צפו: דה רוק מככב בסרט ההמשך של "ג'ומנג'י"

סדרת "הארי פוטר" מתרחבת, דה רוק מגן על מפלצות וג'יי קיי רולינג מוכיחה שהיא גם תסריטאית מחוננת • שני פרומקין, חדשות הקולנוע

ג'ומנג'י
ג'ומנג'י | צילום: יח"צ

פוטר

ידיעה חשובה לפוטריסטים (ולכל מי שבכלליות אוהב קסם):


יקום ״עולם הקסמים של הארי פוטר״ ממשיך להתרחב במסגרת פרנצ׳ייז-הפריקוול ״חיות הפלא״, והאחים וורנר סוף סוף חושפים קצת מידע חדש. שם הסרט הבא בסדרה ייקרא ״חיות הפלא: פשעיו של גרינדלוולד״ (באנגלית ״Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald״), אולי השם הכי דרמטי ומצמרר מאז שפרק 8 של ״מלחמת הכוכבים״ קיבל את השם ״אחרוני הג׳דיי״. וורנר פרסמו גם תמונה (נעה, כראוי) ראשונה של חברי הקאסט המשובח, בינהם ג׳וני דפ כקוסם האפל גרינדלוולד וג׳וד לאו כגרסא הצעירה של דמבלדור האייקוני:

 

 

 

לטורים הקודמים של שני פרומקין:

50 גוונים של אפור וספיידרמן נפגשים!

"זה" והליצנים הקפיצו אתכם? זו רק ההתחלה

אלו הסיבות בגללן אתם חייבים לצפות בסרט החדש של נטלי פורטמן

ג'יי

ג׳יי קיי בשליטה


עוד לפני ש״חיות הפלא והיכן למצוא אותן״ יצא ב-2016, והכניס סכום מסחרר של 814 מליון דולר בקופות, וורנר ורולינג הצהירו מראש שסדרת הפריקוול תמנה לא פחות מחמישה סרטים. ההצהרה לוותה בתגובות חוששות וחושדות, בעיקר בעקבות התנהלות פזיזה דומה של וורנר במסגרת היקום הקולנועי של דיסי, אבל מסתמן שבמקרה הזה הם קלעו נכון.

 

אחד הצעדים הראשוניים החשובים ביותר של האולפנים, היה לתת לסופרת האגדית רולינג להכתיב את הטון בעצמה. רולינג כתבה לבדה את התסריט של ״חיות הפלא״ הראשון, ותעמוד מאחורי התסריט של ״פשעיו של גרינדלוולד״. ״חיות הפלא״ היה התסריט המלא הראשון של רולינג (צריך לזכור שכתיבת תסריט שונה בתכלית מכתיבת ספר), ולמרות מעט נקודות חולשה של פיזור עלילתי - הרמה הגבוהה הכללית של הסרט רק מעידה על המשך פועלה העוצמתי כתסריטאית.

 

צילום: רויטרס

רדמיין

הקסם באנושיות


״חיות הפלא והיכן למצוא אותן״ היה הפתעת ה-feel-good הכי קסומה של שנה שעברה. אחרי שסיפורי הארי פוטר נחתמו, לא ידעתי למה לצפות מכיווני הסיפור החדש, ובעיקר לא ידעתי למה לצפות מאדי רדמיין, שכאמור מגלם את הקוסם האקסצנטרי וגיבור הסרט, ניוט סקמנדר (תורגם לסלמנדרה). רדמיין זוכה האוסקר (״התיאוריה של הכל״) כבר הוכיח את האומץ והכנות שלו כשחקן, אבל כבר קיבלנו ממנו גם אובראקטינג גרנדיוזי (״עלייתה של ג׳ופיטר״). בסופו של דבר, רדמיין השתלב מופלא כסקמנדר טוב הלב וכעוגן התמים של הסרט, ומסקרן מאוד לראות מה יעשו איתו בהמשך.

 

אדי רדמיין
אדי רדמיין | צילום: יח"צ

חיות מופלאות

ההצלחה המשמעותית של ״חיות הפלא״ הראשון, מעבר לזה שהוא פועל מצויין כסיפור אחד סגור בפני עצמו, היתה דמותו של ג׳ייקוב (דן פוגלר). ג׳ייקוב הוא הדמות המרכזית היחידה שלא ניחנה ביכולות קסם (מוגל), ולמרות זאת, הוא הצליח לגנוב לקוסמים את ההצגה. שובו ל״פשעיו של גרינדלוולד״ מרגש במיוחד, והנוכחות האנושית שלו אולי תהיה אפילו משמעותית יותר במסגרת הסיפור האפי של המלחמה בקוסם העוצמתי.

