"2012" החריב את הקופות

סרט האסונות של במאי "היום השלישי" דווקא ממש לא היה אסון בקופות, עם הפתיחה הטובה ביותר השנה שהסתכמה ב-65 מליון דולר בארה"ב ו-160 מליון ברחבי העולם

"2012", סרט האסונות של רונאלד אמריך ("היום השלישי", "היום שאחרי מחר", "גודזילה") כבש בסערה את הקופות בארה"ב וקנדה בסוף השבוע ונכנס הישר למקום הראשון עם הכנסות גבוהות בהרבה מהתחזיות - 65 מיליון דולר.

בסוני מעריכים את הכנסותיו בשאר העולם ב-160 מיליון דולר, מה שהופך אותו לסרט המכניס ביותר השנה בסוף השבוע הראשון להקרנתו. נדיר שסרט מקורי, שאינו מבוסס על מותג מוכר, להיט מוכר, ספר או קומיקס מביא תוצאות כאלה ובסוני אומרים כי ל-2012, שעלה כ-200 מיליון דולר, הייתה הפתיחה הטובה ביותר בהיסטוריה לסרט מקורי.

העזים ממשיכות לבהות

מול 65 מיליון במקום הראשון, ל"רוחות חג המולד" של אולפני דיסני לא היה סיכוי. הסרט נשב לו אל המקום השני והמכובד גם כן, עם 22.3 מיליון דולר בשבוע השני להקרנתו. הקומדיה החדשה של ג'ורג קלוני, "האיש שבהה בעזים", נשארה עומדת יציבה, שבוע שני במקום השלישי, עם 6.2 מיליון דולר.

אבל המנצח האמיתי של השבוע נמצא דווקא במקום הרביעי – "Precious", עוד סרט עצמאי דל תקציב, שבדומה ל"Paranormal Activity" מטפס לאט ובטוח אל הפסגה ומביא נתונים מרשימים ביותר ביחס למספר האולמות בהם הוא מוצג. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 6.1 מיליון דולר ב-114 אולמות בלבד. לאור ההצלחה, "Precious", המביא את סיפורה של ילדה העוברת התעללות מצד הוריה בהארלם, יכנס בשבוע הבא להפצה רחבה וצפוי להפוך ללהיט.

אל המקום החמישי מתגלגל לו מייקל ג'קסון והחזרה האחרונה שלו, "This is it", עם 5.1 מיליון דולר. ולמי שתהה מה קורה עם "Paranormal Activity", הוא ניצב במקום השמיני עם 4.2 מיליון דולר ו-103.8 מיליון דולר סך ההכנסות עד כה בצפון אמריקה - ומהשבוע תוכלו לצפות בו גם אתם כאן בישראל, אם יש לכם אומץ.