"הרגשתי אשמה מאוד": פיי דאנאוויי מדברת לראשונה על פדיחת האוסקר

לראשונה מאז הטעות האפית, מדברת כוכבת "בוני וקלייד" שהגישה עם וורן בייטי את הפרס לסרט השגוי על ההכרזה: "חשבתי שבייטי מתלוצץ, פשוט קראתי את שם הסרט שעל הכרטיס"

פיי דאנאוויי וורן בייטי בטקס האוסקר
פיי דאנאוויי וורן בייטי בטקס האוסקר | צילום: רויטרס

את טקס הענקת פרסי האוסקר השנה כל מי שראה לא ישכח לעולם לאחר ש"בוני וקלייד", הלא הם פיי דאנאוויי ווורן בייטי, הקריאו את הזוכה השגוי בסרט הטוב ביותר של השנה וגרמו לטעות המביכה והגדולה בתולדות הטקס.

 

בעוד בייטי דיבר שוב ושוב על הצד שלו של הסיפור, השותפה שלו סוף סוף שוברת את שתיקתה על מה שקרה על הבמה. בראיון עם "NBC Nightly News" סיפרה השחקנית בת ה-76 כי "הוצאנו את הכרטיס ובייטי לא אמר כלום. הוא השתהה, הסתכל עליי, ולבסוף אמרתי 'אתה בלתי אפשרי'", היא נזכרת.

 

"חשבתי שהוא מתלוצץ, "הוסיפה. "חשבתי שהוא משתהה. וורן ככה, הוא אוהב להחזיק בכוח ... אבל זה חלק מקסמו. פשוט קראתי את שם הסרט שעל הכרטיס".

 

השם, כזכור, היה זה שהופיע במעטפה השגויה של השחקנית הטובה ביותר, בפרס בו זכתה אמה סטון עבור "לה לה לנד", בעוד במעטפה שצמד המנחים לא קיבל היה את שמו של הזוכה בפועל - "אור ירח."

 

"לא הבנתי מה קרה", היא אומרת על מה שחוותה באותו רגע. "הרגשתי אשמה מאוד - חשבתי שהייתי יכולה לעשות משהו, בטח, למה לא יכולתי לראות את השם של אמה סטון על הכרטיס?"


* הידיעה בשיתוף אתר "סרט"