ציון גרוע בביקורות - והכנסות נמוכות מהצפוי: הקריסה של "הג'וקר"

אחרי הדירוג הגרוע שקיבל הסרט ולמרות הציפיות הגבוהות שהיו ליוצרים שלו, סרט ההמשך של הג'וקר לא הכניס את הסכומים עליהם חלמו באולפנים. הליהוק שניסה להציל את הסרט, התוכנית שהייתה להיות במקום הסרט וההערכות בארצות הברית לגבי ההכנסות הכוללות של הסרט • כל הפרטים

טוד פיליפס, ליידי גאגא וחואקין פיניקס | צילום: shutterstock

סרט ההמשך של טוד פיליפס ל"ג'וקר" לא זוכה להצלחה רבה: הסרט "הג'וקר: טירוף בשניים" הכניס בפחות מ-4 ימים 37.8 מיליון דולר בקופות המקומיות בארצות הברית. לצורך ההשוואה, בסרט הקודם עשה כפול מזה באותו זמן מאז השקתו, על אף שההפקה ציפתה לכ-60 מיליון דולר בשבוע הראשון.

בסך הכל מאז שהסרט יצא לאקרנים ברחבי העולם (חוץ מסין ויפן, שם יושק בשבועות הקרובים) הוא גרף בקופות 81 מיליון דולר, מה שהרגיע מעט את ההפקה ששילמה 200 מיליון דולר על מנת להוציא את הסרט לפועל ולאקרנים וכעת נותר להם "רק" להשלים 120 מיליון דולר. היוצרים לא היו בטוחים שיש צורך בסרט המשך ושקלו בכלל לעשות תוכנית בברודווי במקום אך לבסוף החליטו ללהק את ליידי גאגא לתפקיד שכתבו בהשראת דמות הקומיקס הארלי קווין.

חואקין פיניקס וליידי גאגא | צילום: shutterstock

הסרט קיבל את הציון הנמוך ביותר - D והפך לסרט ההוליוודי הראשון שיצא מקומיקס וקיבל ציון כזה אי פעם ורוב הביקורות היו שליליות למדי הצליח להגיע להישג מרשים. יכול להיות שהם ציפו שליידי גאגא וחואקין פיניקס, שזכה באוסקר על תפקידו בסרט הראשון, יביאו תוצאות שונות ומרשימות יותר, אך במהלך סוף השבוע הייתה האטה בקניית הכרטיסים, אך הנתונים הסופיים ידווחו עד יום שני הבא. ההערכה של האולפנים היריבים היא שהסרט לא יעבור את ה-39 מיליון דולר בקופות המקומיות בארה"ב, למרות שכולם יודעים שפיליפס גאון הם גם מעריכים כי האולפנים של הסרט מאוכזבים מאוד והמומים.

בשנת 2019 כשרק יצא הסרט הראשון הוא היה בדרכו לסכום שיא עולמי של מיליארד דולר ונשאר אחד הסרטים הרווחיים ביותר בכל הזמנים בארה"ב ובעולם עד שיצא הסרט "דדפול ווולברין" האהוב, סרט ההמשך מתמקד בחייהם האישיים של שתי הדמויות הראשיות.