שגרירינו בתפוצות

"מדוזות" ו"הסודות" התקבלו לפסטיבל הסרטים בטורנטו, "בופור" יופץ בארה"ב

הפירות האחרונים שהניב הקולנוע הישראלי נותנים טעמם המתקתק גם בחו"ל. "הסודות" של אבי נשר ו"מדוזות" של אתגר קרת ושירה גפן התקבלו רשמית לפסטיבל טורונטו, אשר בשנים האחרונות נתפס כחשוב במיוחד, בשל הנוכחות הנרחבת והמשמעותית בו של בכירי חברות הפקה והפצה אמריקאיות.

"בשל היותו תחנת מפתח בדרך לשוק האמריקאי, התחרות על ההשתתפות בפסטיבל טורונטו הפכה לקשה מאוד בשנים האחרונות", ציינה שרון הראל, האחראית על המכירות הבינלאומיות של "הסודות". לעומתו, ל"מדוזות", זוכה פסטיבל קאן המועמד לעשרה פרסי אופיר, כבר מובטחת הפצה אמריקאית החל ממרץ 2008 ובצרפת מספטמבר.

אליו מצטרף "בופור" של יוסף סידר שיופץ בארצות הברית כבר בינואר הקרוב על ידי חברת "קינו אינטרנשיונל". הסרט על המלחמה בלבנון יופץ בחודשים הקרובים גם באנגליה, צרפת, יפן, קנדה ורוסיה. כמו כן, הוא הוזמן להשתתף בלמעלה מ-30 פסטיבלים בינלאומיים, ביניהם הפסטיבל הבינלאומי באדינברו שנפתח השבוע.

שגרירה נוספת של ישראל בטורנטו היא השחקנית-דוגמנית שרי גבעתי, אשר הסרט בכיכובה The Passage הוזמן אף הוא לפסטיבל. גבעתי, המתגוררת בלוס אנג'לס, הצטלמה למותחן האמריקאי במשך חודשיים במרוקו. הסרט מגולל את סיפורו של גבר אמריקאי (סטיבן דורף) המתאהב באישה מרוקאית-מוסלמית (גבעתי) ועד מהרה הזוג מגלה שאהבתם האסורה עלולה לעלות להם בחייהם.