לכבוד יום הקולנוע: 7 שוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים

היום יום הקולנוע מה שאומר שכל הסרטים ברחבי הארץ ב-10 ש"ח. לרגל היום המיוחד, נזכרנו ב-7 שוברי הקופות הגדולים ביותר בכל הזמנים

אווטאר
אווטאר | צילום: מתוך הסרט

וידאו

כמיטב המסורת בארבע השנים האחרונות, היום (ה-27.10) מתקיים "יום הקולנוע"  - Movie Time , במסגרתו יימכרו כל הכרטיסים בעשרות בתי הקולנוע ברחבי הארץ במחיר מצחיק של 10 שקלים לכרטיס.

 

ביום הקולנוע ישתתפו מיטב בתי הקולנוע  בישראל מהרשתות המובילות: יס פלאנט, סינמה סיטי, רב חן, לב וגלובוס מקס. כל הסרטים המוצגים ישתתפו במבצע, וכן יוקרנו הסרטים הבאים בהקרנות בכורה: "רואה חשבון" בכיכובו של בן אפלק, "פסטורלה אמריקאית" והסרט הישראלי "לעבור את הקיר". המבצע יחל משעה 11:00 בבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה.

 

 

 

לכתבות נוספות:

>>כל הסרטים ב-10 שקלים: יום הקולנוע חוזר

>>"השכנים של ג'ונס": גל גדות תעזור לכם בדייט ראשון. ביקורת

>>למה הסרט "הלהקה האחרונה בלבנון" היה צריך לחכות 15 שנה כדי לצאת?

 

לרגל היום המיוחד, החלטנו להיזכר בשבעת שוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים:

 

  1. אווטאר (2009) - הראשון בסדרת סרטי המדע הבדיוני האפי תלת מימדי האמריקאי בבימויו של ג'יימס קאמרון שיצא לאקרנים ב-18 בדצמבר 2009, והביא את סיפורם של ג'ייק סאלי (סאם וורת'ינגטון), מיילס קוואריץ' (סטיבן לאנג), נייטירי (זואי סלדנה) ושות', גרף  שלושה פרסי אוסקר וסכום של 2,749,064,328 דולר.

 

 

 

2. טיטאניק (1997) - דרמת האסונות בבימויו (שוב) של ג'יימס קמרון על נפילתה של הטיטאניק בצל הרומן בין ג'ק דוסון (ליאונרדו דה קפריו) ורוז דוויט בוקייטר (קייט וינסלט) זכה ב-11 פרסי אוסקר, 4 פרסי גלובוס הזהב ופרס הגראמי לשיר הטוב ביותר, והכניס יותר מ-1.84 מיליארד דולר.

 

ליאונרדו דיקפריו וקייט וינסלט ברגע הטביעה של הטיטאניק
ליאונרדו דיקפריו וקייט וינסלט ברגע הטביעה של הטיטאניק | צילום: יחסי ציבור כרמל רבינוביץ

 

3. חלף עם הרוח (1939) - הרומן המצליח בבימויו של ויקטור פלמינג ובכיכובם של קלארק גייבל (בתפקיד רט באטלר) ווויויאן לי (בתפקיד סקרלט אוה'רה) זכה בעשרה פרסי אוסקר ונחשב לשובר הקופות הגדול בכל הזמנים, הסרט ששיא הכנסותיו עוד לא נשבר ועומד על סך 3.3 מיליארד דולר אמריקני.

 

חלף עם הרוח
חלף עם הרוח | צילום: כרזת הסרט

 

4. הארי פוטר ואבן החכמים (2001) - הראשון בסדרת סרטי "הארי פוטר" המיתולוגית המבוססת על ספריה של ג'יי קיי רולינג בבימויו של כריס קולומבוס, שהכיר לעולם את דניאל רדקליף (הארי פוטר), אמה ווטסון (הרמיוני גריינג'ר) ורופרט גרינט (רון ויזלי), אמנם לא זכה באוסקר (על אף שלוש מועמדויות), אך גרף מעל 976 מיליון דולר.

 

מתוך סרטי
מתוך סרטי "הארי פוטר" | צילום: יח"צ

 

5. פארק היורה (1993) - הסרט פורץ הדרך בבימויו של סטיבן ספילברג המבוסס על ספרו של מייקל קרייטון והחזיר מחדש את הדינוזאורים לאופנה, גרף שלושה פרסי אוסקר וסכום עצום של 914 מיליון דולר - הסכום הגדול ביותר שהרוויח סרט הוליוודי עד אותה תקופה.

 

פארק היורה
פארק היורה | צילום: יח"צ

 

6. הסנדק (1972) - הסרט בבימויו של פרנסיס פורד קופולה שהחזיר למרלון ברנדו את תהילת העולם האובדת מהפיפיטיז, גילה לעולם את אל פאצ'ינו, רוברט דה נירו, דיאן קיטון וג'יימס קאן והפך את המאפיה האיטלקית למושא הערצה ברחבי העולם, נבחר כסרט הטוב ביותר בכל הזמנים לפי מגזין "אמפייר", גרף שלושה פרסי אוסקר  ונחשב לאחד הסרטים המכניסים ביותר בשנות ה-70 בסכום של 286 מיליון דולר.

 

הסנדק
הסנדק | צילום: יו טיוב

 

7. "שר הטבעות - אחוות הטבעת" (2001) - הראשון בטרילוגיית סרטי הפנטזיה בבימויו של פיטר ג'קסון ובכיכובם של אלייז'ה ווד (כפרודו בגינס), שון אוסטין (כסמוויז גמג'י), איאן מקק'לן (כגנדאלף האפור) ועוד, זכה בארבעה פרסי אוסקר וגרף יותר מ-870 מיליון דולר. הסרט השני בטרילוגיה הכניס מעל 900 מיליון דולר והסרט השלישי עבר את מיליארד הדולרים.

גנדאלף ב
גנדאלף ב"שר הטבעות" | צילום: מתוך הסרט