"אח שלי, אהוב ליבי - מאיר בנאי לא איתנו יותר"

יובל בנאי קיבל את הבשורה על מות בן דודו רגע לפני עלייתו לבמה, ונפרד ממנו בכאב רב "אהוב לבי - מאיר בנאי לא איתנו יותר"

עולם המוזיקה הישראלי עדיין מסרב לעכל את הבשורה על לכתו בטרם עת של המוזיקאי מאיר בנאי הערב בגיל 55 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, את הבשורה הקשה על מותו של בנאי, קיבל הערב בן דודו, יובל בנאי סולן להקת משינה, רגע לפני שעלה על הבמה עם להקתו "חבר ובן דוד אהוב הלך לעולמו ממש לפני שעלינו לבמה", אמר יובל בנאי לקהל  באשקלון. "חבר ילדות שלי, אח שלי, אהוב לבי – מאיר בנאי לא איתנו יותר. אנחנו נעשה את ההופעה הזאת כי אני חושב שזה מה שמאיר היה רוצה שנעשה. הוא היה מוזיקאי מדהים, אדם מדהים, ואנחנו ניתן בראש היום – בשבילו".


הזמר יהודה פוליקר הקדיש לו את שירו "עיניים שלי" בהופעה באילת,  מאיר בנאי הלך לעולמו. אני רוצה להקדיש לו את השיר הזה לזכרו, זה יום עצוב. איש יקר וחבר".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין ספד גם הוא לבנאי ז"ל "אולי זה הקול שלו שמרטיט את הלב, אולי זו הכוונה בשירתו, אבל בכל פעם ששמעתי אותו שר – הזדהתי ונפשי נסחפה עם המנגינה למחוזות שרק מוסיקה יכולה להוביל אליהם. הייתי מזמזם את שיריו בליבי גם שעות אחרי סוף הניגון: ״כי את, גם את חלק משער הרחמים״, ״כי העיר כבר עייפה היא פוחדת מעצמה, רוצה לנשום״. מאיר בנאי. אזכור אותך צעיר כפי שהיית, מסתיר חיוך מבוייש, משורר נפלא ומוסיקאי נדיר. תנחומיי למשפחת בנאי האהובים."

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: "אנו נפרדים היום ממאיר בנאי, נצר למשפחת הבנאים של התרבות העברית. אהבתי לשמוע את שיריו, אשר הדהדו את ייחודיותו כאמן וכאדם. מאיר, נפרדת ממך "במילותיך שלך – לך בדרך שאתה מכיר אל שער הרחמים שם למעלה – ותישא שיר ותפילה למען כולנו".

ח"כ יואל חסון , סגן יו"ר הכנסת:"חריקות שער הרחמים נשמעות למרחקים. הערב כולנו כואבים את לכתו של אחד מן היוצרים המשמעותיים ביותר שישראל ידעה, מאיר בנאי. גוון הקול המיוחד והלחנים האדירים ימשיכו לפרוט על מיתרי הלב של כולנו, לב סדוק.מאיר בנאי, יהי זכרך ברוך".

ח״כ ציפי לבני: ״עצוב. מאיר בנאי היה זמר נשמה של המוסיקה הישראלית, שהלחין בכישרון רב פיוטים יהודיים וריגש את כולנו ב"שער הרחמים" ועוד עשרות שירים. יהי זכרו ברוך״.

איגוד אמני ישראל המום וכואב מהידיעה על פטירתו בטרם עת של אחד היוצרים המוערכים והחשובים בישראל, חברנו מאיר בנאי. יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל: "הלב מסרב להאמין. מאיר שיקף ביצירה שלו את הישראליות על כל גווניה היפים וקולו יחסר מאוד בנוף המוזיקה והתרבות הישראלית. אנחנו נמצאים ימים ספורים לפני אירוע הענקת פרסי מפעל חיים של אמ"י במסגרתם אנחנו גם מזכירים בכל שנה גם את חברי אמ"י מהם נפרדנו השנה. בכאב ענק נוסיף גם את שמו של מאיר. תנחומינו למשפחתו היקרה