דנקר ומסיקה בברלין

הסרט "חסר מנוחה" של עמוס קולק בכיכובם של משה איבגי, רן דנקר ומרי מסיקה התקבל לתחרות המרכזית בפסטיבל ברלין

סרטו של עמוס קולק, "חסר מנוחה", התקבל לתחרות המרכזית בפסטיבל ברלין. בסרט מככבים משה איבגי, רן דנקר, מירי מסיקה וצחי גראד.

הסרט הוא הפקה משותפת ישראלית, קנדית, צרפתית ובלגית, והוא מתרחש ברובו בניו יורק. איבגי מגלם בו ישראלי החי בניו יורק למעלה מעשרים שנה, שם הוא מתקיים מעסקים מפוקפקים, ומסובך בחובות לישראלים לשעבר. חייו מתהפכים כשבנו (בגילומו של רן דנקר) אותו נטש בלידתו, יוצר עמו קשר עקב מות אמו.

הבמאי עמוס קולק, בנו של ראש עיריית ירושלים לשעבר טדי קולק, עשה כבר מספר סרטים שזכו להכרה עולמית, בהם "אוכל מהיר נשים גנובות", שהשתתף בתחרות בפסטיבל קאן והיה מועמד לפרס "דקל הזהב".

בין הסרטים מולם יתמודד סרטו של קולק, ניתן למצוא גם את "Elegy", המבוסס על ספר של פיליפ רות' בכיכובם של פנלופה קרוז ודניס הופר; "זה יגמר בדם" של פול תומס אנדרסון ("מגנוליה"); "Happy Go Lucky" של הבמאי זוכה האוסקר מייק לי; וסרטו החדש של במאי התעודה הנודע ארול מוריס על עינויי העצירים העיראקיים בכלא אבו גאריב. בינתיים הוכרזו שני שלישים מהסרטים המשתתפים בתחרות המרכזית בפסטיבל, כך שבהחלט יתכנו עוד הפתעות ישראליות בהמשך.

זו לא הפעם הראשונה שסרט ישראלי משתתף בפסטיבל. ב- 2004 השתתף בפורום הפסטיבל סרטו של יוסף סידר "מדורת השבט", ובשנה שעברה אף זכה סידר בפרס דוב הכסף לבמאי הטוב ביותר עבור סרטו "בופור", על פי ספרו של רון לשם "אם יש גן עדן". השנה סרט האנימציה של הבמאי ארי פולמן על פי זכרונותיו ממלחמת לבנון הראשונה, התקבל גם הוא לתחרות בפסטיבל ברלין, אך פולמן החליט שלא לשלוח אותו שכן לא הצליח להשלים את העבודה עליו.