מי צוחק עכשיו?

נמשך הקידום האגרסיבי של הבאטמן החדש, "האביר האפל". כעת שוחררה תמונה בגודל מלא של הג'וקר המצולק בגרסת הית' לדג'ר. התכבדו

ברחבי העולם נשמע צחוק מרושע וקודר אתמול (ג'), כשפורסמה התמונה הרשמית בגודל מלא של לא אחר מאשר הג'וקר, מסרט "האביר האפל" (תרגום חופשי), סרט ההמשך המצופה ל"באטמן מתחיל". התמונה מופיעה על שער המגזין אמפייר, ירחון הקולנוע המוביל של בריטניה. לפני מספר חודשים שוחררה תמונה נוספת, בה הוצגו רק תווי פניו המעוותים של הג'וקר-לדג'ר.

הית' לדג'ר, כוכב "הר ברוקבק", "סיפורו של אביר" ו"אני לא שם" שייצא בקרוב (בו הוא מגלם את בוב דילן), נכנס בסרט הזה לנעלי הליצן הגדולות מאד של ג'ק ניקולסון, שגילם את הג'וקר בסרט הראשון בסדרה ב-1989. אבל שם הג'וקר מת בסוף הסרט, ולדג'ר הרבה יותר צעיר מניקולסון, כיצד זה ייתכן?

ובכן, "באטמן מתחיל" של כריסטופר נולן התחיל את סדרת סרטי באטמן מחדש, עם באטמן צעיר וחדש (כריסטיאן בייל). לפי המהלך הכרונולוגי הזה, כל ארבעת הסרטים הקודמים בסדרה (שני הראשונים של טים ברטון ושני הבאים של ג'ואל שומאכר) אינם קיימים בעולם שנולן בנה לעצמו. מסיבה זו בדיוק הוא יכול היה להרשות לעצמו ללהק מחדש את דמותו של הג'וקר, אויבו הגדול ביותר של איש העטלף, פושע מטורף שנשרף לו פיוז אחד או חמישה, ושעוטה על עצמו את דמותו של הקלף הפרוע בחבילת הקלפים.

"האביר האפל" ממשיך היכן שהסתיים "בטאמן מתחיל", ועוקב אחר באטמן ומלחמתו בפשע ברחובות העיר גות'האם. בעזרת פקח המשטרה ג'ים גורדון (גארי אולדמן) והתובע המחוזי הארווי דנט (אהרון אקהרט, לעתיד טו-פייס), הוא מצליח למגר כמעט את כל כנופיות הפשע. אך לג'וקר יש תכניות אחרות והוא לא יבחל במטרות כדי להשיג אותן.

"האביר האפל" מצטרף לסדרת סרטים שמפעלים קידום מסיבי של עצמם ברשת, חודשים לפני יציאת הסרט המתוכננת ל-18 ביולי בארצות הברית. בתקופה האחרונה הועלו לרשת אתרים רבים המציגים פנים שונות של גות'האם הדמיונית והעולם בו מתרחש הסרט. בין אלה ישנם אתר רשמי של העיתונות המקומית, עוד אחד המוקדש לנערה מתה שכנראה תהווה נדבך קריטי בעלילת הסרט, אתר המקדם את מועמדותו הפוליטית של הארווי דנט, עותק מהדף הראשי של העיתון "ג'ותהאם טיימס" שעליו השתלטו אנשי הג'וקר, בחיוך, אתר הבנק המרכזי של גות'האם ועוד.