוברת שיא והיא השחקנית השחורה הראשונה שמחזיקה בפרס האמי, טוני והאוסקר. נאום חזק ומרגש של ויולה, זה השלב שאני בוכה איתה מול המסך. רק על הנאום הזה מגיע לה פרס נוסף, היא מריל סטריפ השחורה.

04:57: שרליז ת'רון ושירלי מקליין מציגות את פרס הסרט התיעודי, קטגוריה לא מעניינת בדרך כלל, אבל בשנה בה נשיא ארצות הברית אוסר על כניסת זרים ומוסלמים למדינה, וכאשר המועמד המוביל לזכייה הוא סרט איראני כל האולם עוצר את נשימתו.
הזוכה הוא הסרט האיראני "הסוכן" של הבמאי אסגר פרהאדי, כזכור לפרהאדי שלו זו הזכייה השנייה כבר, לא אושרה כניסה לארצות הברית, מי שמקבלת את הפרס במקומו היא אנושה אנסרי, האיראנית הראשונה בחלל: "אני רוצה להודות לחברי האקדמיה, לצוות, למפיקים ולחבריי המועמדים. אני מצטער שלא יכולתי להיות אתכם הלילה. היעדרותי נעשתה כתוצאה מסולידריות עם בני עמי ועם בני עמים אחרים, שכניסתם לארה"ב נמנעה. ההפרדה של העולם ל"אנחנו" ו"האויבים" מייצרת פחד, היא מייצרת הצדקה למלחמות ואגרסיביות".

[youtube_embed youtube_id='IGfskHW-lnM']

סטינג מופיע, זה זמן טוב ללכת לשירותים

05:11: את פרס הסרט האנימציה הקצר ביותר מציגים גאל גרסיה ברנל החתיך (והקטנצ'יק) והיילי סטיינפלד, ברנל מנצל את הבמה להביע את דעתו "בתור מקסיקני, לטיני ומהדר אני מתנגד לכל חומה שמפרידה בין אנשים", הזוכה הוא "Pipers", סרט האנימציה הארוך הטוב ביותר הוא "זוטרופוליס".

05:17: טוב, זה היה צריך להגיע מתישהו (אין מה לעשות) הפרס הראשון של "לה לה לנד" ( שהיה מועמד ל14 פרסים) על עיצוב הפקה .

על הבמה אגב דקוטה ג'ונסון וג'ימי דורנן כוכבי "חמישים גוונים של אופל", ההזדמנות היחידה שיהיה לסרט הזה לראות את בימת האוסקר. או כל בימת טקס פרסים אחרת

פחות יפה להם בגדים. דקוטה ג'ונסון וג'יימי דורנן
פחות יפה להם בגדים. דקוטה ג'ונסון וג'יימי דורנן

05:22 קימל מכניס חבורה של תיירים בהפתעה (במערכון ארוך מדי) שנראים משועממים ולא מעריכים כנראה שמולם נמצאים הכוכבים הגדולים ביותר בעולם. אם הייתי במקומם הייתי קופץ על מריל סטריפ, תולש לה שיערות מהראש וצורח לשמיים.

05:32: פרס האפקטים המיוחדים הולך ל.... המנתח שגרם לג'ניפר אניסטון להראות סימנים אנושיים ולחייך הערב. סתם, הזוכה הוא "ספר הג'ונגל".

פרס העריכה הטובה ביותר הולך ל"הסרבן" של מל גיבסון וגובר (שוב) על "לה לה לנד", כנראה שיש אלוהים.

05:40 הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר הולך לThe White Helmets המתעד את מלחמת האזרחים בסוריה, הסרט העלילתי הקצר ביותר הוא "Sing" (לא סרט האנימציה, אלא סרט הונגרי על מקהלת בית ספר)

05:50 ג'ימי קימל דואג לשלומו של דונלד טראמפ ומצייץ לו דרישת שלום ממריל סטריפ. יש מצב שהערב תתחיל מלחמת עולם שלישית.

06:01 פרס הצילום הטוב ביותר הולך ללינוס סנדגרן, הצלם של "לה לה לנד", הזכייה השנייה הערב למחזמר עטור הבאז והפרסים.

