ג'יימס פרנקו מככב בסרט השנוי במחלוקת של השנה

חדשות מרגשות מהגלקסיה הרחוקה של ״מלחמת הכוכבים״ ומהגלקסיה הרחוקה עוד יותר של ג׳יימס פרנקו • שני פרומקין, חדשות הקולנוע

ג'יימס פרנקו
ג'יימס פרנקו | צילום: צילום מסך -
צילום: יוטיוב

 

מלחמת הכוכבים ממשיכה להתרחב:

ההתרגשות הבינלאומית בעיצומה, כשאנחנו נמצאים במרחק של פחות מחודש אחד בלבד מ״מלחמת הכוכבים: אחרוני הג׳דיי״, AKA פרק 8. תזמון מושלם עבור דיסני להכריז שריאן ג׳ונסון, כותב ובמאי הסרט, עתיד לפתח טרילוגיית סטאר וורז חדשה נוספת!

דיסני מסרו שהטרילוגיה החדשה תחקור דמויות וסיפורים חדשים מפינה אחרת ולא מוכרת של הגלקסיה הרחוקה (האם באמת יצליחו לעמוד בפיתוי של רפרנסים וקריצות למשפחת סקייווקר וחבריהם/אוייביהם?). ג׳ונסון יכתוב ויביים את הפרק הראשון בטרילוגיה.

 

לטורים הקודמים של שני פרומקין:

50 גוונים של אפור וספיידרמן נפגשים!

"זה" והליצנים הקפיצו אתכם? זו רק ההתחלה

אלו הסיבות בגללן אתם חייבים לצפות בסרט החדש של נטלי פורטמן

 

סידור מחדש בגלקסיה הרחוקה

לאחרונה ״מלחמת הכוכבים״ עמדה בפני מיני-שערורייה, כשדיסני ולוקאספילם שיחררו מתפקידו את קולין טרוורו, הבמאי שנבחר במקור לביים את פרק 9, הסרט שיחתום את הטרילוגיה הרצה הנוכחית. מיד עם ההכרזה הועלו ציפיות שג׳ונסון יהיה זה שיחליף את מקומו, מאחר וכל הסימנים בשנה האחרונה העידו על כך שהחברות מאוד מרוצות ממה שיצר בפרק 8, זאת בכולל את קתלין קנדי, נשיאת לוקאספילם שעומדת בראש מקבלי ההחלטות של הפרנצ׳ייז.

ג׳ונסון עצמו אמר שלסרט הבא הוא עתיד לשוב רק כצופה מן השורה, וכידוע, יהיה זה ג׳יי ג׳יי אברהמס שישוב לכסא הבמאי, לאחר שהחייה את הפרנצ׳ייז בהצלחת-ענק עם ״הכוח מתעורר״. מצמד ההצהרה-ההחלטה הזה אי אפשר היה להסיק מסקנה ישירה לגבי מה הגורמים המעורבים באמת מרגישים לגבי העבודה המשותפת, עד שהגיעה ההכרזה על הטרילוגיה החדשה כהצהרת אמון עוצמתית.

ג׳ונסון עומד מאחורי המיסתורין הבלשי ״בריק״ ומותחן המד״ב ״לופר״, שניהם זכו לתשומת לב, כל אחד מסוגו. ״מלחמת הכוכבים״ היא כמובן המקפצה ההוליוודית החד משמעית שלו, ומאוד מסקרן לראות לאן הוא יקח את הסיפור שאברהמס התחיל, בתקווה שיקח אותנו למקומות מסעירים ובלתי-צפויים.

 

 

הבמאי ג׳ונסון מצייץ ומרגש

בסוף החודש הקודם פורסם סרטון מאחורי הקלעים קצר של ״אחרוני הג׳דיי״ מהזווית של ג׳ונסון, ויחד עם הטריילרים (שראיתם או שלא ראיתם מחשש לספויילרים) - אפשר להכריז שלכל הפחות הסרט יהיה חוויה ויזואלית מסחררת ברמה אחרת לחלוטין ממה שלקולנוע שמסביב יש להציע (ויש לו לא מעט! במיוחד אם ראיתם ״בלייד ראנר 2049״). הסרטון מציע הצצה ליצורים חדשים, אפקטים לא הגיוניים וקארי פישר מרגשת אחת.

