"אנשים לא מבינים את ההקשר": סוזן סרנדון מצדיקה את טבח חמאס

השחקנית האקטיביסטית נאמה בעצרת פרו-פלסטינית בניו יורק, ולקול תשואות הקהל טענה כי "כל כך הרבה אנשים לא מבינים את ההיסטוריה של מה שקרה לעם הפלסטיני במשך 75 שנים" • עוד טענה: "אתה לא חייב להיות פלסטיני כדי להבין שפשעי מלחמה קורים כל יום לפי האו"ם, ולפי קבוצות הומניטריות אחרות" • מה אומרים? לא אומרים

סוזן סרנדון
סוזן סרנדון | צילום: שאטרסטוק

השחקנית סוזן סרנדון השתתפה בהפגנה פרו-פלסטינית (או אנטי ישראלית, שלא לומר אנטישמית - תלוי איך רוצים להסתכל על זה) בניו יורק, ונאמה בפני הקהל המשולהב על ה"הקשר" שבו התרחשה מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס  ב-7 באוקטובר.

"אני עומדת כאן עם הפריבילגיה הלבנה שניתנה לי באכזריות כדי להגיד שאתה לא צריך להיות פלסטיני כדי לעמוד עם העם הפלסטיני", אמרה השחקנית בת ה-77, "אתה לא צריך להיות פלסטיני כדי להבין שהטבח של כמעט 5,000 ילדים הוא לא מקובל והוא פשע מלחמה. אתה לא חייב להיות פלסטיני כדי להבין שפשעי מלחמה קורים כל יום לפי האו"ם, ולפי קבוצות הומניטריות אחרות".

לכתבות נוספות:

מיותר לציין כי אף אחד מבאי העצרת לא טרח לשאול את סרנדון מה לגבי המוסדות ההומינטריים של האו"ם ושל אונר"א המשמשים בתי מחסה אזרחיים לטרוריסטים של חמאס, כך שזו המשיכה להטיף: "זוהי תקופה לחנך וללמד את עצמכם, בגלל שכל כך הרבה אנשים לא מבינים את הקונטקסט שבה התרחשה התקיפה ב-7 באוקטובר. הם לא מבינים את ההיסטוריה של מה שקרה לעם הפלסטיני במשך 75 שנים וזאת הזדמנות לחנך אנשים, אם הם יכולים להיות עם ראש פתוח ולראות מעבר לאינסטינקט השבטי שלהם".

בשנים האחרונות מרבה סרנדון להתבטא נגד ישראל, כך שעוד בעיצומו של יום הטבח היא העלתה לעמוד ה-X (לשעבר טוויטר) שלה תמונה של ציפור על אדן חלונה, ככל הנראה בניסיון אמנותי לרמוז על חשיבות החופש, שכן מחבלי חמאס - בעיני חלק מהמערב הפרוגרסיבי - הם לוחמי חופש. לאחר מכן המשיכה להעלות תכנים אנטישמיים כולל סרטונים של רוג'ר ווטרס וכן של חסידי נטורי קרתא, שונאי ישראל וציונות.