מה היה לנו בפסטיבל קולנוע דרום?

פסטיבל קולנוע דרום, בהפקת המכללה האקדמית ספיר התקיים זו השנה ה-16 בסינמטק שדרות. אנשי קולנוע מכל העולם הגיעו במיוחד על מנת לחוות את חמשת ימי הפסטיבל

פסטיבל קולנוע ספיר
פסטיבל קולנוע ספיר | צילום: שאטר סטוק

ביום חמישי ה-15 ליוני 2017, נחתם פסטיבל קולנוע דרום על חמשת ימי התוכן שלו, בטקס הכרזת הסרטים הזוכים לשנה זו - ובהקרנת טרום בכורה של הסרט "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" בבימויו של גלעד שנקר ובהשתתפות שחקנים מוערכים וידועים, ביניהם: ליא קניג, אניה בוקשטיין, חנה לסלאו, קרן מור, טוביה צפיר, ורבים נוספים.

 

בפרס סרט הסטודנטים הטוב ביותר, זכה הסרט "אסא בן 13" של סלי אלימלך, בוגר מסלול טלוויזיה בבית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר. הסרט, בן כשלושים דקות, מספר על יום עלייתו לתורה של אסא, שהתייתם מאימו וחי בנתיבות עם אביו. במקום השני זכה הסרט התיעודי האישי "נשיקות בעברית" בבימוי מניה לוזבסקי.  במהלך הסרט מגלה מניה, הבמאית, עולה חדשה מרוסיה, כי על מנת להישאר עם אהובה המקומי, היא נדרשת לעבור תהליך מתיש של גיור.

 

עוד בפסטיבל הושק "בלי פחד" - מפעל המלגות והמענקים על שם השחקנית והיוצרת רונית אלקבץ, אשר הלכה לעולמה השנה, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בפסטיבל הוכרז כי במסגרת המיזם יחולקו מלגות בסך מעל 700,000 ש"ח ליוצרים צעירים של קולנוע עצמאי מדרום הארץ. לצד הקרנות הסרטים מהארץ ומהעולם, מתקיימים בימי הפסטיבל בשדרות אירועי פרינג', מופעים מוזיקליים, סדנאות ומפגשים יצירתיים שונים. ההשתתפות בכל אירועי הפסטיבל ללא תשלום.

 

את פסטיבל קולנוע דרום יזם ומנהל פרופ' אבנר פיינגלרנט, ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר.

סגל המרצים בבית הספר מורכב מאנשי מקצוע ואנשי אקדמיה מובילים בתחומם, המאפשרים לסטודנטים לא רק חשיפה למידע רלוונטי אלא גם ליווי בתהליכים חווייתיים והתנסות מעשית ביצירת תכנים לקולנוע הלכה למעשה.

 

ביה"ס מציע תכנית לימודים במתכונת ארבע-שנתית כמקובל בבתי הספר המובילים בעולם. עד היום צברו בוגריו עשרות פרסים בפסטיבלים ברחבי העולם. לבחירת הסטודנטים חמישה מסלולי התמחות: טלוויזיה, קולנוע, אנימציה, מוזיקה וסאונד לקולנוע, כוריאוגרפיה ותנועה למסך ובמה. בנוסף בבית הספר מסלול לתואר שני בקולנוע, הפקה ותיאוריה MFA ודיפלומט הנדסאי קולנוע וטלוויזיה.

 

בנוסף לפסטיבל קולנוע דרום, ביה"ס מקיים פעילויות בינלאומיות רבות, מקיים קשרים אקדמים ומקצועיים עם אקדמיות שונות ומציג את סרטי בוגריו בפסטיבל רבים ברחבי העולם. בוגרי בית הספר זכאים לתואר ראשון B.F.A. באומנויות הקול והמסך המוכר על ידי המל"ג ואוניברסיטאות בעולם.