דיסני מרחיבה את ״מלחמת הכוכבים״ לא רק בטרילוגיה קולנועית נוספת, אלא לראשונה גם בסדרת לייב אקשן טלוויזיונית. הסדרה תעלה בשירות הסטרימינג החדש של דיסני, שעתיד להיות מושק לקראת סוף 2019.

״מלחמת הכוכבים: אחרוני הג׳דיי״ יפתח בקול תרועה בבתי הקולנוע ב-14 בדצמבר. עד אז נחתום עם ציוץ לחוץ ומשעשע של ג׳ונסון בעקבות ההכרזה המהותית: ״מן הסתם, אני מקווה שתאהבו את ״אחרוני הג׳דיי״. אבל עכשיו אני מ-מ-ש מקווה שתאהבו את 'אחרוני הג׳דיי'״. אנחנו גם מקווים.

 

 

ג׳יימס פרנקו ממשיך להתפרע:

במקביל ובניגוד מוחלט לקלאסיקת-העל ״מלחמת הכוכבים״, מגיע אלינו בקרוב גם סרט מופרע, בלתי צפוי והזוי מכיוונו של השחקן-יוצר יוצא הדופן, ג׳יימס פרנקו. ״The Disaster Artist״ הוא עיבוד קולנועי של הממואר מאותו השם, המתאר את מאחורי הקלעים של יצירת ״החדר״, סרט הקאלט שנחשב לסרט הגרוע ביותר של כל הזמנים.

 

 

״The Disaster Artist״ יתמקד בסיפור ההיכרות והחברות של טומי וויזו, יוצר וכוכב ״החדר״ (לא להתבלבל עם הדרמה הנפלאה ״חדר״), וגרג ססטרו, שהפיק את הסרט, שיחק בו, ואף כתב את הממואר המעובד. וויזו יגולם על-ידי פרנקו עצמו, שגם ביים והפיק. ססטרו יגולם על-ידי אחיו של ג׳יימס, דייב פרנקו, השחקן הקומי המוכר מסרטי ״ג׳אמפ סטריט״ ו״שכנים״. כוכבים נוספים בקאסט היוקרתי: סת׳ רוגן כמובן, שרון סטון, מלאני גריפית׳, זאק אפרון ועוד. הסרט הביזארי מגיע לאחר שפרנקו עשה לו בשנים האחרונות שם של יוצר לא-סטנדרטי (על גבול הטרול) בנוף ההוליוודי.

בידור מפוקפק

אם ראיתם את ״החדר״, סביר להניח שאתם מזדהים עם הטייטל המפוקפק שקיבל, ואם לא ראיתם - אמליץ לכם על השלמת הצפייה רק בשביל להנות מ-״The Disaster Artist״. ״החדר״ עובד כקומדיה אידיאלית לצפיה משותפת עם חברים, עם כמה רגעים בלתי נשכחים שתריצו אותם שוב ושוב מבלי שיחדלו להצחיק, אבל יש לו גם אספקט מהותי אחר שמערער את ההמלצה שלי. וויזו יצר את ״החדר״ בכנות מופלגת, והכאב האמיתי ושברון הלב שחווה מאוד מורגשים בו, מה שמלווה את ה״צחוקים״ הקלים בתחושת סימפטיה אנושית המנוגדת לתחושת הלעג שנובעת מהצפיה. ההרגשה קרובה יותר ל-לצחוק על דמות בסדרת ריאליטי ופחות על דמות בסרט קולנוע.

 

 

שיעור במודעות עצמית

אבל לפני שנסחף עם הרגשות השליליים - מאז ש״החדר״ יצא בתחילת המילניום ב-2003, נראה שוויזו חי במודעות עצמית ובשלום עם זה שיצירתו הפכה לבדיחה בינלאומית, והצליח לנצל את המומנטום של המוזרות שלו. דוגמא לכך ניתן לראות בפרסומת ההזויה לאורבן אאוטפיטרס, בה הוא צועק עלינו ״Go outside, it's so beautiful!״:

 

 

החדשות הטובות הן שהביוגרפיה הקומית תעלה גם בארץ ב-18.1.18, החדשות הפחות מוצלחות הן שזה יקרה תחת השם ״חי בסרט״, והחדשות הודאיות הן שפרנקו הצליח לשחזר את המבטא המזרח-אירופאי המאוד-ספציפי של וויזו! יש למה לצפות.