התנתקות בצפון

סרטו של עמוס גיתאי "התנתקות" יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-23 בחיפה

סרטו החדש של עמוס גיתאי "התנתקות" יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-23 בחיפה, ב-27 בספטמבר. הסרט בכיכובם של השחקנית הצרפתייה ג'ולייט בינוש, לירון לבו, היאם עבאס, דנה איבגי, ישראל קטורזה, יוסף אבו-ורדה ועוד, יוקרן במהלך החודש גם בפסטיבלים הבינלאומיים של וונציה וטורונטו.

"התנתקות" מספר על שני אחים. אנה החיה בצרפת ואחיה החורג הישראלי, אולי, הנפגשים לאחר שנים רבות כאשר הוא נוסע לצרפת להלווית אביהם. היא מחליטה לחזור לישראל לחפש את הבת שנטשה מיד אחרי הלידה, 20 שנה קודם לכן. אנה ואולי חוצים גבולות במכונית, ברכבת ובסירה, ומוצאים עצמם לכודים במהומה ובסערת הרגש של ההתנתקות מעזה, שאוכפים כוחות הצבא על המתנחלים הישראלים ב-2005.

הפסטיבל יינעל במוצאי חג הסוכות, ב-4 באוקטובר, בהקרנת הסרט "בכוח הלב" בבימויו של מייקל ווינטרבוטום ("נשיקת הפרפר"). הסרט בכיכובם של אנג'לינה ג'ולי ודן פוטרמן הוקרן מחוץ לתחרות בפסטיבל קאן האחרון. מדובר בעיבוד קולנועי לספרה האוטוביוגרפי של מריאן פרל, אלמנתו של דניאל פרל, ראש דסק דרום-מזרח אסיה של העיתון "וול-סטריט ז'ורנל". פרל היה בפקיסטאן בנסיון להתחקות אחר טרוריסט בשם ריצ'ארד ריד. הוא נחטף ובהמשך הוצא להורג.

להקרנת גאלה חגיגית יזכה סרטו החדש של הבמאי האנגלי קנת בראנה "משחקי בילוש", המשתתף בתחרות בפסטיבל וונציה הקרוב. הסרט, בכיכובם של מייקל קיין וג'וד לאו, הינו גרסה מחודשת ליצירתו המקורית של הבמאי ג'וזף מנקביץ משנת 1972. סופר ספרות בלשית עשיר ונבגד מזמין את המאהב הצעיר של אשתו לוילה המפוארת שלהם, וסוחף אותו למערכת מזימות שהולכת ומסתבכת. מייקל קיין ששיחק בגרסה המקורית בתפקיד המאהב הצעיר לצידו של לורנס אוליבייה, מגלם בגרסתו של קנת בראנה את תפקיד הסופר הנבגד.

אורחת מרכזית בפסטיבל תהיה השחקנית הצרפתייה סופי מרסו שתגיע יחד עם בן זוגה השחקן כריסטוף למברט. השניים יציגו את הסרט החדש בכיכובם "הנעלמת מדוביל", שהוא גם סרטה הראשון של מרסו כבמאית.