 

עוד חוזרים לפרק ב׳: טינה גולשטיין (קת׳רין ווטרסון) כעוגן הרציונלי של החבורה, אחותה הלבבית קוויני (אליסון סודול) וקרידנס בארבון (עזרא מילר שמככב בימים אלו כפלאש ב״ליגת הצדק״) כצעיר המעורער חסר המזל. תצטרף לבלאגן הפנטסטי: ליטה לסטריינג׳ (זואי קרביץ, הבת של לני), אהובתו מהעבר של ניוט. דייוייד ייטס, שביים את ארבעת סרטי ״הארי פוטר״ האחרונים, כמו גם את ״חיות הפלא״ הראשון, חוזר לביים. וורנר יצאו עם ההכרזה בתזמון מדוייק של שנה מלאה לפני שהסרט ייצא לבתי הקולנוע, ב-16 בנובמבר 2018.

 

 

דה רוק

דה רוק מגן על מפלצות:


שנת 2018 תהיה עסוקה עבור האחים וורנר: האולפנים מביאים לנו גם עיבוד לייב-אקשן למשחק הארקייד ״Rampage״ מ-1986, במסגרת של סרט אסונות-מפלצות, ובכיכובו של לא אחר מדווין ״דה רוק״ ג׳ונסון. לאחרונה וורנר שחררו טריילר ראשון וצ׳יזי במיוחד, בו גורילת-ענק, זאב-ענק ואפילו קרוקודיל-ענק מתרוצצים ויוצרים כאוס ברחבי העיר, למורת רוחו של דה רוק.

 

הטריילר בעל המודעות עצמית הכיפית, ועם הנוכחות המגה-כריזמטית של דה רוק, בהחלט הקפיץ את רמת ההייפ סביב הסרט, שהפקתו תחילה נשמעה כצעד מפוקפק.

 

צוות סאן אנדראס מתאחד


לצורך הפקת "Rampage", וורנר איחדו את האנשים מאחורי סרט האסונות ״סאן אנדראס״ מ-2015, שהכניס להם 474 מליון דולר. בנוסף לדה רוק, גם הבמאי בראד פייטון הצטרף להפקה, והתסריטאי קרלטון קיוז, שחזר הפעם לכתוב עם צוות מורחב. בגזרת הקאסט יצטרפו לג׳ונסון ג׳פרי דין מורגן (ניגן מ״המתים המהלכים״ וג׳ון ווינצ׳סטר מ״על-טבעי״), ג׳ו מאנגניילו (״דם אמיתי״, ״מג׳יק מייק״, ונבל-העל דת׳סטרוק ביקום הקולנועי של דיסי), ונעמי האריס המועמדת לאוסקר (״מונלייט״).

 

ג׳ונסון יגלם פרימוטולוג בשם דייויס אוקויי, הנמנע מקשרים עם בני אדם, בעודו חולק קשר מיוחד עם גורילה אנטלגנטי באופן יוצא דופן בשם ג׳ורג׳, אותו הוא גידל מלידה. לאחר שניסוי גנטי לא-רצוי משתבש, ג׳ורג׳ העדין הופך למפלצת ענק המשתוללת ללא שליטה, לצד חיות אחרות שעברו את אותה טרנספורמציה מסוכנת. כעת, כשהחיות שהפכו למפלצות מחריבות כל דבר הנקרה בדרכן, אוקויי חובר למהנדסת גנטית (האריס) בשם ד״ר קייט קאלדוול - לא רק כדי להציל את העולם מקטסטרופה בהתהוות, אלא גם כדי להציל את חברו הטוב ג׳ורג׳.

 

 

דה רוק
דה רוק | צילום: יחצ

ג'ומנג'י

שובו של ג׳ומנג׳י


"Rampage" מתוכנן לצאת ב-20 באפריל 2018, ועד אז דה רוק יספיק לככב גם בקומדית הרפתקאות-אקשן לא מאוד שונה, הסיקוול ״ג׳ומנג׳י: שורדים בג׳ונגל״. אגב משחקי וידאו וינטג׳יים בקולנוע - הסיקוול יציג את המשחק המפורסם בגרסת משחק וידאו ותיק שלו. ״ג׳ומנג׳י״, בכיכובם גם של ג׳ק בלאק, קווין הארט וקארן גילאן, יעלה למסכים בארץ ב-21 לדצמבר הקרוב.