פסטיבל חיפה חשף את התכניה הישראלית שלו והיא פשוט מדהימה

"בוקר טוב ילד"
"בוקר טוב ילד" | צילום: זיו ברקוביץ'

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-34 חיפה ייפתח ב-22.09 ויציג במשך 9 ימים מבחר עצום של סרטים מכל העולם. היום נחשפה התכניה הישראלית של הפסטיבל, שיציג השנה 72 יצירות ישראליות חדשות.

 

שבעה סרטים ישראלים חדשים יתחרו במסגרת התחרות הקולנוע העלילתי הישראלי. ירון שני, שהיה מועמד לפרס הסרט הזר באוסקר על "עג'מי", יציג את סרטו החדש "טרילוגיה על האהבה: עירום" העוקב אחרי כוכבת עולה בשמי הספרות הישראלית שמצבה הנפשי מדרדר בעקבות חזיונות אונס. מפגש עם תלמיד תיכון ומוסיקאי מחונן, שדרישות ההתבגרות מטלטלות את חייו, ממחיש כיצד משברים הם מנוע להרס וגם לצמיחה, לאלימות וגם לחסד.

 

"טרילוגיה על אהבה: עירום" | צילום: שי סקיף

שרון בר זיו, במאי "חדר 514", שזכה לציון לשבח בפסטיבל טרייבקה, יחזור לפסטיבל עם "בוקר טוב ילד", דרמה ריאליסטית העוקבת אחרי לוחם צנחנים שנפצע במהלך מבצע צבאי. חבריו ומשפחתו נאבקים כדי לעזור לו להשתקם ולחזור לחיים. מלבד לבר זיו שגם משחק בסרט מככבים בו קרן מור ואביב אלקבץ.

עוד בתחרות: "עץ התאנה" של עלמוורק דוידיאן, העוקב אחרי צעירה אתיופית שמסרבת להגר מאדיס אבבה עם משפחתה ולהשאיר חבר ילדות מאחור. לכן היא טווה תכנית משלה כדי להבטיח את הצטרפותו למסע, "פרא אציל" של מרקו כרמל, העוקב אחרי נער עם הפרעות אכילה משכונת ארגזים הנקרע בין דאגה לאמו הנרקומנית לבין רצונו לגור עם אביו, "בלי דם" של יוסף אל-דרור,"עכו חלומות" של דניאל וקסמן ו"תל-אביב על האש" של סאמח זועבי.

 

"תל אביב על האש" | צילום: פטרישיה איבנז

גם בתחרות הסרטים התיעודיים יתחרו 7 סרטים ביניהם "המראה של השמש", סרט הביכורים של נטע אריאל, העוקב אחרי נווטת הקרב הדתייה הראשונה בחייל האוויר הישראלי, שנתקעה עם קבוצת תיירים נתקעה בסופת השלגים בפסגת האנפורנה שבנפאל ויחד נאלצו להיאבק על חייהם מול איתני הטבע.

 

אסף גלאי יציג את "ארמי אוף לאברז" המגולל את סיפורה להקת הפופ השבדית המיתולוגית שזכתה לפופולריות מתמשכת ובלתי צפויה בישראל ועוקב אחרי החלטתו הדרמטית של חבר הלהקה, ז'אן פייר ברדה, לעלות לישראל.

 

"ארמי אוף לאברז" | צילום: נעמה פיריץ

עוד בתחרות: "אבן, נייר ומספריים" של לילך מרקמן, "אור חוזר" של מרדכי ורדי, "חוקרת" של ענת יוטה צוריה ושירה קלרה וינטר, "מוייסרים" של דלית קימור ו"סוחר הקרקעות" של טל מיכאל ודוד אופק.

 

 

פסטיבל הסרטים הסרטים הבינלאומי ה-34 חיפה יתקיים בתאריכים 22.09-01.10

 

"פרא אציל" | צילום: עמית יעסור