אווטאר מתקרב לפסגה

הלהיט האחרון של ג'יימס קמרון כבש את שיא ההכנסות מחוץ לארה"ב וקנדה, ועם הכנסה כוללת של 1.841 מיליארד דולר, הוא נמצא רגע לפני הדחת סרטו הקודם "טיטאניק" מראש רשימת שוברי הקופות של כל הזמנים

הלהיט ההיסטרי "אווטאר" שרד בקלות שבוע שישי בראש רשימת שוברי הקופות בארה"ב וקנדה, עם הכנסות של 36 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. החדשות היותר מרעישות הן שבדירוג ההכנסות מחוץ לארה"ב וקנדה "אווטאר" הוא כבר במקום הראשון עם 1.29 מיליארד דולר בקופות, אחרי שגרף 107 מיליון דולר בסוף השבוע. עם הכנסות בסך 552.8 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד, הסרט הדיח את "האביר האפל" מהמקום השני ברשימת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים בארצות הברית, ועתה הוא שני רק ל"טיטאניק" (600.8 מיליון דולר).

סכום הכנסותיו הכולל של "אווטאר", בארה"ב ומחוץ לה עומד נכון ליום ראשון על 1.841 מיליארד דולר - מרחק נגיעה מה-1.843 שהכניס טיטאניק בזמנו, במשך 10 חודשים על המסך. על פי הערכת הוול סטריט ג'ורנל, שמזכיר כי "אווטאר" מכניס ביום ממוצ על מעלה מ-2 מליון דולר בארה"ב בלבד, הסרט צפוי להפוך היום רשמית לסרט המכניס בכל הזמנים.

במקום השני ברשימת שוברי הקופות בסוף השבוע ניצב מותחן הפנטזיה "Legion" עם 18.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע."The Book Of Eli" , בכיכובו של דנזל וושינגטון, ירד שלב אחד אל המקום השלישי, עם 17 מיליון דולר בקופות, ירידה של 50 אחוז מהכנסותיו בשבוע שעבר.

במקום הרביעי עוד סרט חדש - "The Tooth Fairy" פנטזיה קומית לכל המשפחה בכיכובם של דווין ג'ונסון ואשלי ג'אד והכנסות של 14.5 מיליון דולר. במקום החמישי ניצב הסרט"The Lovely Bones" עם 8.8 מיליון דולר, שדוחק את "שרלוק הולמס" אל מחוץ לחמישיה הפותחת, אל המקום השישי, עם 7.11 מיליון דולר בשבוע החמישי להקרנתו.