צפו: הטיזר הראשון לסרט ההמשך הסודי של מכסחי השדים!

הפרנצ׳ייז האייקוני חוזר למסך הגדול, בהתעלמות מהגרסא הנשית של 2016 ובחזרה למקורות - כשאת כסא הבימוי קיבל בנו של הבמאי המקורי • שני פרומקין, טור שבועי

מכסחי השדים
מכסחי השדים | צילום: יחצ

פרוייקט סודי חדש של ״מכסחי השדים״, מהקומדיות הקלאסיות ופופולאריות של כל הזמנים, נמצא בפיתוח מתקדם באולפני סוני.

 

מיד עם הפרסומים על הפרוייקט, סוני הזדרזו והוציאו הערב טיזר הכרזה רשמית על הגעתו של הסרט בקיץ 2020:

 

 

על פי מגזין וראייטי, הסרט החדש יהיה המשכון ישיר לסרט הקאלט המקורי מ-1984, שעקב אחר חבורת מדענים החוקרים תופעות על-טבעיות, ומפתחים כלי נשק ללוחמה ברוחות ושדים למיניהם. טרם ברור אם זה אומר שבסיקוול יחזור לככב הצוות המקורי, הכולל את ביל מארי, סיגורני וויבר, ארני האדסון ודן אקרויד - שגם כתב את התסריט המקורי יחד עם כוכב נוסף של הסרט, הארולד ראמיס, שנפטר ב-2014.

 

הנקודה המעניינת ביותר בינתיים לגבי הסרט החדש היא הבמאי שלו: ג'ייסון רייטמן, שהוא בנו של איבן רייטמן, במאי ״מכסחי השדים״ הראשון והסיקוול שלו מ-1989. רייטמן מוכר כבמאי הדרמות הקומיות ״ג׳ונו״, ״תלוי באוויר״ בכיכובו של ג׳ורג׳ קלוני, ו״ואז הגיעה טלי״ בכיכובה של שרליז ת׳רון. בניגוד לשניים הראשונים שהיו הצלחות כלכליות מרשימות ביותר, ועם זכיות ומועמדויות באוסקר - ״טלי״, שיצא בשנה שעברה, הכניס רק 15 מיליון דולר בקופות העולמיות, למרות כוח הכוכבות של ת׳רון, שעוד עשויה לקבל מועמדות לאוסקר בעצמה.

 

אם כבר מדברים על הכנסות, נקודה נוספת שתעניין את הצופים היא שהסרט עתיד להתעלם מ״מכסחות השדים״, הסיקוול/ריבוט בגרסא הנשית של 2016, שגרר הייפ שלילי אינטרנטי אובססיבי, והפך לכישלון כלכלי חרוץ. למרות שאני ממשיכה לטעון כי מדובר בסרט חביב ומשעשע, הקהל אמר את דברו עם הכנסות איומות של פחות מ-230 מיליון דולר ברחבי העולם על תקציב של 144 מיליון, והפסדים של עשרות מליונים. מדהים מכך - ״מכסחות השדים״ הכניס פחות כסף מהסרט המקורי, שיצא 32 שנים לפניו, והפך לקומדיה המצליחה בהיסטוריה של זמנו עם 295 מיליון דולר. עם תיאום לאינפלציה ב-2016, המספר הזה עולה על 680 מיליון דולרים - קומדיה גוסטבאסטרית-בלוקבאסטרית לכל הדעות.

 

שובו של ביל מארי

 

אגב מארי, שיתוף פעולה ידוע נוסף של הכוכב חוזר לתודעה - וזה האחד עם הבמאית סופיה קופולה (שגם היא כמובן, כמו רייטמן, דור המשך בעצמה).

 

 

אפל הכריזה ש״On the Rocks״, הסרט באורך מלא הראשון שתפיץ בשירות הסטרימינג המתקרב שלה, יאחד שוב את קופולה ומארי. השניים עבדו יחד לפני 16 שנה על ״אבודים בטוקיו״ (תרגום עם הוויה אירונית ל״Lost in Translation״ במקור), בו סקארלט ג׳והנסון גם כיכבה. הסרט יתמקד ביחסי אב-בת, כשאת בתו של מארי תגלם ראשידה ג׳ונס (״מחלקת גנים ונוף״), כאמא צעירה שיוצרת קשר מחודש עם אביה הפלייבוי, והם יוצאים להרפתקה משותפת יחדיו ברחבי ניו יורק.

 

״On the Rocks״ יופק על-ידי A24, האחראים על כמה מסרטי אינדי מוערכים שכיכבו בשנים האחרונות באוסקר כמו ״חדר״, ״מונלייט״, ״ליידי בירד״, ו״כיתה ח׳״ הלבבי שבתקווה ימצא את דרכו לטקס היוקרתי בחודש הבא, וייזכה במועמדות את כוכבתו הצעירה והאינטליגנטית, אלזי פישר. חברת האינדי ידועה בנוסף בעבור סרטי אימה מדוברים מאוד, ובמקרים מסויימים אכזריים במיוחד, שהוציאה מביתה. בשורה התחתונה, נראה כי A24 היא פלטפורמה נפלאה לביטוי קולות שונים של אמנים מגוונים וכשרוניים - והעסקה שלהם עם אפל מעידה על כיוון לאיכות גבוהה מצידה של חברת-הענק.