דונלד טראמפ נגד מריל סטריפ: "השחקנית הכי אוברייטד בהוליווד"

מריל סטריפ העבירה על דונלד טראמפ ביקורת בטקס גלובוס הזהב. הוא כמובן, לא יכל לעבור על זה בשתיקה

זה היה ידוע מראש – ברגע שמריל סטריפ ניצלה את הבמה בטקס גלובוס הזהב כדי להעביר ביקורת על דונלד טראמפ, היה ברור שנשיא ארצות הברית הנבחר לא יעבור על זה בשקט.

סטריפ שקיבלה הלילה בטקס פרס מפעל חיים על שם ססיל בי. דה מיל, דיברה על אירוע בו טראמפ חיקה ולעג עיתונאי נכה שהגיע לסקר עצרת שלו: "האינסטינקט הזה, להשפיל, על ידי מישהו בעל כח, הוא מחלחל לחיי היום יום של כולם, בגלל שזה נותן רשות לאחרים לעשות את אותו הדבר. "סטריפ המשיכה ואמרה "חוסר כבוד מזמין חוסר כבוד. אלימות מובילה לאלימות. וכשבעלי הכח משתמשים במעמד שלהם כדי להטריד אחרים – כולנו מפסידים".

מריל סטריפ מעל בימת ''גלובוס הזהב''. ( Getty Images)
מריל סטריפ מעל בימת ''גלובוס הזהב''. ( Getty Images)

היושבים באולם הריעו לדברים של סטריפ, אבל טראמפ מן הסתם, פחות אהב אותם. בראיון שהוא נתן הבוקר לעיתון ה"ניו יורק טיימז", טראמפ אומר שהוא לא צפה בטקס וגם לא ראה את הנאום של סטריפ, אבל שהוא גם לא הופתע ש"אנשי הסרטים הליברליים" תקפו אותו. בנוסף, הוא גם הכחיש שהוא אי פעם לעג לאותו עיתונאי נכה, סרג' קובאלסקי. "אנשים ממשיכים להגיד שהתכוונתי ללעוג לנכות של העיתונאי, כאילו שמריל יכולים לקרוא את המחשבות שלי, ולא עשיתי דבר כזה". טראמפ גם מזכיר למי ששכח, שסטריפ מעולם לא היתה מעריצה שלו. "מריל סטריפ הציגה את הילארי קלינטון בעצרת שלה, והרבה מהאנשים האלו תמכו בהילארי".

''מריל לא יכולה לקרוא את המחשבות שלי''. טראמפ מגיב ( Getty Images)
''מריל לא יכולה לקרוא את המחשבות שלי''. טראמפ מגיב ( Getty Images)

לפחות במשפט האחרון שלו טראמפ צודק, אנשי הוליווד היו ברוב גורף בעדה של קלינטון. לאחר שסטריפ סיימה לנאום, הסלבס נתנו לה אהבה בטוויטר. אלן דג'נרס כתבה: "אף פעם לא היתה מישהי כמו מריל סטריפ. אני אוהבת אותה". לאברן קוקס צייצה: "כל מה שהיא אמרה!", אנה קנדריק שאלה: "יש מישהי טובה יותר?" וג'ון לג'נד פשוט רשם באותיות גדולות "מריל סטריפ".


אבל זה לא הסתיים בזה. הנשיא הנבחר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מריל סטריפ, אחת השחקניות הכי אוברייטד (מוערכת יתר על המידה) בהוליווד. היא לא מכירה אותי אבל היא תקפה אותי בטקס גלובוס הזהב אמש. היא..." ועם שלוש הנקודות האלו סיים את הציוץ.

 

מי שעוקב מקרוב אחרי טראמפ ברשתות החברתיות, יכל לנחש שהתגובה בטוויטר תגיע. הנשיא הנבחר הוא צייצן טוויטר נלהב שאוהב להגיב על כל דבר שקשור אליו, ובמיוחד ללעוג למתחרים ולמתנגדים שלו. האחרון ש"חטף" ממנו היה ארנולד שוורצנגר, שהחליף את טראמפ בהנחייה של תוכנית הריאליטי "המתמחה". הפרק הראשון בהנחייתו של הטרמינייטור זכה לרייטינג נמוך יחסית, מה שכמובן גרר מטראמפ ציוצים שמחים לאיד. שוורצנגר הגיב באיפוק, והשיב לו שהוא מקווה שהוא יעבוד עבור כל האמריקאים באותה אגרסיביות שבה הוא עבד עבור הרייטינג שלו.

חוסר כבוד מזמין חוסר כבוד. אלימות מובילה לאלימות.
חוסר כבוד מזמין חוסר כבוד. אלימות מובילה לאלימות.
סטריפ מציגה את הפרס מספר #1634547 שלה (Getty Images)
סטריפ מציגה את הפרס מספר #1634547 שלה (Getty Images)