אשתו של ברוס וויליס חושפת: "קשה לדעת אם הוא מודע למצבו"

בריאיון לתוכנית "NBC Today", אמה המינג עדכנה במצבו של הכוכב ההוליוודי שאובחן עם דמנציה פרונט-טמפורלית, וסיפרה כיצד בני המשפחה מתמודדים עם המצב החדש: "זו מחלה שקשה לאדם שאובחן בה וגם לי ולבנותיי. כשאומרים שזו מחלה משפחתית - זה באמת כך"

זמן צפייה: 02:33

כחצי שנה לאחר שנודע כי השחקן ברוס וויליס אובחן עם דמנציה, אשתו אמה המינג חשפה אתמול (שני) כי "קשה לדעת" אם הכוכב ההוליוודי מודע למצבו. "דמנציה היא דבר קשה", אמרה המינג בריאיון לתוכנית "NBC Today". "היא קשה לאדם שאובחן בה וגם לבני המשפחה שלו. זה לא שונה עבור ברוס, או עצמי, או הבנות שלנו. כשאומרים שזו מחלה משפחתית - זה באמת כך".

עוד במרץ 2022 הודיעו בני משפחתו של וויליס (68) כי הוא פורש מקריירת המשחק שלו משום שחלה באפזיה, ובהמשך עדכנו כי מצבו החמיר עד לדמנציה. על האבחון עצמו, הוסיפה המינג וסיפרה כי "זו ברכה וקללה, להבין סוף סוף מה קורה כדי שנוכל להתמודד עם זה. זה לא הופך את זה לפחות כואב, אבל להבין מה קורה לו עשה את זה לקל יותר".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

להמינג ו-וויליס שתי בנות, מייבל ריי בת ה-11 ואבלין פן בת ה-9. "היה חשוב שנודיע להן מה זה, כי אני לא רוצה שתהיה שום סטיגמה או בושה לאבחון של אבא שלהם, או על דמנציה". כאן, שאלה המראיינת את המינג אם ברוס עצמו יודע ממה הוא סובל, וזו ענתה: "קשה לדעת".

 

כאמור, באביב 2022 הודיעה משפחתו של וויליס כי הוא לוקה באפאזיה, שגורמת להפרעות בכישורי השפה - דיבור, קריאה והבנה - הפרעה שנגרמת על ידי פגיעה עצבית במוח. לאורך החודשים שלאחר מכן מצבו התדרדר, ואז הוא אובחן עם דמנציה פרונט-טמפורלית (ידועה גם כ-FTD). "לצערנו, קשיים בתקשורת הם רק חלק מהסימפטומים שמאפיינים את המחלה של ברוס", כתבה בזמנו המינג. "זה כואב, אך לפחות מנחם שיש לנו אבחנה ברורה.

"ברוס תמיד האמין שצריך להשתמש בקול כדי לעזור לאחרים, וכדי להעלות מודעות לנושאים חשובים לכלל ולפרט. אנחנו יודעים בליבנו שאם הוא היה יכול, הוא היה רוצה להאיר את תשומת לב העולם לאלה שמתמודדים עם המחלה המשתקת הזאת, וכיצד היא משפיעה על המוני בני אדם ומשפחותיהם".