וונדר וומן יותר פופולארית מחבריה לקבוצה?

תור מוריד את הפטיש על ליגת הצדק ואמילי בלאנט בסרט האימה המסקרן של 2018 • שני פרומקין, חדשות הקולנוע

ליגת הצדק
ליגת הצדק | צילום: צילום מסך -

עד לפני מספר שבועות בודדים, לא היה ניתן לדמיין תרחיש בו סרט סולו של תור, שלא נחשב לגיבור-העל המוביל ביקום הקולנועי של מארוול, יכניס בסופ״ש הפתיחה שלו באמריקה כמעט 30 מליון דולר יותר מהסרט שמאחד בפעם הראשונה בהיסטוריה את ליגת הצדק על המסך הגדול. אבל המציאות של הבוקס אופיס כבר הוכיחה לא אחת שהיא עשויה לנצח כל דמיון.

 

 

עם תקציב שמוערך ב-300 מליון דולר, לאחר שהסרט עבר המון צילומים-מחדש תחת במאי חדש, ושינויי פוסט-הפקה בהתאם - ״ליגת הצדק״ נחשב לאחד הסרטים היקרים ביותר שאי פעם נוצרו. בתוספת לתקציב השיווק של סרטים בכזה סדר גודל, שיכולה אפילו להכפיל את התקציב, על ״ליגת הצדק״ להכניס יותר ממליארד דולר בקופות הבינ״ל כדי להתחיל להרוויח. בנתיים, באופן מפתיע לחלוטין, לא נראה שהוא נמצא בדרכו הבטוחה לשם.

 

 

 

לטורים הקודמים של שני פרומקין:

50 גוונים של אפור וספיידרמן נפגשים!

"זה" והליצנים הקפיצו אתכם? זו רק ההתחלה

אלו הסיבות בגללן אתם חייבים לצפות בסרט החדש של נטלי פורטמן

וונדר וומן יותר פופולארית מחבריה לקבוצה?


אז אחרי נסיונות שונים לתקן את דעת הקהל על היקום הקולנועי (״המורחב״) של דיסי, כולל להשען על הפופולאריות של ״וונדר וומן״, ״ליגת הצדק״ הגיע לאקרנים, ועשה את הבלתי-ייאמן: הסרט פתח בקופות האמריקאיות עם כמעט 94 מליון דולר בלבד.

כדי לדייק בסדר הגודל של הפספוס, מאחר ואנחנו מדברים על כמה מגיבורי-העל האייקוניים ביותר בהיסטוריה, נבחן כמה מקרים מקבילים לצורך ההשוואה - ״וונדר וומן״ לבדה פתחה רק לפני חודשים ספורים עם 103 מליון דולר; עוד ב-2012, ״הנוקמים״ המקביל של מארוול פתח עם למעלה מ-207 מליון; והכי כואב כמובן - ״תור: ראגנארוק״ פתח רק שבועיים לפני עם 122 מליון. ״מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר״ פתח עם כמעט 248 (!) מליון, כלומר, בסופ״ש אחד בלבד עשה פחות או יותר מה ש״ליגת הצדק״ יעשה בסך כל הריצה שלו באמריקה.

 

ההכנסות הנמוכות מעידות על הבעיה החמורה ביותר של דיסי: העקומה של פתיחות הסרטים שלהם נמצאת בירידה תלולה החל מצאת ״באטמן נגד סופרמן״ השנוי במחלוקת (נראה לי שאפילו לכנות אותו ״שנוי במחלוקת״ עלול להיות שנוי במחלוקת). ״ליגת הצדק״ היה אמור להיות הצ׳אנס שלהם לא רק לאחד רק את גיבורי-העל, אלא גם את דעת הקהל והמבקרים, אך עם הכנסות מתחת לצפוי בקופות ו-41% ב-Rotten Tomatoes, זה כמובן לא הסרט שוורנר קיוו לו.

 

צילום: רויטרס

ג׳וס ווידון מעליב את המעריצים


במקביל לאכזבה הקופתית, הבמאי השני של הסרט, ג׳וס ווידון, שנכנס כידוע בחצי השנה האחרונה של ההפקה, ביצע מהלך מפוקפק במחוזות המדיה החברתית. בסמוך לצאת הסרט, ווידון עשה לייק לציוץ של כתבת ה-Vanity Fair, בו היא הצהירה ש״סטפנוולף מ״ליגת הצדק״ הוא נבל סרטי הקומיקס הכי גרוע של כל הזמנים״.

