קרן הקולנוע השעתה את המימון לסרטו של יהונתן סגל

המימון מטעם קרן הקולנוע הישראלי לסרט "אודם" הושעה בעקבות מסמך שיווקי מטעם הבמאי המגדיר אותו כסרט המשווה בין הכיבוש לשואה, שנחשף ביום שישי בטורו של יאיר לפיד

המשך המימון לצילומי הסרט "אודם" של הבמאי יהונתן סגל מטעם קרן הקולנוע הישראלי הושעה היום עד לסיום בדיקת ראשי הקרן האם תוכן הסרט אכן תואם את התסריט שהוגש לה, כך נודע היום ל-nana10.

ההחלטה חסרת התקדים התקבלה בהמשך לשיחה שפורסמה ביום שישי בטורו של יאיר לפיד ב"ידיעות אחרונות", בינו לבין מנכ"ל הקרן כתריאל שחורי, בה יצאו השניים נגד "אודם" בעקבות מסמך שיווקי שנועד לגייס משקיעים לסרט, ובו הופיע, לטענת לפיד, המשפט “לקח לא מעט שכנועים עד שהקרן הישראלית לקולנוע אישרה סיפור שאומר שהכיבוש גרוע יותר ממה שישראל הודתה אי פעם, ואפשר להשוות אותו לשואה“. דיווח על ההחלטה הועבר במכתב שנשלח היום מטעם הקרן אל שרת התרבות והספורט לימור לבנת, בעקבות בקשתה לבדוק את הנושא. הקרן הישראלית לקולנוע העניקה לסרט מימון בהיקף של יותר ממליון שקלים, שמרביתו כבר הועבר.

התסריט, כפי שפורסם באתר קרן הקולנוע, עוסק ביחסים בין שתי נשים פלשתינאיות ילידות רמאללה שעקרו ללונדון, ובקרעי זכרונותיהן ממפגש עם שני חיילים ישראלים שהתרחש בנערותן והשפיע על חייהן לנצח. לטענת הקרן, התסריט המקורי שנמסר לה לא כלל כל השוואה בין הכיבוש לשואה.

יהונתן סגל הוא איש קולנוע שהתפרסם לראשונה בשנות ה-70 כאשר שיחק את דמותו של מומו בסדרת סרטי "אסקימו לימון", ובהמשך כאשר שיחק ב"נגוע" של עמוס גוטמן וב"רשימות שינדלר" של סטיבן ספילברג.

עדכון: בתגובה שהתפרסמה הבוקר (27.1) בעיתון "הארץ", אומר סגל כי סרטו אינו עורך השוואה בין הכיבוש לשואה, כי לא ידע על תוכן המסמך שהגיע לידי לפיד, כי הוא פורסם בשוגג וכי אינו עומד מאחורי הנאמר בו.

נציגי קרן הקולנוע העדיפו שלא להגיב לדברים.