יום בחיי חייזר

טום קרוז תבע את כותב הביוגרפיה שלו, וחתם הסכם תקדימי עם התסריטאים השובתים

טום קרוז הגיש תביעה על סך 100 מיליון דולר נגד כותב הביוגרפיה הבלתי מורשית שלו אנדרו מורטון. כנראה שקרוז לא ממש התרשם מכך שמורטון כתב בספר כי סורי היא צאצאיתו הישירה של מייסד כת הסיינטולוגיה ל. רון האבארד, שנוצרה מזרע קפוא שלו.

הספר המדובר, יצא אתמול (ג') לאור בארה"ב על ידי האיש הנחמד שכתב את הביוגרפיות הבלתי מאושרות של הנסיכה דיאנה, מדונה והזוג בקהאם. בספר כותב מורטון: "יתכן שברגעים מסויימים קייטי הרגישה כאילו היא במרכזה של גרסת החיים לסרט 'תינוקה של רוזמרי' בו אשה צעירה ונטולת חשד מוכנסת להריון עם זרעו של השטן".

דוברו של קרוז מסר בתגובה: "לדעתי מבחילה ומגעילה כל השוואה שיעשה הסופר בין כל ילד לתינוקה של רוזמרי. הסופר מעולם לא ראיין אנשים שקרובים לטום קרוז. אם הוא היה עושה כן, הוא לא היה מוצא חומרים לספר שלו".

עם התסריטאים הוא דווקא יצא בסדר

בתוך כך נודע שאולפני הסרטים "יונייטד ארטיסטס" שבבעלותו החלקית של טום קרוז, חתמו על הסכם עצמאי עם תסריטאי הוליווד השובתים, שיאפשר להם לשוב לעבודה מייד, למשל על סרט ג'יימס בונד הבא או הפרוייקט החדש של הבמאי אוליבר סטון, אותם מפיקים"יונייטד ארטיסטס". בכך הופכים האולפנים להיות היחידים בהוליווד שיכולים ללהשתמש בשירותיהם של התסריטאים השובתים.

פאולה ואגנר, שותפתו של קרוז לבעלות על אולפנים אמרה בתגובה: "ההסכם הזה חשוב, מיוחד והגיוני עבור "יונייטד ארטיסטס". הוא שומר על הפילוסופיה של מייסדי האולפנים, שהיו אמנים שביקשו ליצור אולפן בו אמנים וחזונותיהם היצירתיים יוכלו לשגשג. אנו שמחים על חתימת ההסכם עם איגוד התסריטאים". יש לציין שאולפני "יונייטד ארטיסטס" הוקמו ב-1919 על ידי צ'ארלי צ'אפלין ושלושה שחקנים הוליוודיים נוספים, שנמאס להם ממפיקים תאבי ממון שהצרו את צעדיהם היצירתיים, ורצו מקום בו יוצרי קולנוע יוכלו להתבטא בחופשיות".

אבל לא כולם מאושרים מההסכם. למשל אולפני MGM ששותפים עם קרוז וואגנר בבעלות על "יונייטד ארטיסטס". נציגיהם אמרו בדיפלומטיות כי האולפנים "מתכבדים לא להסכים" עם ההסכם שנחתם עם איגוד התסריטאים. לדבריהם: "MGM נשארת נאמנה לאיגוד האולפנים ותנסה איתם להגיע להסכם הוגן והגיוני עם איגוד התסריטאים שיציב את כולם בענף שלנו בדרך להצלחה בשוק שמשתנה במהירות".