 

מיותר לציין עד כמה מעריצי דיסי לקחו את הלייק הזה באופן אישי, והם לא בהכרח טועים. לא מדובר בהתנהלות מקצועית או מכובדת מצידו של ווידון כלפי היצירה שלקח בה חלק, האולפנים שנתנו לו את ההזדמנות (היי, זו ההתנהלות הווידונית של אחרי ״הנוקמים: עידן אולטרון״ שוב), ובעיקר שלא כלפי הבמאי המקורי של ״ליגת הצדק״, זאק סניידר, שעזב את ההפקה בעקבות טרגדיה משפחתית איומה.

בכל מקרה, מדובר רק בלייק אחד קטן, וגם האכזבה הצורמת מ״ליגת הצדק״ בסופו של דבר לא אמורה ליפול יותר מדי על של ווידון. לבמאי היה יחסית מעט מאוד זמן לבצע מגוון רחב של שינויים שדיסי הטילו עליו, בנסיון להכניס את הסגנון הקליל שלו על גבי חזון כבד של במאי אחר ושונה בתכלית.

התכנונים המזורזים של דיסי


השלב הבא של סרטי דיסי הוא סרט הסולו של אקוומן, בבימויו של במאי האימה, ג׳יימס וואן (״לזמן את הרוע״) ובכיכובם של ג׳ייסון מומואה, אמבר הארד ואפילו ניקול קידמן. הסרט התת-ימי מיועד לצאת בדצמבר 2018, וכבר נמצא לאחר צילומים ובשלבי פוסט-הפקה בתקציב של 160 מליון דולר, כך שוורנר לא יוכלו לבטל את הפרוייקט גם אם היו מעוניינים בכך בעקבות ההפסדים המצופים מ״ליגת הצדק״.

 

בנוסף למלך אטלנטיס, דיסי כבר החלו להניע את גלגלי סרטי הסולו של שאזאם, הפלאש, באטמן (עם או בלי בן אפלק), ״יחידת המתאבדים 2״ ו״וונדר וומן 2״, ששובץ-מחדש לנובמבר 2019 (כמו שחזיתי שיקרה - הסיקוול הוקדם מדצמבר, לאחר שפרק 9 של ״מלחמת הכוכבים״ כבש את המשבצת הזו). ווידון עצמו מלכתחילה נכנס ליקום של דיסי כדי לכתוב ולביים סרט סולו לגיבורת-העל הצעירה באטגירל, אך כמובן שהשמועות בטבעיות כבר התחילו להתרוצץ לגבי אי אילו מהפרוייקטים, ולא ברור מה יהיה הצעד הבא האמיתי.

שיעורי בית מספיידרמן


סביר להניח שכל הכרזה משמעותית על ההמשך תגיע רק לאחר ש״ליגת הצדק״ יסיים את דרכו בבתי הקולנוע. אפילו שהמספרים עוד עשויים להפתיע איכשהו לטובה בסוף הדרך (למרות ש״קוקו״ של פיקסאר הצטרף בדיוק לחגיגת התחרות על הקופות) - עד אז יש לערוך בדק בית מהותי.

האולפנים בטח זוכרים שסוני (בשיתוף פעולה עם מארוול) רק ביולי האחרון הוציאו לעולם ריבוט חדש לספיידרמן, שלוש שנים בלבד לאחר הריבוט הקודם של גיבור-העל האהוב. ״ספיידרמן: השיבה הביתה״ הכניס 170 מליון דולר יותר מ״ספיידרמן המופלא 2״, וזכה לאהדה גורפת של המבקרים. הקהל פתוח לאתחולים ולהתחלות חדשות, אז אני מקווה שגם וורנר ודיסי פתוחים.

מרי פופינס תפחיד אותנו:


בעולם הקולנועי המקביל נטול גיבורי-העל, יצא לאחרונה טריילר ראשון לאחד מהסרטים המסקרנים בז׳אנר האימה המתחזק. לא מזמן העלתי בטור את קיומו של A Quiet Place, שיככבו בו אמילי בלאנט (לנצח מ״השטן לובשת פראדה״), ובעלה ג׳ון קרסינסקי (״המשרד״), שגם כתב וביים את הסרט. עכשיו סוף סוף מגיע מעט מידע חדש על הסרט, שמקנה לו רק עוד יותר הייפ.

 

הטריילר המרענן מציג אווירה מקורית, מבלי לחשוף יותר מדי מידע עלילתי, בליווי הסלוגן ״השתיקה היא הישרדות״. ואכן נראה כי הדמויות הרדופות (על-ידי גורם שלא נחשף בשלב זה), מוכרחות לחיות את חייהן בשקט מלא בחווה פוטוגנית מרוחקת ובבית קריפי, ואף מתקשרות אחת עם השניה בשפת הסימנים.
A Quiet Place יגיע להלחיץ אותנו עם אימה על-טבעית באפריל 2018, כשבניגוד מוחלט, בדצמבר של אותה השנה בלאנט תככב במסכים כמרי פופינס האגדית ב״מרי פופינס חוזרת״.