ג'ון לג'נד מבצע את "City of Stars" ו-"Audition" מתוך "לה לה לנד" בביצוע מקסים. אבל היה נחמד לשמוע את ראיין גוסלינג ואמה סטון מזייפים את חייהם על הבמה

[youtube_embed youtube_id='V7G6w8f80Ks']

06:15 סמואל ל ג'קסון מציג פרס הפסקול הטוב ביותר הולך לג'סטין הורוביץ (יהודי זוכה באוסקר, רגע היסטורי) שכתב את הפסקול של "לה לה לנד" וגם החבר טוב והשותף לשעבר של דמיאן שאזל לחדר באוניברסיטה. השותף שלכם משאיר לכם כלים בכיור ולא משלם בזמן, השותף שלו סידר לו אוסקר ראשון.

06:18 פרס השיר הטוב ביותר הולך לCity of stars ועל הבמה נשמע הנאום הטוב של הערב "תודה לאמא שלי שנתנה לי להחמיץ את אימוני הכדורגל של הנוער היהודי כדי שאלך ללמוד מחזות זמר, הפרס הזה הוא לנערים שרוצים לרקוד ולאמהות שלהם שנותנות להם")

06:20 ג'ניפר אניסטון עולה לבמה כדי לזכור את אלו שתעשיית הבידור השנה (האם בראנג'לינה יכנסו לוידאו?), טוב.. אחרי שנת 2016 ותחילת השנה הנוכחית נראה שהקטע השנה יהיה יותר ארוך מ"או ג'יי", ביל פקסטון שמת מספר שעות לפני הטקס לא נכנס לוידאו אך הוזכר על הבמה על ידי אניסטון. בין השמות הבולטים שהלכו לעולמם השנה: פרינס, ג'ין ויילדר, מייקל צ'ימינו, אנדזי' ויידה, בטי דיוק, גארי מארשל, עמנואל ריבה, מרי טיילר מור, ג'ון הרט, עבאס קיארוסטמי, אנטון ילצין, קרטיס הנסון, ראול קוטאר, ז'ה ז'ה גאבור, דבי ריינולדס ובתה קארי פישר.

ונזכור את כולם
ונזכור את כולם

06:30 בן אפלק ומאט דיימון מציגים את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר, קימל ואפלק צוחקים על כישורי המשחק של דיימון (כן אפלק? ראית את "באטמן נגד סופרמן")
הזוכה הוא קנת לונרגן על הכתיבה של "מנצ'סטר ליד הים", מה שמסמן שאולי הטקס הלילה הוא אחד המגוונים של השנים האחרונות. זהו הפרס השני הערב לשירות הסטרימיניג "אמזון"
פרס התסריט המעובד הטוב ביותר הולך לבארי ג'נקינס על הסרט "אור ירח"

06:40 פרס הבימוי הטוב ביותר הולך לדמיאן שאזל, בגיל 32 הוא הזוכה הצעיר ביותר בהיסטוריה בפרס הבמאי. האלי בארי שוברת גם שיא עם הפרמננט הגרוע ביותר בהיסטוריה האנושית.

משהו עובר על האלי ברי. יש ספר באולם?
משהו עובר על האלי ברי. יש ספר באולם?

06:48 ברי לרסון מציגה את פרס השחקן הטוב ביותר שהולך לקייס אפלק על "מנצ'סטר ליד הים", למרות המחאה בחודשים האחרונים אחרי שסיפורים מהעבר עלו וצפו בשנית על התנהגות לא נאותה והטרדות כלפי שחקניות אותן ביים בסרטו.

06:55 : זוכה השנה שעברה ליאונרדו די קפריו מציג את פרס השחקנית הטובה ביותר לאמה סטון על "לה לה לנד" ( עוד שחקנית לבנה ואובר רייטד שזוכה בפרס הראשי? תרשו לנו לפהק)

השחקנים הטובים של השנה: אפלק, דיוויס, סטון ועלי
השחקנים הטובים של השנה: אפלק, דיוויס, סטון ועלי

07:04 - הערב הסתיים בפדיחה הכי גדולה בתולדות הטקס, אחרי שוורן בייטי ופיי דאנווי הכריזו על "לה לה לנד" כזוכה הגדול של הערב, עלו היוצרים לבמה והודו לאקדמיה. שניות ארוכות לאחר מכן הובן כי הזוכים הלא נכונים הוקראו והסרט שזכה בפסלון החשוב של הערב הוא "אור ירח". בייטי הסביר בקול מגומגם ונבוך שהקריא את הכרטיסיה הלא נכונה עם שמה של אמה סטון כאשר האורחים בקהל עם פרצופים המומים.

הכי מביך שאפשר. פאדיחה בשידור חי
הכי מביך שאפשר. פאדיחה בשידור חי

לאחר מכן צוות הסרט "אור ירח" עלו נרגשים לבמה והודו לאקדמיה כאשר מבוכה כללית עדיין שררה באולם.