הסופ"ש הרווחי בהיסטוריה של הקולנוע

עם הכנסות של 278 מליון דולר בארה"ב וקנדה ויותר מ-37 מליון כרטיסים, סוף השבוע של הכריסמס היה החזק ביותר בקופות ב-24 השנים האחרונות

278 מיליון דולר הוציאו האמריקנים והקנדים בסוף השבוע האחרון בבתי הקולנוע – שיא חדש של הכנסות בקופות בסוף שבוע בודד, הגבוה ביותר מאז 1985 וייתכן שאף בהיסטוריה של הקולנוע כולה. לשמחת האולפנים, השנה נפל חג המולד על יום חמישי, מה שהוסיף לסוף השבוע יום נוסף בו אפשר לצאת לקולנוע. השיא הקודם נקבע ביולי 2008, כאשר "האביר האפל" הוביל את הקופות להכנסה של 260.8 מיליון דולר.

שני סרטים גרפו את עיקר ההכנסות – "אוואטר" של ג'ימס קמרון ו"שרולק הולמס", של גיא ריצ'י, שעד הרגע האחרון נתנו קרב צמוד. לבסוף כבש את הפסגה, זה השבוע השני, "אוואטר", שגרף 75 מיליון דולר. לפי הערכות האולפנים הסרט הכניס כבר 212.3 מיליון דולר בעולם עד כה.

כאמור, במקום השני נמצא הסרט "שרלוק הולמס" בכיכובם של רוברט דאואני ג'וניור וג'וד לאו, שהכניס 65.4 מיליון דולר בשבוע הבכורה שלו, כעשרה מיליון יותר ממה שציפו באולפנים.

במקום השלישי אוחז סרט הילדים המצויר, "אלווין והצ'יפמאנקס 2", שהכניס סכום נאה של 50.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו ו-77.1 מיליון מאז יצא לאקרנים ביום רביעי.

"it's complicatd", בכיכובם של מריל סטריפ וסטיב מרטין, שגם לו זהו סוף שבוע ראשון, הכניס 22.1 מיליון דולר שהביאו אותו למקום הרביעי. במקום החמישי ניצב "תלוי באוויר", בכיכובו של ג'ורג' קלוני , עם 11.8 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו בהפצה רחבה. הסרט כבר רשם לעצמו הישג מרשים כשזכה להוביל ברשימת המועמדים לפרס גלובוס הזהב, עם שש מועמדויות, בהן פרס הבימוי ופרס סרט הדרמה הטוב ביותר.

במקום השישי ניצב "the blind side", הסרט המפתיע של השנה בכיכובה של סנדרה בולוק, שככל הנראה ירשם כסרט בעל יכולת ההתמדה הגבוהה בכל הזמנים, לאחר שהצליח לעלות בהכנסות לאחר שישה שבועות ולהכניס 11.7 מיליון דולר בסוף השבוע, מה שמביא אותו לסך של 185 מיליון דולר.