"ברוסיה שוקלים להחרים את הסרט "היפה והחיה

לאחר שנודע שאחת הדמויות בסרט תהיה הומוסקסואלית, ממשלת רוסיה הודיעה שתבחן את האפשרות לאסור את ההקרנה שלו בבתי הקולנוע שלהם

זמן צפייה: 02:26

מעריצי "היפה והחיה" ברוסיה, כנראה ייאלצו למצוא דרך אחרת לראות את גרסת הלייב אקשן שיוצאת החודש למסכים – כי בתי הקולנוע שם, לא בטוח שיקרינו אותה.

היום הודיעה ממשלת רוסיה שהיא שוקלת להחרים את הסרט, בכיכובה של אמה ווטסון, לאחר שנודע שאחת הדמויות בה היא הומוסקסואלית. מדובר בלה פו, חברו הטוב של הנבל גסטון, שבמאי הסרט ביל קונדון אמר עליו לאחרונה בראיון: "לפעמים הוא רוצה להיות גסטון ולפעמים הוא רוצה לנשק את גסטון".

עוד ברשת סלבס 

בחני את עצמך: איזו אישה חזקה את?

הבילוי הלילי המפתיע של אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה

 

ג'וש גד כלה פו ולוק אוונס כגסטון ב''היפה והחיה''
ג'וש גד כלה פו ולוק אוונס כגסטון ב''היפה והחיה''

.לה פו הוא בעצם דמות הדיסני הגאה הראשונה (לפחות באופן רשמי) וקונדון הוסיף שהעיסוק בה הוא עדין, אך עם זאת אפקטיבי וחשוב לדעתו.

הדברים האלו עוררו סערה גדולה בקרב לא מעט מעריצי דיסני שמרנים (שלא לומר – צרי מוחין) שלא היו מרוצים מהרעיון. ברוסיה, שם יש חוק שאוסר על מה שנקרא "תעמולה הומוסקסואלית", שוקלים כאמור לבטל את הקרנת הסרט לגמרי, וגם בארה"ב יש לפחות בית קולנוע אחד שכבר הודיע שאינו מתכוון להקרין את הסרט. בסוף השבוע פרסמה הנהלת בית קולנוע באלבמה פוסט בפייסבוק שם נכתב: "אם אנחנו לא יכולים לצפות בסרט כשאלוהים או ישו בצדנו, אז אין לנו שום עניין להקרין אותו... כשתאגידים כופים עלינו את השקפת העולם שלהם פעם אחר פעם, אנחנו חייבים לעשות מעשה. אנחנו, בראש ובראשונה, נוצרים, ולא נתפשר על מה שהתנ"ך מלמד אותנו".

לוק אוונס וג'וש גד ב''היפה והחיה''
לוק אוונס וג'וש גד ב''היפה והחיה''

את קונדון החרם הזה לא מטריד. הוא קצת התבאס, אבל מסר בתגובה: "הסרט הזה הוא לכולם. אני עצוב שבית הקולנוע לא יקרין אותו, אבל יש 4000 אחרים שכן. אני מקווה שכולם יתקדמו ופשוט ייהנו ממה שעשינו". אמן לזה.

חרם זה מצטרף לדיווח הסוף האחרון על בית קולנוע באלבמה שהודיע שלא   יקרין את הסרט בטענה שמדובר בנסיון לכפות אג'נדה על קהל של ילדים.

אמה ווטסון כוכבת ''היפה והחיה''
אמה ווטסון כוכבת ''היפה והחיה''