רובוטים מצויירים: האם הרובוטריקים של היום מתעלים על המקור?

לכבוד צאת סרט "הרובטוריקים" החמישי בארץ, חזרנו לאיך שהכל התחיל: ליין צעצועים וסדרה מצויירת אי שם בשלהי האייטיז. זוכרים?

זמן צפייה: 02:19

היום מגיע אלינו הסרט החמישי בסדרת "הרובוטריקים", הסרטים שהפכו בעשור האחרון לשם נרדף לסרטי קיץ בומבסטיים, חסרי עלילה אך עתירי תקציב. יחד עם ההצלחה הקולנועית הגדולה, צריך לזכור שהם בכלל התחילו בתור כוכבי טלוויזיה, אי שם באייטיז. הרובוטריקים מבוססים על סדרת צעצועים מצליחה שנוצרה בשיתוף של החברה האמריקאית הסברו יחד עם חברה יפנית בשם טקארה. ליין הצעצועים הראשון בסדרה יצא ב1984, אז גם נוצרה סדרת הטלוויזיה - גם היא היתה תוצאה של שיתוף פעולה בינלאומי: הונפשה ביפן וקוריאה הדרומית, אך נכתבה ודובבה בארצות הברית. הסדרה המקורית רצה בין 1984 ל1987, כללה 98 פרקים וגם סרט אחד.

[youtube_embed youtube_id='eaVcpfncOWs']

אנחנו בישראל קיבלנו בתחילה רק את שתי העונות הראשונות ששודרו בטלוויזיה החינוכית בסוף האייטיז. הילדים של היום לעומת זאת, זכו ליהנות מכל פרקי הסדרה ששודרו לאורך השנים האחרונות בערוצי הילדים השונים. חדי הזיכרון שביניכם, יודעים שיוצרי הסדרה לא היו רחמנים במיוחד על הגיבורים שלהם וגם לא על הצופים, והרשו לעצמם להרוג לא מעט מהדמויות הראשיות. זה קרה בעיקר בסרט הטלוויזיה שנוצר בין העונה השניה לשלישית, בו הנבלים מצליחים להרוג מספר גיבורים, ביניהם את הגיבור הראשי – אופטימוס פריים. עזבו אתכם מהדמויות שנופלות כמו זבובים במשחקי הכס. ברובוטריקים עשו את זה קודם. הסדרה המקורית אמנם ירדה מהאוויר ב1987, אך מאז נעשו לה מספר סדרות המשך, האחרונה שבהן היא סדרת רשת שכללה שמונה פרקים בני חמש דקות כל אחד.

[youtube_embed youtube_id='tjAqCqGaHAw']

עוד ברשת תרבות ובידור:

לכבוד יום הולדתו, קבלו את חידון הארי פוטר

השרתים של HBO נפרצו – הפרקים הודלפו

משחקי הכס: מה התואר המתאים ביותר לג'ון סנואו?

ובחזרה אל הסרט החדש שיוצא אצלנו בסוף השבוע הזה, ובאיחור ניכר יחסית לשאר העולם, שכן ברוב המדינות הוא יצא כבר בסוף יוני. סדרת סרטי הרובוטריקים היא דוגמא מובהקת להבדל שנוצר מדי פעם בין דעת מבקרי הקולנוע לזו של הקהל. בזמן שהמבקרים קטלו והשמיצו, הצופים נהרו בהמוניהם לאולמות הקולנוע. ארבעת הסרטים הקודמים בסדרה עשו רווחים של קרוב לארבע מילארד דולר ונמצאים כולם בין 70 הסרטים הרווחיים ביותר אי פעם (הסרט השלישי בסדרה הוא במקום העשירי והגבוה ביותר מבין הארבעה).

עכשיו בבתי הקולונוע

מייקל ביי שביים את כל סרטי הסדרה הקנה לעצמו שם של אמן קולנוע חסר נשמה אך יחד עם זאת, מומחה מספר אחד לאפקטים, פיצוצים ואקשן מרהיב. הסרט החדש בסדרה היה אמור להמשיך את מסורת ההצלחה הענקית בקופות, אך כשיצא לאקרנים קרה משהו מפתיע: הקהל נשאר בבית. או יותר נכון, העדיף ללכת לראות סרטים אחרים. הכנסות סוף השבוע הראשון ליציאתו היו הנמוכים ביותר מכל סרטי הסדרה, קצת יותר מ45 מיליון. עד כה, גרף הסרט בארה"ב סכום מאכזב של 129 מילון דולר בלבד - כישלון טוטאלי.

למרות האפקטים, מאכזב בקופות

למזלם של המפיקים, כמו בלא מעט מקרים אחרים, המספרים בשאר העולם היו קצת יותר מעודדים, ועזרו לסרט לצבור עד היום סכום של 570.5 מיליון דולר, מספר יפה אמנם, אבל בו בזאת מדובר גם בחצי בלבד מהסכום שעשה קודמו בסדרה. שמו הרשמי של הסרט החדש אגב, הוא "האביר האחרון". האם הכישלון היחסי יגרום לסרט הזה להיות כשמו, הסרט האחרון בסדרה? ממש לא, בכל זאת – הכנסות של חצי מיליארד דולר הן עסק מכובד ביותר, גם אם הן לא ממש עונות על הציפיות. יחד עם זאת, אין ספק שכשיתחילו לעבוד על הסרט הבא, האנשים שמאחוריו בהחלט יצטרכו לחשוב על דרכים להתניע מחדש את הסדרה. בינתיים בכל מקרה, תאריך לרובוטריקים 6 כבר יש: 28 ביוני 2019 ועוד לפני כן, ב21 לדצמבר 2018 ייצא הסרט הראשון בסדרת הבת המתוכננת, שתבוסס על דמותו של רובוטריק הבאמבלבי ובו יככבו היילי סטיינפלד וג'ון סנה.