חמור תלת מימדי

"עידן הקרח 3", "שרק 4" והסרט החדש של ג'יימס קמרון יופצו בתלת מימד

העידן התלת מימדי בקולנוע תופס תאוצה. לאחר הצלחתו הפנומנלית של "ביוולף", נודע כי לא מעט סרטים שיצאו בשנים הקרובות יופצו בעיקר בגרסה תלת מימדית. כך למשל הסרט השלישי בסדרת "עידן הקרח" שיעלה למסכים בראשון ליולי 2008, יופץ בגרסה כזו, כך הודיעו אולפני הסרטים של פוקס, שחשפו אתמול (ג') את תכניותיהם ל-2009.

גם הסרט החדש של הבמאי ג'יימס קמרון – Avatar, יופץ בתלת מימד, אך מועד יציאתו נדחה מה-22 במאי 2009 ל-18 לדצמבר באותה השנה, כך שיצא בדיוק 12 שנה לאחר סרטו האחרון של הבמאי – "טיטאניק". הסרט החדש של קמרון יעסוק בחייל לשעבר שנשלח לפלאנטה אקזוטית, שם הוא מוביל מרד של גזע הילידים. קאמרון כתב את הסיפור לסרט, וצילומיו מתקיימים בניו זילנד, ונמצאים בשלביהם הסופיים.

האולפנים צופים כי עד מאי 2009 יקומו ברחבי ארה"ב כ- 4000 אולמות קולנוע שיאפשרו צפיה בסרטים תלת מימדיים, ודיונים לחתימת חוזים להפצת סרטים כאלה לאירופה ואסיה כבר בעיצומם, אם כי עדיין לא ברור מה יהיה קנה המידה של אפשרויות ההפצה שם.

ההודעות הללו הגיעו ארבעה חודשים לאחר שאולפני דרימוורקס הודיעו על הקדמת סרט התלת מימד שלהם – Monsters vs. Aliens מממאי למרץ 2009, כדי שלא יתנגש בסרטו הצפוי של ג'יימס קמרון באולמות שמאפשרים צפיה בתלת מימד. בנוסף, הודיעו אולפני דרימוורקס בחודש שעבר, על חתימת הסכם עם חברת אולמות הקולנוע "איימקס" שמאפשרים צפיה בתלת מימד, במגרתו יפיקו דרימוורקס סרטי תלת מימד שיופצו בעיקר בקולנועי איימקס. ביניהם הסרט הבא בסדרת "שרק" – Shrek goes fourth שיופץ במאי 2010, והסרט How to train your dragon שיופץ בנובמבר 2009.